ervaringen castratie verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

ervaringen castratie verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 21:14

In oktober word mijn hengstje van dan 15 maand gecastreerd. Ik vind het erg spannend, en wil ook graag een castratieverzekering afsluiten.

nu heb ik onder andere hier : http://www.fairmount-bv.nl/verzekeringe ... =castratie wat gevonden.
Ik moet nog even uitzoeken wat de voorwaarden zijn enzo, maar daarvoor bel ik ze morgen even.

Maar zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n soort verzekering? Wat kost het zo ongeveer, moet het paard gekeurd worden, wordt het getaxeert, enz enz.

Zijn er ook mensen die helaas een uitkering van de verzekering hebben moeten ontvangen? ik zou graag weten hoe dat verloopt.

(ja ik maak me meer zorgen om de castratie, als mijn hengstje zelf Bloos )

kehdra

Re: ervaringen castratie verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 22:54

helemaal niemand?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:43

Kehdra, Waarom zo'n verzekering?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-08 10:47

Voor alle zekerheid Knipoog k vind het nogal spannend, en voor zover ik heb gezien is het niet erg duur.
Dan neem ik liever het zekere voor het onzekere.
Laatst bijgewerkt door kehdra op 06-09-08 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 10:52

kehdra schreef:
Voor alle zekerheid Knipoog k vind het nogal spannend, en voor zover ik heb gezien is het niet erg duur. Dan neem ik leiver het zekere voor het onzekere.

Gewoon bij een kliniek laten doen, dat geeft je meer zekerheid op weinig tot geen problemen dan zo'n verzekering.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:13

Oke. Ik zou zelf zo'n verzekering niet doen. In het leven van je paard kom je nog wel vaker spannende dingen tegen en je kan je eenmaal niet overal voor verzekeren. Maar ik begrijp het wel hoor, je bent gewoon zuinig op je beestje!

Kijk anders eens bij efo?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 10:52

Is je paard sowieso al verzekerd? Bij de meeste verzekeringen vallen castraties gewoon onder de dekking.
Het is in ieder geval wel belangrijk als je verzekerd om bij een dierenarts te laten castreren en niet een casterateur aangezien dat meestal niet gedekt is.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 11:17

Nee hij is niet verzekerd.

Ik heb inmiddels navraag gedaan, en wat tips per PB gehad, en heb besloten geen verzekering aan te vragen.
Hij kan bij mij op stal gecastreerd worden door de vadervan de stalhouder. deze is vroeger veearts geweest en is sinds een paar jaar met pensioen, maar doet nog regelmatig werk.
Dit word dus niet verzekerd.
Om hem nou helemaal naar een kliniek te slepen wil ik hem niet aan doen.

Nog maar 2 weekjes....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:10

Ik had mijn paard ook niet in de verzekering zitten. Die heb ik bij de da zelf verzekerd voor als er iets mis zou gaan, Ik heb hem voor 5000 laten verzekeren en heb daar toen 100 euro voor betaald maar dat is inmiddels al wel een jaar of 4 geleden.
Ik zou hem toch wel naar de klieniek brengen. Hoe vaak het wel niet mis gaat gewoon op stal. Dat risico zou ik voor geen goud nemen. Maar dat is natuurlijk je eigen keus.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 11:23

hebben alle DA's zo'n verzekering?

Waarsschijnlijk heeft 'opa' dat ook wel dan..

tsja kliniek v.s. stal, heb ik goed over gedacht, maar de stress voor hem om naar een kliniek te rijden, gecastreerd te worden, en weer terug..

Op stal heeft hij gewoon zijn vertrouwde omgeving. En daarbij heb ik er drie weken voor vrij gevraagd, dus ik ben er gewoon bijna fulltime.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:28

Op stal is het niet zo steriel als in een klieniek en lijkt mij dat infectie veel eerder op treed.

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 11:57

Onze dierenarts castreert de hengsten altijd staand bij ons aan huis.
Per hengst nog geen 10 minuten werk en ze hebben er over het algemeen weinig tot geen last van.
Van de 15 die er het afgelopen jaar gedaan zijn, was er maar 1 die niet zo snel herstelde.
De dierenarts komt altijd 's ochtends, de rest van de dag staan ze dan afzonderlijk van elkaar op stal op bij te komen. Einde van de middag en 's avonds stappen we ze 10 minuten aan de hand.
De dag erop gaan ze gewoon naar buiten in de vaste club, dan zijn ze het rustigst.
Iedere dag even checken en er in principe vanaf blijven.
Volgens mij maak jij je er een beetje te druk om, het zal je vast 100% meevallen.
Je kunt misschien nog wel even nagaan wat de ervaringen van anderen zijn met die dierenarts wat betreft castreren.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 14:06

Breitling schreef:
Op stal is het niet zo steriel als in een klieniek en lijkt mij dat infectie veel eerder op treed.

Met op stal bedoel ik buiten Knipoog sorry

@Diessel; Ziggy word ook staand gedaan, dan mag hij even op stal, om wakker te worden, daarna gaat hij weer naar buiten Lachen
En idd. ik maak me er veel te druk om Knipoog

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 14:22

ja dat had ik begrepen, ik heb het niet op staande buiten castratie's op stal, misschien omdat ik er teveel verkeerde dingen over gezien en gehoort heb.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 11:22

Ik heb voor mijn hengst indertijd wel een verzekering afgesloten toen ik hem liet castreren. Geen idee hoeveel het kostte. Ik heb hem toen verzekerd bij de Hippo en hij hoefde niet gekeurd te worden.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 00:21

Eerlijk gezegd komt het mij een beetje vreemd over.
Je wilde eventueel een verzekering afsluiten om je eigen risico in te dekken, maar je wil niet met je paard naar de kliniek om voor hem het operatierisico zo klein mogelijk te maken.
Da's best krom.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 09:04

k snap wat je bedoeld.

Een castratie verzekering verkleind geen risico, is alleen een garantie op een bedrag, mocht het fout gaan.

Het risico wat er op stal meer zou zijn dan in een kliniek, is kans op infectie. Daarom heb ik 3 weken vrij, om ervoor te zorgen dat hij zo schoon mogelijk staat (als het aan mij ligt ben ik er de hele week om elke keutel op te vangen bij wijze van spreke). antibiotica krijgt hij zowieso om het risico op infecties voor te zijn.

Het rijden naar een kliniek zie ik niet helemaal zitten.
De stress die het opleverd om heen te rijden, in een vreemde stal te komen, met vreemde paarden, gecastreerd te worden, en dan weer terug te rijden, weegt niet op tegen de vertrouwde omgeving op zijn eigen stal. Daarvoor is hij wat te sensibel in mijn ogen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 10:26

De kans op infectie is vooral groot omdat de operatie niet in een steriele omgeving wordt gedaan. Dan kun je dus nog zo netjes alles schoonmaken ná de castratie, de kans is groot dat de infectie al heeft plaats gevonden.

Mijn paard is ontzettend sensibel op zijn omgeving, maar heeft heerlijk 6 dagen op de kliniek gestaan. Geen centje stress. Hij is via de lies gecastreerd en dat is niet eens gaan zwellen. Echt helemaal super.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:05

Ik heb mijn 3 jarige ook op de kliniek laten castreren, maar kon hem na een dag weer halen omdat hij de boel afbrak. Wilde ook niet eten. Thuisgekomen, geen centje pijn.
Mijn dierenarts raadt mij trouwens aan om de jaarlingen, volgend jaar als ze 2 zijn, gewoon thuis te laten castreren. Castreren en hoppa zo het land in. Natuurlijk niet in de vliegentijd.