Even getwijfeld of ik een topic als deze wel kan openen (gezien de "gemiddelde geheimzinnigheid" van Nederlanders met betrekking tot dit onderwerp
), maar ik doe het gewoon! (niet geschoten altijd mis)De paardensport schijnt als een 'elite-sport' te worden gezien; het rijden op een manege kost vaak al meer dan een gemiddelde sportschool om over het houden van een eigen paard nog maar niet te spreken.
Vroegah dacht ik altijd dat het alleen was weggelegd voor 'rijke mensen' of 'meisjes met rijke ouders'. Mijn ouders hadden het goed, wij hadden het goed als gezin, maar een paard is er nooit gekomen.
En tot op heden nog steeds niet (maar ik wil het zo graag!); ik ben nu bijna 30 en overweeg serieus de aankoop van een paard. Een eigen paard. Een droom die al bestaat sinds ik 8 was.
Maar mijn ouders zijn nog steeds niet zo rijk dat een paard even cadeau wordt gegeven, een rijke man heb ik (nog
) ook niet getroffen en ik moet rondkomen van mijn salaris van zo'n €1700 per maand. Daar moet de hypotheek van mijn (mooie!) flat betaald van worden en er komen natuurlijk nog wat vaste lasten aan water en electra bij. Al met al geen slecht salaris, maar om het nu een vetpot te noemen?Wat moet ik nu denken; zijn alle paardeneigenaren rijk en omdat ik het niet ben is een eigen paard dus nooit voor me weggelegd?

Kortom; hoe bekostigen jullie het allemaal als je je in een enigzins zelfde situatie bevind als ik, maar het tóch presteert om je eigen mooie viervoeter te hebben? Kan ik het wel uit mijn hoofd zetten met mijn salaris of zien jullie kansen? (...)