Welke mogelijkheden voor overvliegen paard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Welke mogelijkheden voor overvliegen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 21:47

Wat zijn de mogelijkheden om een paard over te vliegen van Nederland naar Brazilie?
Zijn er verschillende aanbieders?
Mag/moet er een eigen groom meevliegen?
Hoe vliegt de groom weer terug?
Regelen ze ook het transport naar het vliegveld?
Kunnen ze een dag eerder gebracht worden?

cissy

Re: Welke mogelijkheden voor overvliegen paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:00

heb je de zoekfunctie al gebruikt? er komen regelmatig dit soort topics voorbij en daarin staan diverse transportbedrijven genoemd die al je vragen kunnen beantwoorden. zoek eens op transport buitenland en dan vind je er genoeg.
succes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:02

volgens mij is het enige wat mee hoeft de papierwerken Lachen

peerd wordt afgeleverd op schiphol en afgezet in .............??? Soa Paulo???? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 19:26

http://www.ehs.be Deze heeft trouwens een FAQ staan met de uitleg over de gang van zaken van alles Lachen
http://www.horseserviceinternational.nl

Of zoek even op Guido Klatte of bekijk de website van de KLM. Die bedrijven regelen dat geloof ik, ken alleen hun websites niet uit m'n hoofd.

Voor Brazilië weet ik niet uit mijn hoofd of ze in quarantaine moeten, denk van wel eigenlijk. Dus dan zouden ze sowieso al eerder opgehaald moeten worden Lachen

Mail gewoon een bedrijf voor een vrijblijvende offerte en meer informatie, dan weet je gelijk waar je aan toe bent Lachen Het is wat de klant wilt. Vooral EHS en HSI regelen van stal tot stal alles. Bij de KLM komt er meer zelf werk doen bij kijken meen ik. Er moet geen eigen groom meevliegen, bij voorkeur laten ze dat trouwens de mensen van het vliegtuig doen. Het kan wel meen ik. Heb zelf trouwens een half jaar stage bij EHS gelopen.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:27

KiWiKo schreef:
Soa Paulo

Weet niet wat de KLM stewardessen van tegenwoordig uitspooken met de paarden, maar hoop dat ze zonder SOA aankomen in Sao Paulo.

Maya schreef:
http://www.ehs.be Deze heeft trouwens een FAQ staan met de uitleg over de gang van zaken van alles

Bedankt, dat was een goede site. Las daar namelijk dat alleen de KLM toestaat voor grooms om mee te vliegen. (alleen staat in het algemene deel weer: For most destinations it is also possible to have your own groom on board, should you wish to do so.
Dus dat wordt toch weer even mailen/bellen.)

>>http://www.horseserviceinternational.nl

Is nog niet in gebruik. Maar misschien binnenkort.

>>Of zoek even op Guido Klatte of bekijk de website van de KLM. Die bedrijven regelen dat geloof ik, ken alleen hun websites niet uit m'n hoofd.

De KLM doet niet rechtstreeks zaken met particulieren die hun paard willen laten overvliegen. Dat moet via een agent.

>>Mail gewoon een bedrijf voor een vrijblijvende offerte en meer informatie, dan weet je gelijk waar je aan toe bent

Heb het met 4 verschillende bedrijven gedaan, maar niemand heeft nog gereageerd. Ik wilde ze eerst bellen, maar dan zou ik ze allemaal moeten bellen om zo alle mogelijke antwoorden op mijn vragen te horen. Met de mobiel vanuit Brazilie een kostbare aangelegenheid. Vandaar dat ik het hier op Bokt gezet heb. Dan weet ik wat "normaal" is. (is overigens niet mijn paard)

>> Er moet geen eigen groom meevliegen, bij voorkeur laten ze dat trouwens de mensen van het vliegtuig doen. Het kan wel meen ik.

Op de sites staat het nooit echt duidelijk vermeld. Meer iets van indien, als, maar, alleen, slechts, soms, etc. En er staat niet of er ook een terugvlucht bijzit, en of er extra kosten aan verbonden zijn.

Denk dat ik op de meeste vragen wel antwoord heb, alleen het groom gedeelte is me nog onduidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:05

He jak, toch link niet precies goed getypt. Dit is 'm : www.horseservice.nl/ Daar staat trouwens ook uitleg meen ik op.

