Doordat mijn pony een half jaar erg heeft gehoest heb ik niet kunnen rijden.
het begon in december dat ie begon te hoesten, toen ben ik het rustiger aan gaan doen met rijden maar in januari
werd het erger. DA erbij gehaald, die gaf ons Ventipulmin dat hebben we 2 x 10 dagen gegeven.
Toen was het onderhand alweer februari en ik wilde eigenlijk een foto van zijn longen laten maken maar
een kennis van mij zei dat ze bij de holistische kliniek in De Bilt meer naar de oorzaak zouden kijken etc..
2 weken later stonden we bij die kliniek, ze hadden hem helemaal doorgemeten en toen kregen we een aantal medicijnen
mee op natuurlijke basis. Het ging na die keer langzaam maar zeker beter en we zijn ook nog een 2de keer voor controle
terug geweest. Nu is hij helemaal beter, hij heeft helemaal niet meer gehoest en is veel fitter.
ik mag weer beginnen met rijden dus ik vroeg me af hoe ik het beste zijn conditie kan opbouwen zonder dat ik zijn longen forseer?
ik ben namelijk bang als ik geen schema heb dat ik hem weer te snel forseer.. een shema houdt ik mij wel aan.
In de tijd dat ik niet mocht rijden heb ik wel veel gestapt met hem aan de hand zodat zijn longen wel een beetje 'aan het werk' bleven.. maar zijn conditie is alsnog 0,0
ik wilde eigenlijk het verhaal van de kliniek enzo niet vertellen maar zo hebben jullie meer achtergrond van hem.