1,5 of 2 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suus27

1,5 of 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 06:18

Wij willen graag een nieuwe trailer kopen, maar we hebben een twijfelpunt.
Bij een anderhalfpaards trailer, vinden wij dat er teveel ruimte over is, waardoor het te veel ruimte heeft.
Daarom is denken we dat het misschien verstandiger is om een 2 paards te kopen.
Maar eigenlijk vinden een het kopen van een 2 paards zonde, omdat er bijna nooit 2 paarden tegelijk erin komen
te staan.

Is er misschien een oplossing? of zijn er ook smallere 1,5 paards-trailers?

Suus

aslo

Re: 1,5 of 2 paards trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:14

Wij hadden eerst een 1,5 paards. Beviel prima. Was echter aan reparatie toe en we konden van kennissen een goede en luxere 2 paards overnemen. Dus gedaan, omdat het soms voorkomt dat we beide paardjes mee moeten nemen. Voordeel 1,5 paards: lekker ruim, ze gaan niet hangen tegen de wand of het tussenschot, je kunt indien nodig binnen opzadelen (bij slecht weer), was net iets smaller dan de auto, dus waar deze door kon, kon de trailer ook door. Voordeel 2 paards: indien nodig kunnen we nu 2 paarden meenemen. Mijn mening: als je nooit/zelden 2 paarden meeneemt is een 1,5 paards fijner.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:48

wij hebben voor een 2 paards trailer gekozen, omdat ik vooral een trailer heb voor naar het strand of bos. op deze manier kan ook iemand mee die geen eigen trailer heeft. en als ik in mijn eentje ga, leg ik mijn spullen aan de andere kant neer, want de honden gaan in de auto achterin en als al mijn spullen ook nog achterin moeten, wordt het een beetje krap voor ze.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:43

ik heb indertijd ook voor 2 paards gekozen, schot kan altijd nog opzij gezet worden met 1,5 paards stang en inderdaad kan er eens iemand anders of een fiets mee naar het bos. Handig op wedstrijden al die extra ruimte.
Een smallere trailer (1paards worden niet meer gemaakt voor zover ik weet) zou ik niet doen, liggen minder stabiel op de weg en je hebt bijna geen ruimte om met je paard mee de trailer in te lopen.

pinkyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:53

Ikzelf zou ook voor een 2paards trailer gaan,
aangezien die ook veel stabieler is.
Het is idd, zoals de anderen al zeggen, veel handiger omdat je iemand zijn paard kan meenemen die geen trailer heeft.
Dat kan altijd eens gebeuren.
Of ook om je spullen langs de andere kant te leggen.
Een 2paards trailer kan dus perfect gebruikt worden voor maar 1 paard Bloos

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 14:48

Maar als ik een 2 paardstrailer neem, moet ik ook voor mijn E achter B, dus die kosten komen er ook bij.

Maar zoals ik het lees, heeft iedereen een 2 paars trailer.
Wat voor type en merk kunnen jullie mij aanraden en wat zijn de kosten voor zo'n type trailer?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:14

Je E achter B is altijd handig. Bovendien beschik je dan net over wat meer ervaring en weet/leer je te handelen in onverwachte situaties.
Bovendien mag je ''bijna'' elka combinatie rijden, dus geen gedonder met wat mag wel, en wat mag niet.

Ik heb 1,5 jaar een 1 3/4 trailer gehad, vandaag net een 2-pard gekocht.
De 1 3/4 trailer is heel handig voor als je niet zo'n dikke auto hebt. Verder kun je prima paard en veulen vervoeren. Nadeel vind ik wel dat als het paar het niet gewend is, lang niet zo stabiel staat als in een 2-paards.
Mijn paard was dit duidelijk niet gewend en is alleen maar een het ouwehoeren in een 1 3/4. Doe ik de stang los wil ze zich omdraaien of achteruit lopen.
Heb een aantal keren een 2-paard geleend en dat ging prima, ik had eindelijk geen hulp meer nodig bij het laden/lossen van mijn paard. Dit heeft mij doen besluiten zelf ook een 2-paards te kopen, zodat ik niet meer van anderen afhankelijk ben.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 16:14

je hebt kans dat je ook met een 1,5 paards trailer voor je E op moet en ze gaan straks alles boven de 750kg MTM óók op E zetten dus de kans is vrij groot dat je toch aan je E moet.
Een 1,5 paards heeft vaak toch een MTM van 1200 kg minimaal, dan moet je dus met een auto gaan rijden (als je niet voor E op wilt) die minimaal 1201 kg leeg weegt en geen groot laadvermogen heeft anders redt je het alsnog niet om op B te mogen rijden, lees de FAQ maar eens goed door.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:29

Wij hebben ook een 2 paards trailer gekocht. Ik wou graag een trailer voor 2 paarden omdat ik bang was voor nog een evacuatie voor het hoge water en dan wilde ik toch graag allebei mijn pony's tergelijk meenemen. Verder is de ruimte gewoon handig.

Wij hebben zelf een henra amazone met zo'n gegoten vloer. Vooral de vloer vind ik super. Lekker stabiel en de pony zal daar echt niet op uitglijden.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:34

Ik heb ook een 1,5 paards trailer. en het paard wiebelt echt niet heen en weer. Dat lijkt meestal zo. Maar als je bijvoorbeeld op concour gaat is het ook handig als je moet opzadelen