Wat wil je eigenlijk? Zelf een groom meesturen? Het kan wel als je dat persé wilt, maar dat is eigenlijk niet de gebruikelijke gang van zaken. Er gaan diverse vaste vluchten wekelijks, en gelang het aantal aanbod van paarden worden er stables 'verkocht'. Er gaat altijd een groom mee, maar dat is dus in bijna alle gevallen van de vliegmaatschappij of van een van de agenten zelf.

Voor EHS kan je gewoon mailen, die reageren normaal vlot Lachen

Welke bedrijven heb je tot nu toe gemaild?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 21:56

Maya schreef:
Wat wil je eigenlijk? Zelf een groom meesturen?

Ja, we willen graag 1 groom meesturen. Dat is degene die het paard ook een tijdje gaat rijden. Dus als ze samen op 1 vlucht kunnen lijkt me dat praktischer, dan wanneer je beide reizen afzonderlijke regelt.

Maya schreef:
Er gaat altijd een groom mee, maar dat is dus in bijna alle gevallen van de vliegmaatschappij of van een van de agenten zelf.

Las inderdaad iets over de vaste krachten, dan de groom van de eigenaar van het paard, en dan de tickets voor mensen die ´voor de fun´ meereizen omdat ze toch die kant op moeten en tegelijker tijd voor de paarden kunnen zorgen o.l.v. de officiele vluchtgroom. Maar dat die laatste nooit zeker van hun plek zijn tot het vliegtuig in de lucht is.

Maya schreef:
Welke bedrijven heb je tot nu toe gemaild?

info@ehs.be
info@peterlangeweg.nl
info@worldanimaltransport.nl
info@horseservice.nl

Daarvan heeft alleen EHS gereageerd, en die vertelde dat er geen persoonlijke groom mee mag. Al schreven ze daarna: Bovendien hangt dit ook nog af van de samenstelling van de container(s).
Wat er weer op lijkt dat het misschien wel mogelijk is afhankelijk van de samenstelling van de containers.
Ook moet het paard eerst per wegtransport naar de EHS stalling, en vanuit daar naar Luxenburg. Dat kost 620 euro. En zijn er allemaal veterinaire testen, behandelingen, en vaccinaties en isolatie stalling in de offerte inbegrepen. Maar daar ben ik nog niet over uit in hoeverre deze ook verplicht zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 22:04

Je kunt ervan uitgaan dat al die testen en vaccinaties en isolatie gewoon gewoon verplicht zijn. Er komt een boel papierwerk bij kijken Lachen Zeker voor een land uit Zuid-Amerika.

Punt is eigenlijk dat die grooms die meegaan met de paarden speciaal weten hoe paarden normaal in de vlucht reageren. Die kunnen dus specifieker ermee omgaan / weten wat normaal is en wat niet dan iemand die dat niet weet.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 21:32

Maya schreef:
Je kunt ervan uitgaan dat al die testen en vaccinaties en isolatie gewoon gewoon verplicht zijn. Er komt een boel papierwerk bij kijken Lachen Zeker voor een land uit Zuid-Amerika.

Van Zuid Amerika naar Nederland kan ik het me voorstellen. Maar andersom dacht ik dat het soepeler was.

Maya schreef:
Punt is eigenlijk dat die grooms die meegaan met de paarden speciaal weten hoe paarden normaal in de vlucht reageren. Die kunnen dus specifieker ermee omgaan / weten wat normaal is en wat niet dan iemand die dat niet weet.

Vind ook zeker dat die mee moeten.
Het is ook niet zozeer dat we de vlucht-grooms niet vertrouwen, maar de groom in kwestie moet sowieso naar Brazilie toe. Met of zonder paard. Dus als dat te combineren valt sla je 2 vliegen in 1 klap. Komen ze met 1 vlucht tegelijk aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:51

Sja, toen ik daar stage liep hadden we niet echt paarden die naar Brazilië moesten, dus ik weet niet meer precies hoe dat met de quarantaine zat. Voor Mexico hadden we wel een fikse lading, en die moesten wel in quarantaine. Dus in dat opzicht denk ik. Zelfde 'hoek'...

Ik snap, maar meen dat het dan wel mogelijk is dat ze op dezelfde vlucht gaan. Omdat paarden ook wel op gecombineerde vluchten gaan. Vracht en mensen.

Verder meen ik dat er vaak maar 1-2 grooms per vlucht meegaan, tenzij er echt veel stables zijn. En dat is dus sowieso bijna altijd eentje van de vliegmaatschappij zelf, en dan 1 die wordt aangeleverd door de agenten.

