vandaag met de trailer weg

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

vandaag met de trailer weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 09:44

hoi! ik ga vandaag met de trailer weg(voor het eerst Nagelbijten / Gniffelen )
maar nu wou ik vragen of mijn pony met dit weer een zweetdeken op moet
ik zou graag voor 12 uur antwoord hebben Bloos want dan ga ik naar men pony toe om haar klaar te maken

alvast bedankt

groetjes Celine

Charr_x

Re: vandaag met de trailer weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:45

Is niet nodig hoor. Wel als ze na het rijden bezweet is en dan de trailer op moet.
Het is een "zweet"deken voor iets he!

Cirano

Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:46

Op de trailer heeft je pony nu geen zweetdeken nodig, het is warm genoeg. Je kan er misschien wel ééntje mee doen in het geval je pony erg moest bezweet zijn wanneer je terugkeert...

Veel plezier!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:48

vergeet ook niet iets aan zijn benen te doen. transport bandages of transportbeschemers.

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:49

Lijkt me van niet, wij nemen de dekens alleen mee in de winter/met koud weer, voor het geval de paarden erg zweten als ze de trailer weer op moeten, dan is het wel zo fijn. Maar met dit weer, lijkt me dat nietn odig.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:52

Armani88 schreef:
vergeet ook niet iets aan zijn benen te doen. transport bandages of transportbeschemers.

Is ook niet altijd even nodig. Lijkt me van het paard afhangen. Sommigen verwonden zichzelf zodra er opgetrokken wordt en een ander word alleen al pisnijdig als je met die dingen aan komt lopen.

Hier gaan ze altijd allemaal kaal op de trailer, alleen een halstertje en vastzetten aan 2 paniekhaken.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:52

(zweet) deken is nu niet nodig, de meeste paarden krijgen het al warm genoeg op de trailer. Transportbeschermers/ bandages ook niet, zeker als je pony dat niet gewend is; dan geeft dat meer stress dan wanneer je ze aflaat. Wij gebruiken ze nooit en hebben ook nooit problemen gehad.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 09:54

fjordnina schreef:
Armani88 schreef:

Is ook niet altijd even nodig. Lijkt me van het paard afhangen. Sommigen verwonden zichzelf zodra er opgetrokken wordt en een ander word alleen al pisnijdig als je met die dingen aan komt lopen.

Hier gaan ze altijd allemaal kaal op de trailer, alleen een halstertje en vastzetten aan 2 paniekhaken.

iedereen zijn eigen manier.
aan paniek haken vast zetten vind ik ook erg gevaarlijk !!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:04

oke Knipoog nee omdat het bij ons nou niet heel zonnig is en ik heb het altijd koud dus weet dat nooit zo goed Knipoog
ik heb wel wat om dr benen en heb ook iets waar ik haar aan vast kan zetten maar ik ga een weekje op vakantie dus neem zoiezo de zweetdeken mee Knipoog ze staat alleen anderhalf uur in de trailer dan maar is dat erg en kan ik iets doen voor haar om het voor haar iets ''makkelijker'' te maken(ben dom ik weet het Bloos)ik heb al met haar geoefend een keer kijken hoe ze deed in de trailer en dat was egt spr goed gelijk een stukje gereden en ging wel goed maarja dat was 20 minuten dus ik weet nie hoe ze doet na zo'n lange tijd

groetjes Celine

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 10:51

hier kan een slotje op Knipoog ik ga eerder weg

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:53

Nee wij doen met dit weer de paarden niets op in de trailer. Indien je elders gaat rijden en het paard terug bezweet is dan zou ik wel een zweetdeken op doen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 12:46

Ben ik toch benieuwd wat er gevaarlijk is aan paniekhaken en hoe je je paard dan vast zet. Met gewone karabijnhaken krijg je ze in geval van nood niet meer los, dus zal je altijd een heel scherp mes bij je moeten hebben om touwen door te snijden ( als je dan ook nog kettingen gebruikt lijkt het me bloedlink).

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 13:50

Dat vond ik inderdaad ook een vreemde reactie. Paniekhaken die gevaarlijk zijn??? Bij teveel druk schieten die zelfs vanzelf los, iets wat je met musketon en karabijnhaken niet hebt.

Op de plek van de voorstang (1,5 paards trailer) hebben we 2 oogjes gemaakt. Daar aan beide kanten een trailerketting aan vast. Aan de oogjes zitten karabijnhaken, aan de kant waar ze aan de halsters vast klikken zitten paniekhaken.

De voorstang zat vast en omdat we met een fjordenveulen van een paar weken toch een anderhalf uur moesten rijden hebben we dat toen zo gedaan.
Tot op heden bevalt het erg goed.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 20:50

het is allemaal perfect gegaan hoor;) hier kan een slotje op;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 21:55

ehhmm.... slotje is niet nodig, als jij niet zelf weer gereageerd had was ie vanzelf naar onderen gezakt.... :)

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:55

Slotjes worden inderdaad niet zo op de topics gezet.
Zoals cissy aangeeft: topics zakken vanzelf weg wanneer je er niet meer op reageert.

De topics blijven open, zodat goede adviezen nog gegeven kunnen worden totdat het topic oud is, zodat jij er de volgende keer bijvoorbeeld wat aan hebt en zodat anderen het ook terug kunnen vinden.

Edit
Aangezien dit een oud topic is zal deze alsnog worden gesloten. Dit was mij echter ontgaan bij het lezen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 25-01-09 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Oeps... was niet opgevallen dat het een oud topic was.