Met opstijgen vond ik al dat er aardig wat vering in de riem zat, maar dat is misschien ook omdat ze nog "bol" staan dacht ik nog. Na even losstappen vond ik mijn ene beugel iets langer dan de andere worden. Ik heb even gedraafd en heb toen de beugels van kant gewisseld want ik dacht dat het misschien aan het opstijgen of aan de druk op 1 kant zou liggen. Ik heb toen een uurtje gereden en de beugels bleven rekken, tussentijds de gaatjes elke keer korter gemaakt. Na de les bleek 1 riem wel een cm of 8 langer te zijn geworden als de andere riem! Ik ben vandaag meteen teruggegaan naar de winkel want dit is toch niet acceptabel
.Nu de vraag: de ruitersportzaak geeft aan de riemen terug te sturen en gaat ervan uit dat ze dan nieuwe krijgen. Ik kan dan kiezen of ik die wil, of krijg geld terug (wat ik keurignetjes vind). MAAR... wanneer BR nu zegt dat dit niet onder hun aansprakelijkheid valt, dan heb ik dus gewoon pech, want de ruitersportzaak geeft aan dat dit niet hun verantwoordelijkheid is.
Nu ga ik ervan uit dat BR zo net is een nieuwe set riemen te sturen, maar stel dat dat niet gebeurt. Welk recht heb ik dan??
Ik weet niet of het hier goed staat omdat de vraag ook enigzins juridisch is