Prijs trekpaard veulen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fjord_brucht

Prijs trekpaard veulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 21:18

Ik weet niet of ik het hier goed heb neer gezet,
Maar kan iemand mij vertellen wat de kosten zijn van een trekpaard hengstenveulen.

Ik moet zeggen papier vind ik niet heel belangrijk.

Maar waar liggen de prijsvragen ongeveer?

Caira

Re: Prijs trekpaard veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:06

rond de 700 euro

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 22:10

Ik weet dat volwassenen rond de 1750 kosten, veulens geen idee. Maar hangt er ook vanaf waar je 'm koopt denk ik. Ik ken bv een liefhebber van het ras hier in de buurt, die fokt ze ook. Maar hij verdient er geloof ik niet echt z'n brood mee. Iemand die dat wel dat vraagt er vast meer voor.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 07:04

Rond de 600 euro heb je een hengstenveulen met leuk papier.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:01

De meeste trekpaard hengstveulens gaan naar de slacht, dus voor de slachtprijs zou je er al een moeten kunnen vinden, en dat is niet meer dan 300 euro.
Maar als je er liever eentje met papier hebt, die ook goed verzorgd is en al aan een halstertje kan lopen enzo dan zit je inderdaad tussen de 500 en 800 euro ongeveer..

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:15

Leuk dat je er eentje wilt kopen, ik vind ze geweldig.
Als je nog even geduld hebt kun je in Zuid laren leuke veulens kopen.
Prijs ligt tussen de 3 en de 500 honderd euro

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:24

Stuit toevallig op dit topic, maar...zijn ze echt ZO goedkoop???
Daar koop je ook een shet voor. Hoe kan het dat de prijs zo laag is...komt dat doordat het dekgeld bijna niets kost?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:41

Het zijn alleen de hengstveulens die zo goedkoop zijn. Komt omdat ze uiteraard niet geschikt zijn voor de fok, en trekpaarden zijn volwassen al heel goedkoop, ze zijn niet zo gewild, een volwassen ruin kost niet meer dan 1500 euro. Dus het loont voor zo'n fokker niet om de hengsten groot te brengen (het voer, het enten, de stamboekopname, castratie, verzorging enz moet je daar ook nog eens vanaf trekken), daar verdienen ze niet genoeg aan, en daarom gaan bijna alle hengstveulentjes jammer genoeg naar de slacht.
Ze worden meestal niet eens te koop aangeboden omdat er bijna geen vraag naar is, de meeste fokkers sturen de hengstjes direct weg..

Ik wil er ook eentje 'redden' als we verhuisd zijn met een grote wei achter het huis Haha!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:47

MysticTinker schreef:
Het zijn alleen de hengstveulens die zo goedkoop zijn. Komt omdat ze uiteraard niet geschikt zijn voor de fok, en trekpaarden zijn volwassen al heel goedkoop, ze zijn niet zo gewild, een volwassen ruin kost niet meer dan 1500 euro. Dus het loont voor zo'n fokker niet om de hengsten groot te brengen (het voer, het enten, de stamboekopname, castratie, verzorging enz moet je daar ook nog eens vanaf trekken), daar verdienen ze niet genoeg aan, en daarom gaan bijna alle hengstveulentjes jammer genoeg naar de slacht.
Ze worden meestal niet eens te koop aangeboden omdat er bijna geen vraag naar is, de meeste fokkers sturen de hengstjes direct weg..

Ik wil er ook eentje 'redden' als we verhuisd zijn met een grote wei achter het huis Haha!

Idd...

Bij mijn verzorgpaarden staan op dit moment 3 hengstveulens en ik denk dat jer voor 600 euro al een meekrijgt (met een strikje eromheen zoals ze dat hier zeggen Nagelbijten / Gniffelen)

Ik zou juist niet naar de zuidlaarder paardenmarkt gaan, bij een fokker ben je misschien iets meer kwijt maar daar kun je de moeder bezichtigen en met een beetje geluk ook de vader. Het is namelijk wel belangrijk om op de kwaliteit van de benen te letten, ook van de ouders!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:37

300 euro is wel heel erg goedkoop. Je mag mij bellen als je er 1 ziet voor die prijs Tong uitsteken Voor 600 euro heb je meestal wel een leuk hengstje. Merries zijn wat duurder, maar die houden ze meestal zelf.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:17

Wat is je telefoonnummer Vork
Nee echt, ga bij een kleine hobbyfokker van trekpaarden langs, vraag je of ie dit jaar hengstveulens heeft gekregen, dan bied je 250 euro, en zeker weten dat je em krijgt. Misschien al voor 250, maar meestal zeggen ze dan 'voor 300 mag je em meenemen' Knipoog
Of bel een paar slachthuizen in de buurt op, vraag je of ze je bellen als er eentje binnenkomt, daar hoef je niet lang op te wachten waarschijnlijk.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:32

Tussen de 500 en 700 euro, ligt er een beetje aan wie de vader is en uit welke lijn moeders komt! Heb je al wat op het oog?

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 16:53

Wat een lage prijzen zeg! Heb je er al eentje gevonden? Lachen

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:37

hengsten schijn je al vanaf 400 euro te kunnen kopen, terwijl een goede merrie best 3000 euro op kan leveren.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:53

loulou schreef:
terwijl een goede merrie best 3000 euro op kan leveren.

Volwassen, volledig beleerd en met goed fokpapier wel ja Knipoog Een merrieveulen doet rond de 1000 euro, wat meer bij een leuke afstamming.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 14:48

Nee we hebben nog niks gevonden we zijn rustig aan het rondkijken.

Van de markt wil ik geen een ik betaal liever iets meer en dat ik zeker weet dat alles in orde is en de moeder heb kunnen zien.
Dan dat ik een zieltje red van de markt met alle gevolgen van dien

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:57

Kijk anders eens in DIT topic. Hier hier staan er ook een paar

Die van Elsa Hage zijn aanraders en je weet dan in ieder geval zeker dat het bij een vertrouwt adres is.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 15:01

Ja daar had ik ook al op gereageerd

maar het komt allemaal goed

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:14

Ik zal i.i.g. mijn ogen voor je ophouden. Als ik wat leuks tegenkom laat ik het je weten Knipoog