Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sasika schreef:maar nu heb ik paar vragen over ''in'' de trailer?
-moet er zaagsel liggen onder het paard?
hoeft niet dat is je eigen keus, wij zelf hebben dat nooit gedaan omdat we gewoon rubber in ligt
-moet er eten en drinken aanwezig zijn?
Gewoon een hooinetje ophangen en als je meer dan een uur rijd even stoppen om het paard water te geven.
-hoe maak je een paard vast?
met een halstertouw... tja is bij iedereen anders
-zijn er meer dingen die ik MOET weten?
rijd rustig en stop op tijd! blijf lekekr door rijden en controleer je paard na een uurtje of hij dorst heeft of te veel zweet...
heeft je paard trouwens vaker in een trailer gestaan?
anoukring schreef:avond allemaal.
maandag is het zover, ik ga met een trailer rijden. (in het weekend oefenen, want heb het nooit eerder gedaan)
maar nu heb ik paar vragen over ''in'' de trailer?
het paard staat de heenreis 90km. in de trailer, kan het 90km. zonder problemen in de trailer staan?
.KiWiKo schreef:misschien handig om eerst je E te halen??????????? of zeg ik nou iets heel raars?
anoukring schreef:avond allemaal.
maandag is het zover, ik ga met een trailer rijden. (in het weekend oefenen, want heb het nooit eerder gedaan)
maar nu heb ik paar vragen over ''in'' de trailer?
het paard staat de heenreis 90km. in de trailer, kan het 90km. zonder problemen in de trailer staan?
Citaat:avond allemaal.

Citaat:maar nu heb ik paar vragen over ''in'' de trailer?

Citaat:het paard staat de heenreis 90km. in de trailer, kan het 90km. zonder problemen in de trailer staan
Elaine schreef:Ik zou beginnen met je BE rijbewijs

aslo schreef:Elaine schreef:Ik zou beginnen met je BE rijbewijs
Is mss helemaal niet nodig? Ligt aan de auto, trailer etc.
KiWiKo schreef:misschien handig om eerst je E te halen??????????? of zeg ik nou iets heel raars?
Jeanine84 schreef:Auto heeft hier niks mee te maken, het gaat om het gewicht en aangezien er over een paard wordt gesproken ga er maar vanuit dat een BE rijbewijs verplicht is!
Jeanine84 schreef:Auto heeft hier niks mee te maken, het gaat om het gewicht en aangezien er over een paard wordt gesproken ga er maar vanuit dat een BE rijbewijs verplicht is!
Het is bovendien ook vervelend voor het paard als er een groot gevaarte hem steeds achterna zit.
KiWiKo schreef:het enige advies wat ik kan geven is vanavond al 200 km gaan rijden leeg met die wagen, morgen 500 km gaan rijden leeg met die wagen en dan zondag nog eens 300 en bijzondere verrichtingen gaan rijden met die wagen......... en dan hopen dat TS weet hoe lang ze is, dat de combinatie niet zo door de bocht gaat als een personenauto, en dus de bocht heel ruim moet nemen om geen paaltjes te pakken...... dat ze tegen moet sturen met inparkeren, op haar spiegels moet gaan rijden, en dat invoegen een heel stuk meer ruimte inneemt dan met een personenauto......... dat zijn alleen nog maar de technische dingen met een aanhanger........ met levend vee achterop zijn er nog honderd andere dingen zoals remweg, optreksnelheid, bochtenwerk ed aan de orde........
tis niet zomaar iets wat je even doet!