Zadel opsturen, ervaringen, hoe/wat?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia__

Zadel opsturen, ervaringen, hoe/wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:06

Hallo,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar werd er niet zoveel wijzer van dus hier een topic.
Ik weet niet zeker of het hier hoort, zoniet; verplaats het dan alsjeblieft. Lachen

Ik heb mijn zadel dus te koop staan en ik wil hem opsturen, maar ik heb geen idee waar ik dat het beste kan doen. Mijn vader heeft gekeken voor een doos, maar die worden dan wel heel erg groot dus dat is overbodig. Mijn vader zei ook dat ik DHL eens kon proberen, maar werken die alleen onder rembours?

Mijn vraag is of iemand van jullie ervaringen heeft met het opsturen van een zadel en hoe je dat toen gedaan hebt.

Ik vind het wel lastig, maar ik wil het zadel graag kwijt.
Ophalen zou natuurlijk veel makkelijker zijn, maar soms kan dat niet.

Ik hoop op reacties.

Groetjes Claudia

Ezmee

Re: Zadel opsturen, ervaringen, hoe/wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:11

Ik heb daar ervaring mee Lachen Goed afspraken maken met de koper, minimaal verzekerde verzending kiezen, zadel goed inpakken: kleed, dekje. Vooral de boom en de lepel. Schirj voorzichtijg en breekbaar op de doos. Als het goed is komt het zadel heel aan.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:13

Bedankt voor de reactie.

Hoe ben je aan de doos gekomen?
Kan je die dozen ergens kopen of ergens ophalen of iets dergelijks?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:14

Je kunt je pakket gewoon naar het postkantoor brengen en met de pakketsevice van de TNT verzenden.

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:16

Vraag eens bij een winkel of ze een grote doos hebben.

Tevens is Parcy heel erg makkelijk.
www.parcy.nl geen moeite om met zo'n giga doos naar een postkantoor te gaan Lachen

Bluem

Voor grote dozen kan je eens horen bij winkels die tv's e.d. verkopen, die hebben dat meestal wel. Verder inderdaad de doos goed vullen (bv. ook krantenpapier) zodat het zadel zo weinig mogelijk kan bewegen, goed dichttapen, zowel onder- als bovenkant. Verzekerd opsturen. Lachen

aisie

Ik heb al meerdere keren zadels via de post verstuurd in een grote doos. Er zijn genoeg dozen die groot genoeg zijn voor een zadel hoor, moet je eens bij supermarkten ofzo kijken. Daar liggen er vaak wel een aantal voor de boodschappen e.d. Goed inpakken en veel plakband erop. En dan bij het postkantoor inleveren, dan is het meestal de volgende dag op plaats van bestemming.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:20

Gewoon een flinke doos nemen, en je zadel erin leggen. Zweetbladen kan je naar binnen toe ´vouwen´.
Rest opvullen met bv papier of oude doeken, en goed dicht tapen, liever teveel tape dan te weinig.
Verzending moet je wel verzekeren, kost iets meer, maar niet zo veel.
Bonnetje van verzenden goed bewaren, hiermee kan je de zending volgen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:25

Bedankt voor de reacties!

Die zweetbladen had ik inderdaad nog niet aan gedacht, scheelt weer wat ruimte.
Ik zal nog eens navragen voor een doos en eens kijken of wij misschien thuis nog een doos hebben waar het zadel in past.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:05

ik verstuur heel veel zadels...meestal allemaal via basiszekerpakket(tot 10 kilo) van 6,20€

pas op met een TE grote doos,dan komt hij boven de geaccepteerde afmetingen en wordt het 11,95 en een zekerpakket.

ik verstuur alles per TNT,niets onder rembours.(het duurt dan 3 weken eer het geld dan bij jou op rekening komt.

eerst geld laten overmaken,dan pas opsturen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:07

Een verhuisdoos is ideaal. Stuur ik ze (vanwege de nodige paarden/pony wissels of niet meer passen) altijd in op. Gewoon afgeven op postkantoor. Eventueel verzekerd, iets duurder maar je weet maar nooit.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 19:10

ik heb vorig jaar ook een zadel verkocht en dit gewoon via een pakket verstuurd

ik had een grote doos bij een kledingzaak gehaald(hebben vaak grote dozen voor jassen e.d.) en verstuurd via tnt post voor 6,20
is de volgende werkdag veilig aangekomen bij de koper

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:00

Mocht er iets gebeuren met het zadel, doordat TNt slordig is krijg je niets vergoed. Bij 7,95 tot 10 kilo verzekerde verzending kun je toto 400/500 euro tegoed krijgen mocht er zo'n geval zich voordienen Knipoog

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:43

casanova schreef:
ik verstuur heel veel zadels...meestal allemaal via basiszekerpakket(tot 10 kilo) van 6,20€

pas op met een TE grote doos,dan komt hij boven de geaccepteerde afmetingen en wordt het 11,95 en een zekerpakket.

ik verstuur alles per TNT,niets onder rembours.(het duurt dan 3 weken eer het geld dan bij jou op rekening komt.

eerst geld laten overmaken,dan pas opsturen.

Nee inderdaad, zat iemand bij die zegt zo; zodra ik het zadel binnen heb dan maak ik het geld over.
Ik ben toch niet gek, daar trap ik echt niet in.

Zal wel informeren bij een kledingzaak of iets dergelijks. Lachen
Bedankt iedereen!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:16

Toevallig, eergister een zadel binnen gekregen in grote doos er in gelegd. Gewoon door PTT gebracht onder 6,20 verzending. Niets mee aan de hand hoor.. En gaat van de week weer weg omdat het zadel helaas niet past in de dezelfde doos.

Beeezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:58

Als ik een zadel verzend haal ik altijd een doos bij de Welkoop, of daar waar ik mijn paardenvoer haal. Genoeg grote dozen!
Succes met verzenden!

kayunta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 11:20

Tip, maak hele goede afspraken met name over de boom!
Heb zelf een hele vervelende ervaring met de koop van een 2e hands zadel gehad die ik heb laten opsturen.
Had vooral heel duidelijk gevraagd of de boom goed was. Dit was 100% het geval volgens de verkoper.
Ik haalde vervolgens het zadel uit de doos (was met de verpakking echt niets aan de hand) en doe de test om te kijken of de boom oke was en ik kon hem bijna dubbel vouwen.... Hoezo boom 100 % oke....

Het is heel lastig om dan te kunnen bewijzen dat het zadel voor opsturen al niet deugde. Ik heb de rechtsbijstand in moeten schakelen om in ieder geval een deel van mijn geld terug te krijgen, erg vervelend allemaal. Ik heb mijn les geleerd en haal als ik een zadel koop deze gewoon op zodat ik het ter plekke eerst kan controleren.

Succes!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 00:17

Geen concrete vraag over Harnachement dus ik verplaats dit topic naar TAO

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 10:16

Citaat:
Heb zelf een hele vervelende ervaring met de koop van een 2e hands zadel gehad die ik heb laten opsturen. Had vooral heel duidelijk gevraagd of de boom goed was. Dit was 100% het geval volgens de verkoper.

helaas weet niet iedereen hoe je een boom moet controleren dus misschien wist die verkoper dat helemaal niet en is er vanuit gegaan dat boom goed was. Ik had dan gewoon het zadel geretourneerd wegens niet passen.....

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:34

We hadden thuis nog een goede grote doos liggen, die dus gebruikt. Oude dekens erin gedaan, en aangetekend laten versturen.