mijn paard wordt verwaarloosd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizz_Lynnie

mijn paard wordt verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:16

ik ben hier nieuw en ik wist niet goed waar het te plaatsen

ik heb mijn paard op 26 december 2007 weggedaan naar mensen die mishandelde paarden enz opvangt, als nog meer info wilt moet je het maar vragen
mijn paard kon er ook terecht omdat hij op rust ging en ik hem niet kon bijhouden
maar nu effe terzake
ik heb géén bewijs van afstand getekend maar zij hebben wel de papieren waar mijn naam als eigenaar opstaat. wie is nu de eigenaar?
ze zeggen die mensen hebben de papieren dus die zijn eigenaar en andere zeggen dat hij nog van mij is.
de reden waarom ik dit wil weten is, omdat hij er niet goed staat en ik wil hem daar weg.
iemand die hier iets over kent?

asfact

Re: mijn paard wordt verwaarloosd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:18

ik denk zolang ze de papieren nog niet hebben overgeschreven , het paard nog van jouw is, maar ja dat kunnen ze wel doen natuurlijk

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:19

Diegene die het paard het laatste jaar financieel heeft onderhouden is de eigenaar, papieren zijn geen eigendomsbewijs!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:19

Ik lees dat je hem op 26 dec. hebt weggedaan en dat zij nu in het bezit zijn van de papieren. Dan zijn zij toch de eigenaar, lijkt mij. Dit zijn de helaas de risico's als je je paard weg doet....

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:19

dit zou toch onmogelijk zijn, hebben ze mijn handtekening en goedkeuring niet nodig?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:20

wat heb je mondeling afgesproken met die mensen, heb je het paard weggegeven of afstand gedaan? dan heb je helaas geen poot om op te staan, ondanks dat de papieren niet zijn overgeschreven.

Degene die de kosten betaald voor het paard is juridisch eigenaar, is pas nog een topic over geweest.
[TAO] Hoe toon ik aan dat eigenaar ben van mijn paard?

Kun je niet met die mensen om de tafel om eea te bespreken?

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:20

Hebben ze hem betaald of wat.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:21

Mizz_Lynnie schreef:
dit zou toch onmogelijk zijn, hebben ze mijn handtekening en goedkeuring niet nodig?

Jij geeft je paard toch aan hen? Met papieren en alles, welke mondelinge afspraken zijn er dan gemaakt?

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:22

Jeanine84 schreef:
Mizz_Lynnie schreef:

Jij geeft je paard toch aan hen? Met papieren en alles, welke mondelinge afspraken zijn er dan gemaakt?

de mondelijke afspraken waren dat ze hem gingen verzorgen en niet verwaarlozen
ze laten nooit iets weten

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:23

Misschien was het beter geweest om van te voren een contract o.i.d. dergelijks op papier te zetten, zodat je in bepaalde situaties hierop terug kan vallen. Nu wordt het wel een hele lastige zaak.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:27

helaas voor jou heb je dan pech, als je een paard verkoopt kun je m ook niet terughalen als de nieuwe eigenaar er niet goed voor zorgt.

Zijn zij ook een speciale instantie die voor mishandelde paarden zorgt? adverteren ze er officieel mee bijvoorbeeld?

en wat doen zij in jouw ogen verkeerd waardoor jij hem weg wilt halen? misschien is er wel niks aan de hand en hebben ze alleen een andere manier van huisvesten, heb je foto´s dat hij niet goed wordt behandeld?
Laatst bijgewerkt door cissy op 05-09-08 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:28

En wat is in jou ogen...verwaarlozen?? Krijgt hij niet genoeg te eten? Wordt hij mager?? Of is het alleen dat ze geen contact meer met je willen ( of kunnen) over het paard?

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:29

aerdenhout1 schreef:
En wat is in jou ogen...verwaarlozen?? Krijgt hij niet genoeg te eten? Wordt hij mager?? Of is het alleen dat ze geen contact meer met je willen ( of kunnen) over het paard?

wat bij mij verwaarlozen is ?

met 12 paarden op een weide van nog geen 4 hectare staan
en mok, schurft, hoefbevangenheid enzovoort krijgen op 3maand tijd

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:31

cissy schreef:
helaas voor jou heb je dan pech, als je een paard verkoopt kun je m ook niet terughalen als de nieuwe eigenaar er niet goed voor zorgt.

Zijn zij ook een speciale instantie die voor mishandelde paarden zorgt? adverteren ze er officieel mee bijvoorbeeld?

en wat doen zij in jouw ogen verkeerd waardoor jij hem weg wilt halen? misschien is er wel niks aan de hand en hebben ze alleen een andere manier van huisvesten, heb je foto´s dat hij niet goed wordt behandeld?

ze huisvesten 12 paarden op een weide van nog geen 4hectare
en als ze geen foto's willen sturen weet je al genoeg

ze hadden een advertentie gezet op kapaza

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:31

12 paarden op 4 hectare!!! mijn paard mocht willen dat ze zoveel ruimte had!
mok schurft kunnen ze niks aan doen, hoefbevangenheid misschien ook niet, als je paard niet gewend is aan gras en nu wel in vol gras staat dan gebeurt dat nou eenmaal....
als ze er niks aan doen dan heb je een punt maar heb je daar bewijzen van? misschien doen ze er wel alles aan en zie jij dat alleen niet.

en geen foto´s sturen kan ik inkomen, je hebt het paard afgestaan dan hoeven ze je toch niet steeds foto´s te sturen? of heb je dat afgesproken?
je noemt allemaal redenen die ik niet echt belangrijk genoeg vindt om het paard terug te halen

