Huurprijzen rijbak (tarieven)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

schaopli

Huurprijzen rijbak (tarieven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 09:00

Wie van jullie huurt er wel eens een rijbak bij een manege of pensionstal ZONDER dat je paard daar staat gestald?

En wat betaal je dan zoal voor een uurtje bakhuur (zonder les)?

Kunnen jullie de bak ook exclusief afhuren zodat je er echt alleen kunt rijden (bijv. voor zelf priveles volgen oid) en wat betaal je dan?

Ik ben benieuwd naar de reacties.

diesel83

Re: Huurprijzen rijbak (tarieven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:04

bij mijn vorige stal was de rijbak heel meul wanneer het maar 2 dagen droog was geweest. mijn paard had daar veel last van en was ik op zoek gegaan naar een rijbak in de buurt. ik kon bij iemand voor 5,- per keer terrecht tijd maakte niet uit. De kans was groot dat ik er dan alleen reed want er waren niet zo heel veel paarden. Maar ik had alles uitgerekend stel dat ik er 30 dagen zou moeten rijden omdat onze bak veel te slecht is in de zomer (en het niet gesproeit werd) dan was ik dus al 150,- kwijt aan die bak plus mijn stallingskosten en wat ik hem al extra moest bijvoeren heb ik ervoor gekozen om hem op een luxe stal te zetten en ben ik nu goedkoper uit dan wat ik anders zou doen.

brego2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:05

Ik huurde weeleens bij de boer zijn bak edn dat koste mij 10 euro per uur.
En als je vaker ging dat gaf hij korting maar ik weet niet meer hoeveel dat was

cids

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:09

ik sta met mijn verzorgpaard ook bij een pensionstal met een redelijke buitenbak. Maar daarnaast is een rijvereniging met een hele mooie binnenbak. Daar kun je baklid worden voor 100 euro per jaar. Dus dat valt wel mee. Je mag er alleen geen priveles in nemen, dat is wel jammer.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:10

10 euro? da's duur! Bij ons rij je voor 5 euro en mag je uren rijden op een dag..

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:11

Hallo,

Het huren van een rijbak zal afhangen van het feit of het een binnen- of buitenbak is Knipoog.
Zelf huurde ik altijd een rijbak buiten voor 5,50 eur. Beetje een knollenveld toen maar wel 20x40m.
Inmiddels beschik ik zelf over een buiten rijbak van 20x40 met agterberg bodem, die altijd te berijden is.
Die is te huur voor 7.50 EUR p.p. per uur zonder instructie aan max. 2 ruiters tegelijk.
Dit is huur van de baan, gebruik parkeerplaats trailer+poetsplaats en het feit dat we deze bak netjes slepen voor en na gebruik, tractor met sleep loopt helaas niet op water Clown . Een consumptie na het rijden zit daar ook nog bij in. Voor 20 EUR per uur of 17,50 per 45 minuten inclusief instructie per ruiter (max 2 tegelijk).

Groet Tinkerlady

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 09:12

Onze binnenbak (ruime 20 x 40) kan iemand huren voor 4,50 per uur per persoon per paard. Of je neemt een maandkaart van 40 euro per paard maand dan kun je rijden wanneer je wilt.
Verder is de bak op afspraak helemaal te huur voor bijv verenigingen die betalen 15 euro per uur en hebben de hele binnenbak dan voor hun alleen.
Als een instructrice bij ons les wil geven dan betaald die 10 euro per uur ongeacht met hoeveel leerlingen ze in de bak is en de leerlingen betalen gewoon weer 4,50 per uur mits ze geen pensionklant zijn of een maandkaart hebben want dan hoeven ze natuurlijk niet meer te betalen.
Afbeelding

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:39

Wij gingen nog wel eens naar ene manege. We moesten uiteraard buiten de lessen om komen maar ik betaalde 5 euro per keer. In principe was dat niet voor je alleen maar de meeste rijpaarden waren bang voor onze kleintjes waardoor we tot nu toe altijd alleen gereden hebben. Het was trouwens ene binnenbak

Ik ben nu weer op zoek naar een bak in de buurt.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:40

160 euro voor een buitenbak per jaar.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:04

