Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dit is altijd zo, dus daar kom je niet onderuit, dat staat in je polis, maar dat ze hem er dan uitgooien zou je in de kleine lettertjes moeten kunnen terugvinden.Citaat:En dat ze niet meer kunnen vergoeden dan waarvoor hij verzekerd is per kalenderjaar.
cissy schreef:dit is altijd zo, dus daar kom je niet onderuit, dat staat in je polis, maar dat ze hem er dan uitgooien zou je in de kleine lettertjes moeten kunnen terugvinden.Citaat:En dat ze niet meer kunnen vergoeden dan waarvoor hij verzekerd is per kalenderjaar.
vind het een beetje vreemd dat ze er nu al vanuit gaan dat hij niet meer goed is als sportpaard na zijn operatie, waar baseren ze dát op? Een sporter moet ook wel eens naar de tandarts hoor....
griziyr schreef:Ik weet niet of jouw kieswortel ontsteking hetzelfde is als mijn paard met ontstoken kies?
In elk geval is bij mijn paard een kies geheel verwijderd op kosten van de verzekering incl. 2 dagen verblijf in kliniek en gehele nabehandeling etc. (ongeveer 1000 euro totaal)
Van te voren nooit gewaarschuwd over een percentage van slagingskans van het verwijderen van de kies dus misschien is dit ook wel een andere situatie.
Geen problemen erna verder gehad behalve dat ik jaarlijks de kiezen laat nakijken door de dierenarts en eigenlijk ook elk jaar wat moet laten vijlen of raspen omdat anders de tegenoverliggende kies te scherp wordt.
Ook geen problemen voor of achteraf met de verzekering en gelukkig is het hoofd van mijn paard ook nog steeds volledig verzekerd.
Succes met jouw paardje!
griziyr schreef:Wat ik niet begrijp is dat percentage slagingskans van 60%.
Verder begrijp ik uberhaupt niet dat het paard niet meer geschikt zou zijn voor de sport. Oke toen alles nog open was en gevoelig reden we haar natuurlijk niet en doe je zo'n paard geen bit in.
amir schreef:Wat een kul dat ze aannemen dat hij niet meer voor de sport gebruikt kan worden!![]()
Mijn oude paard heeft met zijn 3e een klap tegen zijn kaak gekregen met als resultaat dat er een kies geheel verwijderd is in Utrecht. Dat is nu 14 jaar geleden. Het jaar erop ontstond er weer kiesvorming met als reactie nog een ontstoken kies! Het paard was uitgebreid verzekerd en na de 2e keer kreeg ik wel te horen dat de verzekering duurder werd maar ik ben er niet uitgegooid.
Dit paard heeft nog volop in de sport gelopen; Z2 dressuur, crossen gereden,gevoltigeerd,lekker buiten gereden enz.
Kortom: hoezo geen sportpaard meer!!