Heb je trouwens onderhand al meer duidelijkheid of nog niet? Lachen Of meer antwoorden gekregen van andere agenten?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 18:53

Maya schreef:
Verder meen ik dat er vaak maar 1-2 grooms per vlucht meegaan, tenzij er echt veel stables zijn.

Na de olympische spelen zal het flink aantrekken. Als je kijkt naar de afstammingen van alle paarden die meededen, was het meerendeel Nederlands of Duits. Neem aan dat de wannabee topruiter uit den Buitenlanden ook niet onopgemerkt is gebleven. Hihi.

Maya schreef:
Heb je trouwens onderhand al meer duidelijkheid of nog niet? Lachen Of meer antwoorden gekregen van andere agenten?

De rest heeft nog niet gereageerd. Maar ik zal ze bellen als ik straks weer in Nederland ben voor vakantie. Is net even makkelijker dan met skype ruizend en stotterend proberen door te komen. EHS heeft wel gereageerd, hij zei dat alle vermelde inentingen, testen en behandelingen en isolatie verplicht zijn. Ook zei hij dat wanneer de samenstelling van de boxen het toestaat een eigen groom mee mag. Maar ik weet niet of dat bij de prijs inbegrepen zit. Nu betalen we wel voor de groom van de vluchtmaatschappij.

Voor de geinteresseerden, wat ik van mensen gehoord heb over van Brazilie naar Nederland kost het ongeveer 5500,- euro.
Andersom zit ik nu op ruim 6000,- euro.
Heb je eigenlijk ook gewoon een nieuw paard voor. grinnik. Terwijl ze alleen stro en water tot zich nemen, en geen lasagna en boontjes of andere "overheerlijke" vliegtuigmaaltijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 19:13

Klopt. Bijna alles wat naar Amerika gaat zijn ook Nederlands en Duits gefokte sportpaarden. Daar is zo'n waanzinnige vraag naar. Sowieso ook naar meer landen hoor. Blijkbaar doen we hier toch iets goed qua fokken van dressuur en springpaarden Haha!

Prijs valt me trouwens nog mee Lachen Heb je nette deal mee.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 20:12

Ik ben een keer met paarden naar Los Angeles gevlogen, en een x naar Seoul. Beide KLM vluchten. LA ging via Peter Langeweg. Naar LA kon ik mee als groom omdat mijn nieuwe (amerikaanse) baas heel regelmatig paarden over laat vliegen en daardoor recht heeft op groomtickets (waar ze meestal geen gebruik van maakt, dus doen ze niet zo moeilijk als ze dat eens wel wil)
Seoul ging via Klatte, die hebben de quarantaine en bloedtesten van de paarden geregeld en het vervoer naar Schiphol, en regelden ook mijn vlucht. Ik stond zeg maar in de computer als working groom, en op het Animal Hotel (de plek waar de paarden op schiphol in de containers worden geladen, als groom help je daarbij) kreeg ik m'n vergeprinte ticket. Had beide keren trouwens dat ik standby weer terugvloog (businessclass!) dan moet je dus een beetje mazzel hebben en weet je meestal niet direct zeker of je ook echt op de vlucht zit, maar gaat eigenlijk bijna altijd goed.
Er ging toen ook een vlucht naar Mexico met 2 'gewone' meiden als grooms. Er gaat wel altijd een speciaal opgeleide vluchtleider voor de paarden mee die voor KLM werkt. Die legt je uit hoe alles werkt, maar je krijgt bijvoorbeeld ook instructies over hoe je in een noodgeval uit het vliegtuig komt en hoe de zuurstofflessen in het laadruim werken enzo.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:08

Pb Dendrofleur anders eens. Haar vriend begeleid paarden op zo'n vlucht, en ik meen voor de KLM.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:30

Vraag het eens aan Claudnr9
Haar vriend is paardensteward en zij is het ook geweest.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 07:14

Ander Martinair vliegt ook hun paarden.

Wij deden het vroeger ook maar onze Animal afd is opgeheven... jammer hoor.

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 20:04

Allen bedankt voro de info!
Heb ik weer wat uit te pluizen.

Grappig trouwens, want mijn instructeur vertelde dat wanneer hij paarden van Brazilie naar Europa op transport zet hij zelf voor een groom MOET zorgen. Dus loopt hij overal te leuren naar mensen die graag een retourtje Brazilie-Europa-Brazilie willen. Maar meestal gaat hij zelf mee, de paarden netjes voor de deur afleveren. "Home delivery! U had 3 paarden besteld?"