Koper is niet bereikbaar.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sieppus

Koper is niet bereikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 11:48

Voor enige tijd terug had ik mijn jaarling kwpner hier te koop staan.n Ik had hem erg snel verkocht en de afspaak met de koper gemaakt dat het beestje afgelopen maandag opgehaald zou worden.
Tot mijn grote verbazing is deze persoon niet meer bereikbaar, ik heb al meerdere mails gestuurd, maar helemaal niks.
Ik heb meerdere mensen teleurgesteld dat het paardje al verkocht was.
Dus ik ben lekker op de koffie gekomen!!!! Stoom uit je oren

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Koper is niet bereikbaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:50

Das ontzettend balen!
Je hebt geen telefoonnummer of adres?
Je kan een advertentie zetten op mp (of waarvan je hem te koop had staan) met een oproep voor contact.
Als hij met een week niet reageert dan zou ik hem opnieuw te koop aanbieden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:50

Lekker hoor.. Scheve mond Maarja die dingen gebeuren nu eenmaal.. Was de koper wel al vantevoren komen kijken?

Gewoon weer opnieuw een advertentie plaatsen.. Zo'n koper is jou paardje toch niet waard!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 11:52

Somebitch schreef:
Lekker hoor.. Scheve mond Maarja die dingen gebeuren nu eenmaal.. Was de koper wel al vantevoren komen kijken?

Gewoon weer opnieuw een advertentie plaatsen.. Zo'n koper is jou paardje toch niet waard!

Nou, nee daarom.
De persoon die was komen kijken die was er helemaal weg van, dus ik snap er niets van.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 11:53

je weet niet of er een reden is dat je geen contact met hem kan krijgen. Vind ik nogal kort door de bocht...
Wat als er iemand bv in zijn familie is overleden en hij geen tijd heeft om zijn mail te bekijken...

_Cindy

Ja echt super vervelend.. Dat had ik ook toen ik mijn paardje ging kopen. Alles afgesrpoken, en toen we haar op gingen halen ook opeens niet meer bereikbaar zijn, kreeg alleen een vaaaag sms'je :S Zo vervelend is dat..

Ik heb ondertussen een ander paardje, super leuk, voor jouwe zal er vast ook nog een koper zijn..

Somebitch

Hmm dat is wel heel raar ja dan.. Scheve mond
Telefoon neemt ze niet op neem ik aan? Heb je haar voicemail weleens ingesproken of ze daadwerkelijk intresse heeft?

Sommige mensen durven het ook niet te zeggen dat het eigenlijk toch niet helemaal is wat ze zoeken..

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:02

Verkocht betekent in mijn ogen ook betaald, in ieder geval een deel dan, tot de overdracht. Het zogenaamde handgeld. Wordt het paard of whatever op de afgesproken dag niet opgehaald, kan het weer de verkoop in. De koper is in dat geval het handgeld (wachtgeld) kwijt.

Zo zijn al onze pony's in het verleden en heden gekocht en verkocht. Buiten dit werden de NAW en tel.nr gegevens ook altijd gevraagd.

Misschien kan de koper idd niet bij zijn mail of door omstandigheden het paard niet op halen maar lijkt mij dan dat de koper de verkoper hiervan op de hoogte stelt. Ben bang dat er van de koop is afgezien.

Maar dan zal het ook niet het geschikte baasje zijn geweest!

In ieder geval succes met de verkoop!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 12:06

Een goede tip van Pri_Lady om handgeld te laten betalen! Zo voorkom je dat de kopers er ineens vanaf zien zoals nu.
Misschien kun je dat toepassen de volgende keer. Lachen

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 13:20

Heb je je paard dan alleen via mailcontact verkocht dan?
Zoja, dan ben ik bang dat je gewoon bij de neus genomen bent.
Gewoon opnieuw advertentie plaatsen met de vermelding dat koper niet op is komen dagen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 14:50

aslo schreef:
Heb je je paard dan alleen via mailcontact verkocht dan?
Zoja, dan ben ik bang dat je gewoon bij de neus genomen bent.
Gewoon opnieuw advertentie plaatsen met de vermelding dat koper niet op is komen dagen.

koper is ook geweest en was erg enthousiast...even teruglezen Knipoog

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:27

Oei, dit klinkt me erg bekend. Boos!
Heb deze week hetzelfde meegemaakt. Eind juli komen een man en vrouw uit noorden van Nederland kijken naar mijn drachtige schimmelmerrie. Ze laten haar los lopen en vrijspringen. Enthousiast en besloten tot kopen over te gaan. Haar veulen van dit jaar staat eveneens te koop. Die willen ze dus ook even zien lopen. Koper besluit veulen ook te kopen. Contractje wordt opgemaakt en getekend (stom genoeg geen handgeld gevraagd) en in contract staat dat ze haar en veulen op 1 september komen ophalen (ivm leeftijd veulen)

> idem zelfde situatie maar koper heb ik éénmaal kunnen bereiken, mijn vriend ook éénmaal, telkens zelfde boodschap, ik bespreek het met mijn man, ik bel u terug. Wij weer gebeld, telefoon wordt niet meer opgenomen
> heb ook meerdere kandidaat-kopers moeten teleurstellen dat ze reeds verkocht is

TS zou het overdezelfde persoon kunnen gaan? Mag via pb voor de naam enzo.

Wij hebben een bevriende advocaat gecontacteerd en hij raadde ons aan een aangetekende brief te versturen waarbij je hun in gebreke stelt en het contract ontbindt.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:31

Wat raar zeg, dat hebben ze bij mijn pony ook gehad.
Toen was ze nog mijn verzorgpony, en toen was ze verkocht aan een meneer voor zijn dochter hij had al aanbetaalt en zou haar vrijdag komen halen, nooit op komen dagen die man en ook nooit meer wat van zich laten horen.
Toen heb ik Sara gekregen Haha!
Maar bij mijn andere verzorgpony's is het ook een keer gebeurt. Zo raar die mensen, en dan ook weer mensen die hadden aanbetaalt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:33

Er stond laatst nog zo'n topic. Toen bleek dat de koper een auto-ongeluk had gehad en gewoon even niet in staat was geweest te bellen/mailen. Het zou dus nog wel mee kunnen vallen.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:39

Er zijn ook mensen die dit doen voor de 'kick'. Het hele proces meemaken, maar uiteindelijk niet tot koop over kunnen gaan omdat ze het geld niet hebben o.i.d. Niks meer van je laten horen is in zo'n geval het makkelijkste voor die mensen.

Sommige mensen doen het ook bij auto's; dure auto's meenemen op proefrit bv.

Het is een maf wereldje.

Nieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:47

In mijn geval betwijfel ik dit Maanling. Ik belde reeds half augustus terug om af te spreken en kreeg het deksel op de neus. Toen ik de man vroeg (in juli) waar hij mijn advertentie had teruggevonden, deed hij heel geheimzinnig en veranderde van onderwerp. Mijn vriend was eerst niet te overtuigen van de onbetrouwbaarheid, pas toen hij zelf verschillende dagen probeerde te bellen , gaf hij me gelijk en hebben we actie ondernomen.
Ze hebben alles staan filmen en wilden een kopie van het stamboekpapier, maar dat kregen ze van ons niet mee.

Ik was aan het twijfelen of ik een topic zou openen, maar Sieppus heeft er nu eentje gemaakt ivm zelfde onderwerp en vandaar dat ik mijn uitleg hierbij heb geplaatst Bloos