Paard slaat trailer kapot.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liessjee

Paard slaat trailer kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:32

haay, ik ben lischa en heb een paard dat sinds de 4 laatste keren op transport de hele trailer aan gort slaat, hij staat echt te bokken op de trailer, en doet dit ook met een ander paard ernaast.
het gekke is dat hij het alleen doet in de bocht naar links, en dat hij rechts helemaal niks doet en helemaal stil staat, nou staat mijn paard normaal aan de linker kant van de trailer, dus dat betekend dat hij in de linker bocht tegen het tussenschot moet leunen, wij dachten dat hij dit eng vond omdat hij misschien de laatste keer uitgegleden was ofzo, vergeet niet ik heb mijn paard 3 jaar en nog nooit problemen gehad met transport. dus heb ik hem een keer aan de andere kant van de trailer gezet, dit zou dus moeten betekenen dat hij nu in de rechterbocht raar zou moeten doen maar dat deed hij dus niet, hij maakte weer alleen maar herrie als we door de linkerbocht gingen.

nou is dit voor mij een heeeeeeeeeeel groot probleem want het is mijn wedstrijdpaard, hij is al ontzettend vaak mee geweest en nooit problemen, het was alleen de laatste keer zo erg dat hij de achterstang eraf heeft getrapt en dat hij de hele bodem heeft beschadigd, heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand een andere oplossing??

er is altijd heel rustig met de trailer gereden dus dat is het niet..help mij even met dit probleem!!

Liefs
Laatst bijgewerkt door Judje op 31-07-08 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel verduidelijkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: help me..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:48

je kan er profesionele hulp bij zoeken.
Ik weet het verder ook niet, of ze heeft iets slechts meegemaakt of het levert haar iets op denk ik..
Succes!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:52

Misschien rubberen matten op de bodem leggen? Dan heeft het paard meer grip. Succes

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:53

hoort dat niet zowieso in de trailer?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:56

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Paard slaat trailer kapot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 06:56

Zo eentje hebben wij ook gehad, die liet zich altijd naar links vallen tegen het schot. Dat deed hem zeer, en dan begon ie te meppen. De oplossing was een kussen tegen het schot maken. Stond ie ook direct krapper met zijn lijf, dus had hij ook meer stevigheid en viel hij niet meer om.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:03

Die van mij doet het ook als ze enkelpaards staat. Als ik het schot omzet en haar 1,5 paards zet en haar alleen vervoer, dan heeft ze ruimte om breed te staan en dan geeft het geen problemen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:04

je zou eens een camera kunnen lenen om te zien wanneer die het gaat doen op welk moment
misschien kom je dan achter het waarom

er zitten geen scherpe delen aan die kant?

vermoedelijk zal die met kussens en wat strakker staan
rstiger zijn

heel veel succes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:17

Vergeten erbij te zetten, de kussens hingen aan de bovenkant van het schot. Onder had het paard de volle breedte en ruimte genoeg om zijn benen wijd te zetten om het evenwicht te bewaren.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:44

Het schot breed zetten kan wonderen doen. Ik heb het probleem nooit meer terug gezien mer een scheef schot of een 1 1/2 paards trailer.

Dit lijkt me ook de makkelijkste tip om een keer uit te proberen voor je aan een cursus begint of je trailer gaat verbouwen.

Neem ook nog een keer je rijgedrag kritisch onder de loep.

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:23

dankje allemaal, maar denk je dat ik het tussen schot gewoon opzij kan zetten en dan rijden.. gaat het dan niet bewegen enzo en wat deden jullie dan als achterstang??
nou dat is zo raar, we rijden echt 10 km per uur door de bocht maar het slaat dat ging aan gort alsof we 100 rijden..
ik ga het even proberen!
thanx

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 17:44

als je een 2paards trailer hebt zou je het schot opzij kunnen zetten met een stang van een anderhalfpaards trailer, maar niet ieder schot leent zich daarvoor. Als het een wiebelig schot is dan heeft de onderkant geen stabiliteit omdat het schot niet in een gaatje kan vallen.... maar heb je een stevig schot dan moet het kunnen.

en anders Petra Vlasblom bellen! http://www.2moons.nl

warre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:42

hallo dat bokken hadden wij ook maar dat verhelp ja gemakkelijk
je bind je paard zoals gewoonlijk met de koord over de baar waar hij met het hoofd overhang vast aan de ring of zo die aan de want tegen over het hoofd bevestigd is daarna doe je een koord onder de baar aan dezelfde ring vast zo ka hij geen kant uit (toch niet boven of onder)

en als je je paard aan de linker kant van de trailer zet met zijn hoofd naar links bind (zoals mijn vorige mail) kan hij enkel maar naar rechts stampen want een paard zijn kont werkt tegengesteld als zijn hoofd

warre
Laatst bijgewerkt door Judje op 13-08-08 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: berichten samengevoegd. