Meestal is de opbouw van de training zo:
Alle pony's de bak in en met zijn allen even rondcrossen terwijl ik met 1 ervan gericht aan het sturen ben. Is iets wat eigenlijk zo gegroeid en en wat ze allemaal erg leuk vinden.
Daarna jaag ik de rest de bak weer uit en ga ik met mijn merrie aan de longe aan het werk. Eerst met 2 hoevenkrabbers over haar kont om te laten merken dat ze weer bij haar motor kan. Zo maakt ze van een "holle rug" weer een "bolle rug" op de plaats van het bekken. Dan een bandage aan de longeersingel en die langs de achterbenen weer aan de andere kant van de singel vastmaken. Eerst een aantal rondjes laten lopen en dan de andere kant op. Vervolgens komt de bijzetteugel erbij. Die zet ik aan de ene kant wat vaster dan aan de andere kant zodat ze in moet buigen. Ook hier weer een aantal rondjes mee en daarna sluiten we de training af met het vrij stappen door de bak.
Ik mag momenteel niet rijden omdat de spieren eerst allemaal weer sterker moeten worden.
Een ander nadeel is dat ze door een dracht en een daaropvolgende miskraam nog erg vet (niet dik, maar echt vet) is. Daarom wil ik zo min mogelijk met beloningssnoepjes e.d. hoeven werken. Het is echter wel een fjord, dus ze zal niet altijd akkoord gaan met een schouderklopje
.Wandelen is momenteel ook geen optie, om de een of andere reden is ze zeer moeilijk weg te krijgen van de plek waar ze nu staat. Aan huis gaat het fluitend. Rijdend gaat overigens nu wel steeds beter daar, maar nog moeizaam dus laat staan aan de hand. Dan gaat de nek erop en omkeren.
Hebben jullie nog leuke dingen voor de afwisseling?