Prijs leasen voor deze pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte_James

Prijs leasen voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:13

Hoi,

Ik heb dus een vraag, hoeveel het ongeveer zou kosten voor mij om een D-pony te leasen.
De manege waar ik rijd, heeft me gevraagd of ik Flikka wil leasen, dan moet ik er ook wedstrijden mee rijden en lid worden van de ponyclub.
Ik weet er nog niet veel van, we moeten deze week nog eens bellen voor de prijzen en voor hoe en wat.

Maar ik weet wel:
- ik krijg 2x les per week, 1x gewoon les en 1x van de ponyclub. Ik weet niet of dit bij de prijs is inbegrepen of niet..
- Ik mag max. 4x per week rijden
- ze hebben een binnen en buitenbak (weet niet hoe groot)
- Wasplaats
- Er zijn nog wel andere lessen op Flikka, weet alleen niet wanneer.
- Luxe stallen, (hoewel mijn pony wel de enigste is die zijn stal moet delen met een kleinere pony (wel extra grote stal natuurlijk))
- Ik denk dat ik geen zadel/hoofdstel/deken enz. aan moet schaffen
- DA, Tandarts, hoefsmid enz. weet ik niet of het is inbegrepen of niet
- Ik moet er dus ook wedstrijden mee rijden, ik mag dan wel hun trailer gebruiken. In de winter moeten wedan zelf rijden met de trailer omdat hun dan niet mee gaan (mijn ouders kunnen daar niet eens mee rijden!). Ik weet niet of dat dan nog geld kost
- Ik moet ook nog een ponyclublidmaatschap erbij betalen.
- Ze hebben wel een paar weien (weet niet hoeveel precies , een stuk of 8?)
- Volgensmij hoef ik de stallen niet uit te mesten of andere dingen die met de verzorging te maken hebben, ik woon ook best ver weg van de manege..

Ik ga het verder wel heel erg druk krijgen, ik zit nu in 4vwo en heb ook nog een eigen shetlandertje!
Ik hoop dat het niet al te veel gaat kosten natuurlijk, want ik moet ook een deel zelf betalen
zelf zat ik te denken aan zo'n €125,- per maand? (heb echt geen idee Boos!)

Oja, sorry dat ik hier een nieuw topic over maak, maar ik zie dat het andere topic wel heel erg oud was.
Ik weet niet of dit mag? Bloos

JorisDy

Re: Prijs leasen voor deze pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:15

Vind het een beetje een raar verhaal,
vooral het onderdeel: Dat wedstrijden moet rijden!

Denk dat je beter even goed met de eigenaar om de tafel kan gaan zitten. En vragen waar je aan toe bent!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:16

Hey

Ik lease zelf ook een D pony. Ik moet veel meer zelf betalen, zoals een trailer, hoefsmid enzo, en ze rijdt ook in de lessen. Ik betaal 140 in de maand.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 13:17

*Edit: Ik wil zelf ook erg graag wedstrijden rijden!! Knipoog

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 13:50

Meestal is het zo dat als je een pony leased alles er bij inzit, behalve het lidmaatschap van de ponyclub (meestal incl. kosten KNHS ed), eventuele ijzers voor buitenconcoursen, wedstrijdgeld, spullen die je zelf graag wilt. De meeste vragen er zo tussen de 100,00 een 150,00 euro per maand voor.
Maar ik denk dat ze e.e.a. wel op papier hebben toch wat er allemaal wel bij inbegrepen zit. Gewoon ff verder informeren dus.

Tanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 18:31

meestal is leasen bijna het volledige bedrag van de stalling
maar ik zou het gewoon eens vragen dan weet je tenminste zeker waar je aan toe bent

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 20:09

Tanka schreef:
meestal is leasen bijna het volledige bedrag van de stalling
maar ik zou het gewoon eens vragen dan weet je tenminste zeker waar je aan toe bent

Dat zou ik wel erg vreemd vinden als de pony daarnaast ook nog is in de lessen meeloopt..

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:49

Ik vind het idd ook een beetje een raar verhaal.. als ik het zo van jou hoor zou je het alleen doen omdat hun het graag willen terwijl jij het er eigenlijk niet bij kan hebben.

Ik vind het soiso niet kloppen.. hun willen van alles van jou maar daarnaast moet je nog wel voor alles het volle bedrag zelf betalen.

Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:55

Het idee achter leasen is toch dat jij betaalt en in ruil daarvoor een pony hebt waarmee je zelf (grotendeels) kan kiezen wat je er mee doet voor die dagen? Ik vind dit nogal vreemd, je verplichten eens per week les te nemen snap ik, maar verplicht wedstrijden vind ik heel vreemd.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:01

verplicht wedstrijden is idd beetje vreemd, en als ik een pony zou leasen en je gaat er wedstrijden mee rijden dan zou ik het niet fijn vinden als er nog meer mensen op die pony rijden.

maar ga even goed met de eigenaar om de tafel zitten en dan alles goed navragen van hoe en wat hij nou echt wil

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:05

Ik vind het een raar verhaal. Als ik jou was zou ik alleen de dingen doen die ik zelf zou willen, en zeker niet de volle mep gaan betalen, ze gebruiken de pony ook nog in lessen. Vooral als je ook nog werk moet gaan doen op stal zou ik het je niet aanraden: je geeft zelf aan dat ja weinig tijd hebt.
Ga eens praten met de mensen van de manege, wat nu eigenlijk hun bedoeling is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:41

misschien slimmer om zelf een pony te kopen en een bijrijder te zoeken, dan ben je tenminste baas over eigen pony en maak je zelf uit wanneer je gaat rijden, of je wedstrijden rijdt of niet. Ik vind het ook een vreemd verhaal en heb het idee dat het je wordt opgedrongen ipv dat het je eigen keuze is. Denk er nog maar eens heel goed overna en overleg met je ouders.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 12:55

Nou, het is volgens mij wel verplicht om wedstrijden te rijden, maar ik vind dat juist heel erg leuk hoor!
Het is niet zo dat ik daar eigenlijk geen zin in heb , want dat vind ik eigenlijk een van de leukste dingen eraan, dat ik verder kan komen.
En ik vind het idd ook wel een beetje raar dat ze ook nog in de lessen wordt gebruikt, maar volgensmij is dat niet zo erg veel..
Ik wil het echt heel graag, maar mijn moeder vind het nu ineens geen goed idee meer..
Ze vind het te duur, €75,- , wat ik nergens op vind slaan want er zit al best veel in, en ik ben hiermee goedkoper uit dan dat ik flikka niet zou leasen en dan 2 lessen per week (niet dat ik dat deed, maarja) ! En mijn vriendin is er zelfs €240,- per maand mee kwijt, 2x les in de week haha! (dat is ook erg duur op haar manege) En we hadden eigenlijk €125,- verwacht Tong uitsteken

en ze vind dat het van háár te veel tijd in beslag neemt, elke week woensdag 10 min. heen en 10 min. terug. terwijl ze het helemaal nóóit druk heeft! En zaterdag wissel ik met mijn vriendin steeds om, van wie er rijdt.
Ik weet haar dus niet over te halen, hebben jullie nog tips? Tong uitsteken

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 07:42

Heb je een bijbaan om het een en ander zelf te betalen?
Zou je er op de fiets naartoe kunnen?

Dat begrag dat je vriendin kwijt is klinkt me erg idioot in de oren, ik heb een eigen pony en ben gemiddeld minder kwijt.

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 17:01

Ze betaalt €15,- voor een half uur les, dus 1 uur = €30, 2 uur per week = €60,- x 4 = €240,-
ze heeft dan wel priveles hoor Knipoog

Ik heb alleen maar als bijbaan oppassen 1x per week, €5,- Verward
Ik heb al aangeboden om mee te helpen in het huishouden en zo geld te verdienen haha!
Op de fiets gaat moeilijk denk ik, ik moet dan in het donker alleen terug fietsen, en het is zo'n 20 km, dus ben ik zeker wel 1,5 uur aan het fietsen denk ik.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:06

erg vreemd ik zou dan wel eisen dat je er zékér 4x per week op kan rijden dat ze niet gaan zeggen van oh ze rijd er maar 2x per week zelf met en voor de rest in de lessen.. zo gaan jullie nooit een hele goede combi worden denk ik..

en als je maar 2x per week de tijd hebt om erheen te gaan zou ik het persoonlijk ook niet doen..

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 17:26

Ik heb een paard toen die tijd geleast en het was zo.
Moest de stallings geld mee betalen (125 euro)
Als ik er zelf was deed ik de stallen, en als ik er niet was deden hun het
Dan mocht ik alle dagen rijden
Alle andere dingen : wedstrijden, rijles, verenigeing etc, kwam op mn eigenkosten
Ziektekosten+hoefsmid+ontwormen+etc etc dat was voor de eigennaar
Zadel+hoofdstel+dekjes+borstels+vanalles mocht ik ook lenen.(uiteindelijk wel alles zelf gekocht)

Heb een hele leuke tijd gehad met het beestje.

Dus ik denk dat het per leaser verschillend is..

Lotte_James

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-08 12:45

Ik lease haar inmiddels al sinds 1 oktober!
30 september belde de manege ineens dat het vanaf 1 okt. al ging!
wiehoeew

alleen er is nog niet echt veel goed uitgelegd, bijvoorbeeld hoe ik een startcoupon aan moet vragen ofzo en wanneer enz.
En ook niet precies van wanneer ik kan komen rijden en zo'n dingen... Best wel raar, maar ik denk dat dat wel goed gaat komen.
Ik vraag het nog wel een keertje.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:56

je moet eerst alles goed doornemen en bespreken en dan pas de pony gaan huren.

dat voorkomt eventuele problemen Knipoog

pearno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:55

Betaal zelf 160 euro daar mag ik 5 keer per week voor rijden

XR_biin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 17:23

bij ons hoef je allen de stalling te betalen, en mag je iedere dag rijden, als je ze heel least rijdt hij/zij niet meer in de lessen , half wel nog, maar zoiets als tandarts, hoefsmid enzo hoef je niet te betalen, lessen zijn dan ook voor de halve prijs.ik denk dat een maand stalling bij ons zo rond de 150 euro ligt(voor een pony) Knipoog