Vreselijk stampen op de trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

uffie

Vreselijk stampen op de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:36

Zoals de titel aan aangeeft hebben wij op dit moment een paard die verschrikkelijk stampt als ze in de trailer staat.

Iemand ideeen waar dit mee op te lossen is?
Tis heel erg irritant, op de snelweg doet ze het niet, maar echt op de binnenwegen.

Mizoan

Re: Vreselijk stampen op de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:39

De mijne kan dat ook zo goed..... Mijn houten trailer heeft hij echt aan gort geslagen...... Wij hebben een aparte manier van vervoeren met hem. Als we weg rijden sluit ik het deurtje pas als de auto al langzaam rijd, we proberen zo veel mogelijk te blijven rijden, want als we maar in beweging blijven vind manier het nog draagbaar en de snelweg vind hij prachtig Haha!

Wij hebben een aantal jaren geleden een boomstam opgehangen en dat was voor ons een perfecte oplossing, het stampen is drastisch verminderd. Als laatste idee hadden wij nog om een radio installie te maken in de trailer en dan op radio 1 afstemmen omdat op deze zender veel gepraat wordt. Misschien is dat een optie voor je

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 09:39

Misschien onrustiger vanwege bochten en/of hobbels? In dat geval dus rustiger rijden en eventueel een trailer met comfortabeler vering regelen.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 09:52

miep1979 schreef:
Wij hebben een aantal jaren geleden een boomstam opgehangen en dat was voor ons een perfecte oplossing, het stampen is drastisch verminderd.

in de zin van ophangen ter afleiding om aan de te knabbelen?

Waratje schreef:
Misschien onrustiger vanwege bochten en/of hobbels? In dat geval dus rustiger rijden en eventueel een trailer met comfortabeler vering regelen.

Nou niet echt rustiger rijden hoe langzamer hoe erger het wordt nl.
Trailer is niets mis mee.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 10:23

Beide Haha!

Die mijne is gek van boomstammen, dus ter afleiding opgehangen, hij komt de wagen in en pakt direct die stam en gaat hem ter lijf Haha! ik heb hem aan beide uiteinde vastgemaakt via het hooinetringetje in de trailer zelf zodat hij goed vast en stabiel hangt

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 17:02

Mijne deed dat op het begin ook, de man wat toen reed heeft toen een paar x op de rem getrapt zodat hij op 4 benen moet blijven staan en toen hield hij op.
Dit is al zeker 6 jaar geleden gebeurd en hij heeft het echt afgeleerd want hij heeft het nooit meer gedaan onderweg.
Hooi ophangen deed ik eerst maar hij at/eet niet op de trailer, dus iets ophangen had/heeft bij mij geen zin. Gelukkig was het een wijze les voor hem.

Vernaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 21:07

HD..M>>S

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 10:13

Vernaatje schreef:
HD..M>>S

??

En de tip met rem is al eens geprobeerd, zonder succes helaas Knipoog

snippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:18

haha ja totdat ze een keer door klappen door de stang heen.
die van mij stampt en maait ook ontzettend op de trailer,
nu heeft het er ook mee te maken dat ze een veulen heeft die iedere keer achterblijft ... en ze is gewoon opgewonden als ze ergens anders heen gaat . zal ook wel een beetje angsty in zitten maar zodra de achterklep dicht is mept ze iig neit meer naar achteren .
mijn paard is echt een stress kip en probeer ik ook zo weinig mogelijk alleen mee te nemen , ze begint wel rustiger te worden.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:19

de mijn deed dat ook.
zelfs als er hooi in de trailer hangt (eten is zijn grootste hobby)
toen hebben weeen paar x flink op de rem getrapt en sindsdien doet ie het niet meer.
wel hinnekt tie alles bij elkaar en maakt zich daar door zo druk dat ie dr zeiknat af komt,

angelax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 21:35

wij hebben er altijd eten in. maar blijft wel stamppen.
er wordt ook gezegd. paar keer flink remmen en veel van links naar rechts rijden.