In de winterperiode willen wij nog wel eens een binnenbak afhuren om te trainen, als onze buitenbak te slecht is. Wij betalen dan 10,00 euro per uur. Je hebt dan (alleen) de helft van deze bak ter beschikking (= dan 30x30). Er ligt een eb- en vloed bodem in en is echt fijn te rijden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:13

onze vorige manege (stichting, met als huurder een vereniging) kon je, als je lid was van de vereniging voor 30 euro per jaar in de bak rijden. lidmaatschap (papieren) was 100 per jaar dus voor 130 per jaar had je een hele goede buitenbak + in deeltijd 2 hele goede binnenbakken beschikbaar.
je had ze dan niet voor jezelf en externe instructie was verboden!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:15

Bij mijn stalhouder betaal je E5,- voor het gebruik van de bak, wil je echt exclusief afhuren dan betaal je E25,- per uur. Maar ik geloof dat dat nog nooit is voorgekomen *LOL*

Hier in de buurt is het vrij normaal dat je lid bent van een vereniging die vaak accommodatie verzorgen voor de leden. Dan zit het bij je lidmaatschap in en ben je relatief veel en veel goedkoper uit.

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:16

10 euro per jaar wahahaha maja dan wel een buiten bak

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:20

15 euro per maand binnenbak 20x40 Lachen

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:28

3,50 voor de binnenbak per keer....
10,00 als ik hem voor een uur alleen wil hebben
5,00 bij de buren in de buitenbak
en thuis niets Clown
in de winter is de bak thuis niet te rijden, dan ga ik 1 0f 2 keer per week naar de manege, meer rijd ik dan niet, het is een jong paardm vind ze vast niet erg Clown
en verder gemiddeld 1 keer per maand les, 25 euro, 20 voor de les (prive) en 5 voor de bak....

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 05:39

Bij manege Waarland huurde ik hem bij de vorige eigenaren voor 300 euro per jaar. Dan mocht ik er wel iedere dag zo lang in als ik zelf wilde Lachen Overdekt uiteraard en soms ging hij daar zelfs een paar uurtjes op stal als het slecht weer was en werd hij gezellig meegevoerd Clown

Ik heb een jaar niets hoeven te betalen omdat ik mijn paard toen een keer of 5 had uitgeleend voor officiele carousselwedstrijden. Toen ik later het jaargeld voor de bakhuur wilde betalen hoefde dat niet. Erg aardig vond ik dat Lachen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:04

ik betaal 45 euro in de maand voor onbeperkt gebruik.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:53

Bij de vereninging hier in de buurt is het mogelijk om voor €8,- gebruik te maken van een 20x60 binnenbak

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:27

Ik betaal bij ons in de binnenbak 5 euro per uur. Is een kleine manege dus rij dan altijd alleen...

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:29

Bij een manege tegenover mijn stalling moet je voor het hele jaar opgeven wanneer je wilt rijden zowel binnen als buiten (zij hebben 5 of 6 bakken beschikbaar) Dit kost dan 15 euro per uur en wanneer je niet kan moet je minimaal 48 uur van tevoren afzeggen anders ben je je geld kwijt.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:37

Bij ons in de omgeving betaal je over het algemeen 5 euro per uur voor vrijrijden in een binnenbak. Bij sommigen heb je dan de bak voor jezelf, maar je hebt ook dat er dan ook anderen bij in mogen rijden.

Ik ken ook stallen waar je veel meer moest betalen. dan huurde je de bak af en zat de prijs tussen de 12,50 en 25 eur per uur.
Dat vind ik te duur...

Ik weet niet wat je betaald voor een buitenbak.
Die van mij is nu als het goed is heel goed gedraineerd (met pompsysteem, dus kan altijd afwateren op de sloot, ook als peil heel hoog is) en hoop dit jaar niet vaak een binnenbak nodig te hebben.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 13:43

Ik rij in een buitenbak in de buurt voor 50,00 per jaar (heel fijn, absoluut niet duur maar bak is niet al te best).
Een betere bak maar verder weg kost ook maar 2,50 per keer.

Binnenbakken bij ons in de buurt varieren van 7,50 tot 15,00 per uur. Of een abonnement van 50,00 per maand.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:56

Bij ons op stal betaal je hier 5 euro voor, mag je de binnenbak, buitenbak en renbaan gebruiken, en kun je ook de waterbak nog in. Als je hierbij ook nog de crosshindernissen wilt gebruiken is het bedrag 10 euro, en moet je een BP aan en 1 persoon die jou en je paard begeleidt bij je hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:19

6 Euro per uur voor een 20*60 bak (en evt hindernismateriaal erbij).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:20

7 euro voor helemaal alleen (hindernismateriaal incl)
5 euro, dan mogen anderen erbij
3 euro als je met meer gaat (p.p)
27 euro voor een maand abbo