Paard uit verzekering gegooit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nitouche

Paard uit verzekering gegooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 17:14

Iemand wel eens megemaakt dat paard uit de verzekering gegooit is door de maatschappij.

Ik heb dus vandaag te horen gekregen dat ze 90 % uitkeren en dat ie dan niet meer verzekerd is.
Zal even uitleggen wat er gaande is.
Paard blijkt een kieswortelonstekking te hebben en moet hieraan geopereerd worden. Nu zullen de kosten hoger uitvallen dan de verzekerde waarde. De kans op slaging bij de eerste keer is 60 %, Dus opzich wel een risico. Nu komt het volgens de verzekering erop neer dat hij niet meer geschrikt is als sportpaard. Er is nog niet eens geopereerd. En dat ze niet meer kunnen vergoeden dan waarvoor hij verzekerd is per kalenderjaar.
Nu wist hij niet te zeggen of het wel een gezond paard is.Hij is 4 maanden nog goedgekeurd en geaccepteerd. Dus ik gaf aan dat ze hem ook verder konden verzekeren met clausule (uitzondering hoofd). Moest dan maar terugkomen als het genezen was. Konden ze opnieuw beoordelen. yeah right!!! Dacht het niet.

Ik vind dit wel een hele makkelijke oplossing en laat het er ook niet bij zitten.

Zijn er nog meer mensen die dit meegemaakt hebben?
Mag de verzekering dit zomaar maken?

Ik ga zo wie zo geschillencommisie verzekeren hierop aanspreken.

Alvast bedankt.

cissy

Re: Paard uit verzekering gegooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 18:27

Citaat:
En dat ze niet meer kunnen vergoeden dan waarvoor hij verzekerd is per kalenderjaar.
dit is altijd zo, dus daar kom je niet onderuit, dat staat in je polis, maar dat ze hem er dan uitgooien zou je in de kleine lettertjes moeten kunnen terugvinden.
vind het een beetje vreemd dat ze er nu al vanuit gaan dat hij niet meer goed is als sportpaard na zijn operatie, waar baseren ze dát op? Een sporter moet ook wel eens naar de tandarts hoor....

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:45

cissy schreef:
Citaat:
En dat ze niet meer kunnen vergoeden dan waarvoor hij verzekerd is per kalenderjaar.
dit is altijd zo, dus daar kom je niet onderuit, dat staat in je polis, maar dat ze hem er dan uitgooien zou je in de kleine lettertjes moeten kunnen terugvinden.
vind het een beetje vreemd dat ze er nu al vanuit gaan dat hij niet meer goed is als sportpaard na zijn operatie, waar baseren ze dát op? Een sporter moet ook wel eens naar de tandarts hoor....

Dat ze niet meer vergoeden dan de verzekerde waarde wist ik en heb ik alle begrip voor, maar voor de rest staan er geen kleine lettertjes.
Het enigste wat er staat wat einde verzekering inhoud is:
aanvullend op het bepaalde in de algemene verzekeringsvoorwaarden eindigt de verzekering met onmiddelijke ingang:als uit de verklaring van een dierenarts blijkt dat de aandoening zodanig van ernst, omvang of duur is, dat het dier redelijkergewijs blijvend ongeschrikt geacht mag worden voor het gebruik waarvoor het bestemd was.

Er is op dit moment alleen een diagnose gesteld door een dierenarts en nog niks ondernomen, dus ik snap ook niet waarop hun dat baseren. Ik krijg het attest van de dierenarts toegzonden, dat ook gefaxt is naar de verzekering. Dus zal eens lezen wat hier instaat.

griziyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 21:47

.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 12-11-22 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 21:53

griziyr schreef:
Ik weet niet of jouw kieswortel ontsteking hetzelfde is als mijn paard met ontstoken kies?
In elk geval is bij mijn paard een kies geheel verwijderd op kosten van de verzekering incl. 2 dagen verblijf in kliniek en gehele nabehandeling etc. (ongeveer 1000 euro totaal)
Van te voren nooit gewaarschuwd over een percentage van slagingskans van het verwijderen van de kies dus misschien is dit ook wel een andere situatie.
Geen problemen erna verder gehad behalve dat ik jaarlijks de kiezen laat nakijken door de dierenarts en eigenlijk ook elk jaar wat moet laten vijlen of raspen omdat anders de tegenoverliggende kies te scherp wordt.
Ook geen problemen voor of achteraf met de verzekering en gelukkig is het hoofd van mijn paard ook nog steeds volledig verzekerd.
Succes met jouw paardje!

