Nieuwe bus, luifel er aan laten zetten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Divine

Nieuwe bus, luifel er aan laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 17:52

Hoi,

Omdat onze oude bus aan vervanging toe was, hebben we een nieuwe gekocht (nouja, hij is in bestelling). Nu willen we daaraan een luifel laten zetten, zodat we er eventueel een soort van vakantiebusje van kunnen maken. Ook is dat voor op een (men) wedstrijd wel makkelijk, je kan als het ware een voortent aan je bus creeeren. Handig voor tweedaagse wedstrijden Haha! .
Het gaat om een nieuw model Ford Transit, met enkele cabine en semi-hoog dak. Wie heeft ervaring met het laten plaatsen van een luifel? Welk merk, welke grootte, moet er een versteviging in het dak worden aangebracht voor zo'n luifel?
Ervaringen met andere auto-merken zijn ook zeer welkom, evenals bedrijven die een luifel kunnen plaatsen.
Vanmiddag ben ik bij de plaatselijke caravan/camper boer geweest, maar daar werd ik niet veel wijzer dan alleen een folder een slecht verkooppraatje.

_Remona_

Re: Nieuwe bus, luifel er aan laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:37

Laat mijn vader nou net 10 dagen met een Ford Transit én bustent op vakantie zijn geweest! Haha , toeval dat ik dit lees.
Hij heeft een speciale bustent van Doréma , die je gewoon als het ware tegen je bus kan zetten. Matras in de bus & of tent , klaar is kees Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:52

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 18:09

@ Echwel: thanks voor het "verkennend" onderzoek, ik had al wat sites nageplozen, maar Obelink (dom, ben er vorige maand nog geweest) was nog niet bij me opgekomen. Even kijken dus.

@ _Remona_: Heb je misschien een fotootje of is het dezelfde als op de Dorema-site?

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 19:22

Ja, ik heb even gekeken! Dat is m . Heel makkelijk op te zetten , en een fijne tent!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:40

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 10:45

Oh echt...

Zoiets wil ik ook aan mijn veewagentje laten zetten. Ideaal idd met meerdaagse concoursen!

Op wat voor kosten moet je rekenen, voor een klein model?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 18:14

Ik heb vandaag wat meer folders opgescharreld, in ieder geval 1 er van heeft een prijslijst. Ook Omnistor zit er bij, die spreken me wel aan. Zal straks eens kijken wat zoiets kost.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 19:19

Oke, hier de prijslijst van Omnistor luifels:
Voor de kleinste (1,95m x 1,40m) betaal je 487 euro. Een van de duurste kost 1734 euro. Deze is 6,00m x 2,75m en voorzien van een motor zodat je em niet handmatig hoeft uit te rollen.
Daartussen in liggen de andere maten.

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:42

_Remona_ schreef:
Laat mijn vader nou net 10 dagen met een Ford Transit én bustent op vakantie zijn geweest! Haha , toeval dat ik dit lees.
Hij heeft een speciale bustent van Doréma , die je gewoon als het ware tegen je bus kan zetten. Matras in de bus & of tent , klaar is kees Lachen

Even nog over dit , Als je een foto van de transit + tent wilt zien moet je even pm-en.
Ik ga m'n vader maar niet hier neerzetten , die zit ervoor namelijk Tong uitsteken

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-08 12:30

_Remona_ schreef:
_Remona_ schreef:

Even nog over dit , Als je een foto van de transit + tent wilt zien moet je even pm-en.
Ik ga m'n vader maar niet hier neerzetten , die zit ervoor namelijk Tong uitsteken

Hahaha, je mag me een PM sturen! Haha!