Laatst ben ik een topic tegengekomen waar de trailer helaas rot was geworden door het buitenstaan. Aangezien ik me niet kan indenken dat iedereen een loods of iets dergelijks heeft waar de trailer altijd in kan staan vroeg ik me af hoe anderen het doen.
Staat jullie trailer "bloot" buiten of hebben jullie maatregelen genomen zoals een zeil of iets dergelijks. Zijn er eigenlijk ook speciale zeilen om over de trailer te doen?
Onze trailer staat ook open en bloot naast de schuur. Hij wordt wel regelmatig gebruikt dus blijft wel in beweging. Wij hebben er geen zeil overheen maar zorgen er wel voor dat het achterzeil goed dicht blijft. Alleen wanneer het mooi weer is zetten we dat open om te luchten. Verder staan de banden niet in het water als het geregend heeft en smeren we de banden soms in met speciaal vet zodat ze niet zo uitdrogen. En na gebruik de binnenkant goed schoonvegen zodat er geen natte plekken in blijven maar dat moet natuurlijk ook als hij binnen zou staan.
en het neuswiel omhoogdraaien zodat het water weg kan lopen via de achterkant, verder doe ik ook niks bijzonders. wat is dat voor vet wat ij gebruikt Aukelizzy, heleboel soorten vet lossen juist rubber op.....
Wat ik wel zou willen is zo'n neuswielbeschermer (?). Ik zie ze vaak zitten op caravans. zijn dat universele maten ?? Verder zorg ik dat alles goed gesmeerd is en blijft want ook roestvrij staal gaat er een keer aan op den duur.