Pas op voor deze koper!! (internet-koper)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Pas op voor deze koper!! (internet-koper)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 11:54

Gisteren ontving ik als antwoord op een advertentie van mijn veulen dat te koop staat de volgende mail:

Hello,>> I am Mr Oliver MAXIMUS, I want to buy the horse you have for sale,>> if available kindly contact me by email on: olivermaximus01@gmail.com,>> Thank you.>> Mr Oliver.>>>> PLEASE REPLY IN ENGLISH.

Ik vond het nog al vaag en kwam via GOOGLE op deze site: http://www.wittelsbuerger.de/additions/2007/scheckbetrueger_2.htm

Hij is een oplichter en gaat als volgt te werk:
Via jou internet advertentie mailt hij dat hij intresse heeft in je paard.
Daarna mailt hij of het paard gezond is vraagt naar de prijs en zegt dat hij het vervoer regelt.
Betaling doet hij doormiddel van een cheque, maar pas op: deze check is niet gedekt!!
Je kunt deze cheque eerst wel innen maar het bedrag wordt na ongeveer twee weken terug geboekt, en dan is je paard al onderweg....

Heb je ook een paard te koop staan op internet? Pas dan op voor deze bedrieger!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-08-08 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Caps uit titel + verduidelijkt.

dravergekkie

Re: PAS OP VOOR DEZE KOPER !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:56

dit word niet alleen met paarden gedaan maar ook met auto's etc... dat hebben ze bij ons ook geprobeerd.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:57

Domme vraag hoor maar: je stuurt je paard toch niet zomaar op vervoer zonder uberhaupt een volgende eigenaar gezien te hebben?

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 11:57

Yinari schreef:
Domme vraag hoor maar: je stuurt je paard toch niet zomaar op vervoer zonder uberhaupt een volgende eigenaar gezien te hebben?

je moet mensen de kost geven die dat doen... vaak bieden ze je ook iets meer geld aan dan waarvoor jij het te koop heb staan trouwens.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:00

dat heb ik idd ook gehoord, dat ze meer bieden, ook erg vreemd!! Zou mijn paarden ook niet zomaar mee geven, vandaar de GOOGLE zoektocht Knipoog

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:01

via sporthorses krijg je dit soort mail regelmatig, daar waarschuwen ze je er ook constant voor...

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:03

Verschrikkelijk als je dit zou overkomen zeg!!!
Goed dat je ff gecheckt hebt op Google!

Keet

Deze truc is zo oud als de weg naar Rome Clown Dit gebeurt zooooooooooooo veel

Trieske_

Pas op voor oplichters, Helaas zijn er op Sporthorses.nl bedriegers actief. Zij sturen gebrekkig Engelse e-mails waarin zij te kennen geven dat zij ge・nteresseerd zijn in uw paard of pony. Na veelvuldig e-mail contact sturen zij een cheque en vragen een gedeelte over te maken naar een Buitenlandse bank omdat ze vanwege een vage reden nog geld moet betalen aan bijvoorbeeld een vervoerder. De cheque blijkt na een tijdje ongeldig te zijn en het geld wat u dan heeft overgemaakt ziet u dan natuurlijk ook niet meer terug. Om dit misbruik te voorkomen: - Vraag naar meer gegevens, bv. telefoonnummers. - Bedenk dat er weinig mensen zijn die een paard ongezien kopen. - Als de WESTERN UNION bank in de mail voorkomt , kan je er vanuit gaan dat het bedriegers zijn. Bij deze bank zijn geld en rekeningen niet traceerbaar. - Altijd werken met een wire-transfer (van bank tot bank via elektronische weg) voorkomt alle problemen. - Wees gewaarschuwd als ze uit Nigeria komen

Deze tekst krijg je bij sporthorses erbij als iemand je mailt....

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:06

nou dan kun je er gelijk een naam bij toevoegen: Mr Robert Moore....
Deze meneer wilde als kadootje voor zijn vrouw die dierenarts is (zie link van TS) onze merrie kopen.
meneer wilde betalen met een cheque, ik wilde best verkopen maar alleen cash betalen!, no cash no horse heb ik meermaals gemaild. En wat gebeurt er....meneer stuurt mij toch een cheque.
Uiteraard heb ik de cheque netjes aangetekend naar het door hem opgegeven andres teruggestuurd.....Maar zo de link van de ts doorgelezen te hebben is dit dus zeer duidelijk dezelfde man, werkwijze is precies hetzelfde alleen de naam is anders. Dus mocht je een mail van Robert Moore in je box hebben, niet reageren
(Bij mij kwam de reactie overigens van paardentekoop.nl)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:08

even nog korte aanvulling: ik ben ook niet zo heel goed van vertrouwen wat betreft ongezien verkopen en heb de man dus ook wel (meerdere keren) aan de telefoon gehad, heb een adres wat wel bestaat maar of hij daar woont, goeie vraag

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 12:12

Ik heb t paard op de site van KWPN te koop staan en als naam boven het mail adres stond wel Roberts, maar de namen en mail adressen zullen ze wel vaak wijzigen...

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:12

Ik zou zelf oko nooit een paard kopen wat ik niet in het echt heb gezien. Op foto's kan je toch niet zien of hij kreupel is ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:43

Evelli schreef:
Deze truc is zo oud als de weg naar Rome Clown Dit gebeurt zooooooooooooo veel

Ik had mijn vorige merrie ook meerdere keren kunnen verkopen voor grof geld Clown Clown
Natuurlijk niet gedaan. Een paard wordt gekocht met contant geld, of via overmaking bij de bank (pas wanneer het geld op rekening is bijgeschreven gaat paard in de trailer).

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:54

Ik had dit ook, mijn pony wilde ze kopen ik vroeg voor haar 1200 euro en hun boden 1500 waarvan 500 vooraf en de rest later...
Uiteraard heb ik hier vriendelijk voor bedankt.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:01

zoek eens op nigeriaanse oplichting dan kom je duizenden van deze mails tegen, ze doen dit niet alleen met paarden maar ook met auto's motoren, dure tv's etc

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:02

ik heb wel eens een paard ongezien verkocht naar engeland,ik heb haar een filmpje gemailt,en het paard is klinisch gekeurt.
ikheb haar dus nooit aan de telefoon gehad!allemaal via email,ik heb wel gezegt geen geld geen paard,dus heeft ze het geld over gemaakt op mijn bank rek,het paard is opgehaalt door gillisen,heb later nog foto's van het paard toe gestuurt gekregen,en het ging heel goed!dus je kunt best je paard ongezien verkopen,maar eerst geld in je hand!!!
maar er zijn echt mega veel oplichters,geef ook nooit je paard mee op proef zonder dat het hele paard is betaald!
en afbetaling ook niet doen!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:03

Zo te zien gebeurt het dus heel veel.. Zoveel bedriegers tegenwoordig, wel goed dat je waarschuwt. Ja

Moderatoropmerking:
Er zijn berichten gesplit, omdat het een oud topic is. De grote, rode letters verschijnen niet voor niets in beeld. Lachen Graag dus niet reageren in oude topics.
Laatst bijgewerkt door Judje op 08-01-09 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten gesplit en opmerking toegevoegd.