Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
zo'n paard is niet eigenwijs, maar bang! denk je dat een paard éxpres zoiets doet? zoiets moet je een paard eigenlijk leren! en als je geluk hebt heb je een paard die er zo oploopt maar een ander moet je het leren en zorgen dat die er niet bang voor is! 
ma_rie_tje schreef:@ maartje1990: Have been there, have done that!
Ik heb zelfs een trailerlaad cursus met hem gevolgd. Instructeur moest naar stal komen, omdat wij hem met geen mogelijkheid ergens anders konden brengen..
En zat methodes? welke bedoel je daarmee?
2 longeerlijnen?
Laten wennen?
Trailer in het land en alleen nog in de trailer voeren (dan eet mijn paard dus rustig een paar weken niet).
Sommige paarden zijn gewoon zeer moeilijk te laden. Weet jij veel wat deze mensen allemaal al hebben geprobeerd...
misschien moest het paard wel met spoed naar de kliniek, tja je moet op een gegeven moment toch iets!
En weet je zeker dat je het goed gezien hebt?
Het kant natuurlijk ook zijn dat de persoon met de riek niet achter het paard stond maar er ruim naast (zijkanten "dichtzetten" om te zorgen dat het paard er niet langs kon) en dan sta je soms ook te zwaaien.
niet dat ik het goedpraat hoor, want als ze echt met een riek in de kont prikken ben je natuurlijk erg fout bezig
mocht je geïntresseerd zijn misschien heeft zijn nog wel een goede optie die ook voor jouw paard werkt) asjemenou schreef:Ze gebruikten de achterkant van de riek staat in de beginpost, niet de kant met de pinnen.
Ik kan me er totaal niet druk om maken.
Erger me juist aan mensen die op concout hun paard in de trailer aan het lokken zijn met brokjes, terwijl het paard gewoon op zijn gemak op drie benen voor de klep staat en om zich heen staat te kijken.
En anderhalf uur later staan ze daar nog steeds,,,
Maartje1990 schreef:omdat paarden nóoit een ruiter oid of de baas voor de gek zullen houden
Maartje1990 schreef:lees eens beter.. éerst gebruikten ze de andere kant zónder de pinnen dáarna de kant mét de pinnen
denken ze nou echt dat dat werkt als zxwaarder geschut al niet werkt