Wat jij beschrijft komt gedeeltelijk overeen. bij die van mij zouden 2 kieswortels verwijderd moeten worden en kaakholte moet gespoelt worden. nabehandeling is 3 tot 6 weken. dit door het spoelen.Er we mij ook verteld dat het paard wel 1 a 2 x per jaar behandeld moet worden bij de tandarts. De kosten zijn ook wel iets meer. Maar denk dat het toch de geschillencommisie gaat worden ben ik bang.

griziyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:07

.
Laatst bijgewerkt door griziyr op 12-11-22 22:01, in het totaal 3 keer bewerkt

amir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 22:21

Wat een kul dat ze aannemen dat hij niet meer voor de sport gebruikt kan worden! Boos!
Mijn oude paard heeft met zijn 3e een klap tegen zijn kaak gekregen met als resultaat dat er een kies geheel verwijderd is in Utrecht. Dat is nu 14 jaar geleden. Het jaar erop ontstond er weer kiesvorming met als reactie nog een ontstoken kies! Het paard was uitgebreid verzekerd en na de 2e keer kreeg ik wel te horen dat de verzekering duurder werd maar ik ben er niet uitgegooid.
Dit paard heeft nog volop in de sport gelopen; Z2 dressuur, crossen gereden,gevoltigeerd,lekker buiten gereden enz.
Kortom: hoezo geen sportpaard meer!! Haha!

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 16:29

griziyr schreef:
Wat ik niet begrijp is dat percentage slagingskans van 60%.
Verder begrijp ik uberhaupt niet dat het paard niet meer geschikt zou zijn voor de sport. Oke toen alles nog open was en gevoelig reden we haar natuurlijk niet en doe je zo'n paard geen bit in.

Wat ze bedoelen is dat van alle paarden er 60 % in 1x vanaf zijn gekomen na de behandeling.
Dus stel er zijn 1000 paarden behandeld zijn er 600 in 1x goed gegaan en andere 400 moesten eventueel nog een operatie ondergaan, daarvan is ook wel een slagingskans van 60 % en ga zo maar door.
Die directeur van die verzekering gaat er nu al vanuit, zonder het paard ooit gezien te hebben, dat het niet geneest. Ik heb goede hoop. Het is een jong paard (5 jaar), prima in conditie. Dus waarom zou je somber in gesteld zijn.

Ik vraag me af, wat als ik mijn paard als RIJAARD verzekerd zou hebben. zou hij dan ook niet geschrikt meer zijn om mee te rijden!!!!

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-08 16:33

amir schreef:
Wat een kul dat ze aannemen dat hij niet meer voor de sport gebruikt kan worden! Boos!
Mijn oude paard heeft met zijn 3e een klap tegen zijn kaak gekregen met als resultaat dat er een kies geheel verwijderd is in Utrecht. Dat is nu 14 jaar geleden. Het jaar erop ontstond er weer kiesvorming met als reactie nog een ontstoken kies! Het paard was uitgebreid verzekerd en na de 2e keer kreeg ik wel te horen dat de verzekering duurder werd maar ik ben er niet uitgegooid.
Dit paard heeft nog volop in de sport gelopen; Z2 dressuur, crossen gereden,gevoltigeerd,lekker buiten gereden enz.
Kortom: hoezo geen sportpaard meer!! Haha!

Daarom snap ik het ook niet.
Ik wacht het attest iig af en kijk wat daarin staat. Zo zal er begin volgende week een aangetekende brief verstuurt worden naar verzekering met duidelijke opheldering, waaruit blijkt dat hij mijn paard nu uitkeerd en niet meer wil verzekeren.

Wat ik begreep is het paard nu arbeidsongeschrikt verklaart en dus afgekeurt, daarbij blijft het paard van mij, normaliteir moet ik hem terugkopen vande verzekering, daar is ook niet over gesproken. Dus klopt ook niet voor de volle 100%.