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:36

cissy schreef:
mok schurft kunnen ze niks aan doen, hoefbevangenheid misschien ook niet, als je paard niet gewend is aan gras en nu wel in vol gras staat dan gebeurt dat nou eenmaal....
als ze er niks aan doen dan heb je een punt maar heb je daar bewijzen van? misschien doen ze er wel alles aan en zie jij dat alleen niet.

en geen foto´s sturen kan ik inkomen, je hebt het paard afgestaan dan hoeven ze je toch niet steeds foto´s te sturen? if heb je dat afgesproken?
je noemt allemaal redenen die ik niet echt belangrijk genoeg vindt om het paard terug te halen

je weet niet wat ik heb afgesproken
en mijn paard niet gewend aan gras?
voor hij naar daar ging stond hij al op de weide
en 4 hectare voor 12 paarden is echt niet voldoende hoor
ik ben hier niet gekomen om een discussie ofz te beginnen ik ben gekomen om raad te vragen

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:37

12 paarden op 4 hectare zie ik regelmatig en kan prima! Met bijvoer is dat altijd nog beter dan 24 uur per dag op stal. Mok en schurft is natuurlijk minder. Nu moet ik eerlijk zeggen dat mok ( mag niet, maar is redelijk herkenbaar) met deze natte zomer ook niet zo raar is. Schurft...mits behandeld...is heel snel te verhelpen.
Maar weet je ook zeker dat de nieuwe eigenaren er niets aan doen? En een te kleine wei en geen bijvoer en dan bevangen??? Gaat denk ik niet helemaal samen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:38

Mizz_Lynnie schreef:
cissy schreef:

en geen foto´s sturen kan ik inkomen, je hebt het paard afgestaan dan hoeven ze je toch niet steeds foto´s te sturen? if heb je dat afgesproken?

je weet niet wat ik heb afgesproken
en mijn paard niet gewend aan gras?
voor hij naar daar ging stond hij al op de weide
en 4 hectare voor 12 paarden is echt niet voldoende hoor
ik ben hier niet gekomen om een discussie ofz te beginnen ik ben gekomen om raad te vragen

Als raad:

Ga er heen en ga in gesprek met die mensen! Vraag hen om een verklaring en leg hen jouw gevoelens uit. Meer kun je niet doen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:39

die raad krijg je toch ook? je hebt geen poot om op te staan. En zolang jij niet verteld wat je hebt afgesproken dan kunnen we je ook niet helpen omdat wij verder de situatie niet kennen. Je vraagt om raad maar geef dan wel info.
Laatst bijgewerkt door cissy op 05-09-08 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:39

Ik heb hier 5 paarden en pony's op 1 hectare staan, 2 hebben er mok en ik ben net van een enorme schimmelinfectie af waar 3 van de 5 behoorlijk kaal van werden. Daarbij staat er ook nog 1 die geprobeerd heeft om zijn linkerachterbeen los te snijden van zijn lijf aan de omheining ( schrikkoord).
Om dat op te lossen heb ik in 5 week tijd 12 keer de veearts op het erf gehad. Ben nu al bang voor de rekening.
Wat ik bedoel te zeggen is dat dit soort dingen geen verwaarlozing hoeven te betekenen, als je geen contact met die mensen zoekt weet je ook niet wat ze misschien doen om van de problemen af te komen.

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:41

cissy schreef:
die raad krijg je toch ook? je hebt geen poot om op te staan. en zolang jij niet verteld wat je hebt afgesproken dan kunnen we je ook niet helpen omdat wij verder de situatie niet kennen. Je vraat om raad maar geef dan wel info.

zij hebben mij met hand en tand belooft om regelmatig iets te laten weten hoe het gaat met hem en ze hebben ook gezegd dat ze foto's ging sturen
maar geen van beide doen ze

Mizz_Lynnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 20:42

dblijham schreef:
Ik heb hier 5 paarden en pony's op 1 hectare staan, 2 hebben er mok en ik ben net van een enorme schimmelinfectie af waar 3 van de 5 behoorlijk kaal van werden. Daarbij staat er ook nog 1 die geprobeerd heeft om zijn linkerachterbeen los te snijden van zijn lijf aan de omheining ( schrikkoord).
Om dat op te lossen heb ik in 5 week tijd 12 keer de veearts op het erf gehad. Ben nu al bang voor de rekening.
Wat ik bedoel te zeggen is dat dit soort dingen geen verwaarlozing hoeven te betekenen, als je geen contact met die mensen zoekt weet je ook niet wat ze misschien doen om van de problemen af te komen.

ik zoek wel contact op, zij reageren gewoon niet

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:43

Heb je hem daar in pension staan of heb je hem weggegeven/verkocht???

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:43

Mizz_Lynnie schreef:
cissy schreef:
die raad krijg je toch ook? je hebt geen poot om op te staan. en zolang jij niet verteld wat je hebt afgesproken dan kunnen we je ook niet helpen omdat wij verder de situatie niet kennen. Je vraat om raad maar geef dan wel info.

zij hebben mij met hand en tand belooft om regelmatig iets te laten weten hoe het gaat met hem en ze hebben ook gezegd dat ze foto's ging sturen
maar geen van beide doen ze

Ga er dan heen, kunnen ze niet om je heen!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 20:45

En daar wringt de schoen dus. Je weet eigenlijk helemaal niet of je paard word verwaarloosd! Je bent boos omdat ze niets van zich laten horen. Nou meid...welkom in deze boze wereld! Dit is zo niets nieuw!!!
Wil je nu echt weten hoe het met je paardje gaat, dan moet je er zelf achteraan en dus heen gaan om te kijken.