Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amondi schreef:Voor jezelf zou ik wel ergens stoppen, 3,5 uur met trailer rijden als amateur is erg lang.
Wolken schreef:Volgende week ga ik met mijn paard naar Belgie wat ongeveer 3,5 uur rijden is. Wat wordt aangeraden om aan te houden met het regelmatig stoppen ivm drinken e.d? En is het nodig om een deken om te doen?
aslo schreef:amondi schreef:Voor jezelf zou ik wel ergens stoppen, 3,5 uur met trailer rijden als amateur is erg lang.
Waar staat dat TS een amateur is?
sammie18 schreef:Stoppen zou ik niet aan beginnen, hooguit voor je eigen rust of als het paard dusdanig geluid produceerd dat er wat mis kan zijn. Zoek dan een bij voorkeur ruime plaats op een parkeerplaats op en kijk eerst even over de klep voordat je het deurtje opent. Verder water geven met appelsap is wel een optie, mocht een paard op een andere plek niet willen drinken, maar het paard krijgt van deze zoetigheid alleen maar meer dorst. Een bedrijf dat paarden door heel europa vervoerd gaf in een artikel aan dat je het beste geen dekens en transportbeschermers om/op kan doen. Een deken is denk ik nog niet nodig, of het paard moet ziek of geschoren zijn, gezien de temperatuur momenteel. De trailer wordt als vrij snel warm van zichzelf. Verder transport bescherming vind ik de keuze vrij aan de eigenaar van het paard. Ik heb gezien wat voor schade het zou kunnen worden veroorzaakt bij een val, gezien er overal schuim lag van mijn transportbeschermers en dat ze na éénmalig gebruik weggegooid konden worden. Verder als je een hooizak/net ophangt hang hem dan hoog op, niet dat het paard de mogelijkheid om deze los te maken of met de benen erin te gaan hangen.
Verder succes met je reis