Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Anoeska schreef:Ik lees even mee. Ben eigenlijk wel benieuwd.
Ook omdat bij ongelukken altijd de eigenaar aansprakelijk is, ook als een bijrijder de ruiter op dat moment is (even kort door de bocht), maar wat dan als je 2 eigenaren hebt?

Met anderen zou ik het nooit doen. beantsje schreef:Je moet inderdaad alles op papier zetten over wat je doet in de situaties waar jullie nu liever niet aan denken.
Hoe bepaal je of een paard verhuizen mag, of niet? Mag je onafhankelijk van elkaar een DA inschakelen op gezamenlijke kosten? Wie betaalt wat? Wat doe je als je van mening verschilt, bijv. inslapen of niet?
Op voorhand raad ik je aan om in het contractje een onafhankelijke derde te benoemen die bij meningsverschillen bemiddelt en een knoop door kan hakken.
Ik raad je aan om het boekje Pleidooi voor het paard te lezen. Dit gaat over alle juridische kanten van het hebben van een paard. Het bevat ook voorbeeldcontracten.
Inderdaad is het erg belangrijk om het koopcontract op jullie beider naam te zetten; ook bijvoorbeeld in verband met bijvoorbeeld aansprakelijkheid!