3 uur rijden, deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Krips

3 uur rijden, deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 06:18

Ik ga zometeen 3 uur rijden met de trailer. Mijn paard wil nog weleens vrij hard zweten in de trailer, gaat ze dan niet kou vatten met die koude lucht en kan ik beter een fleece deken op doen, of maak ik het dan alleen maar erger?

En, nog een vraagje. Mijn fallabella wil nog wel eens gaan hangen als ze in paniek is, heel soms. Nu ben ik bang dat ze dit in de trailer gaat doen, ze heeft altijd los gestaan alleen nu staat ze samen dus gaat dat niet. Vorige rit was ze heel rustig maar ging hangen op het moment dat ik mijn haf eruit haalde. Heeft iemand hier tips voor?

kohtje

Re: 3 uur rijden, deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 06:35

Een vliegendeken opleggen in de trailer.

Angie_ke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 06:41

Een vliegendeken tegen het zweten? Clown
Mijn pony zweet ook altijd enorm veel bij transport, al staat ze er maar een kwartiertje op ofzo...
Ik heb het tot nu toe gewoon zo gelaten omdat het altijd korte ritjes zijn, maar voor een rit van 3 uur zou ik wel overwegen een zweetdekentje op te leggen Lachen
Maar als de raampjes dicht zijn, hebben ze geen last van tocht ook, dus echt kou vatten zullen ze wel niet doen hoor (het is tenslotte iets van 'n 20-22 ° ofzo?)

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 06:45

Oke. jaa de raampjes doe ik wel dicht ja. Ja, ze is ook niet heel onrustig of paniekerig, maar wel zweterig..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 06:46

Ik zou met dit weer echt geen deken op doen, evenueel wel een vliegendeken, die zorgt dat de pony in elk geval minder snel afkoeld bij zweten.
De mini zou ik gewoon vastzetten,maar met lossen eerst losmaken voor je de andere pony lost.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-08 07:12

Oke, jaa, dankjulliewel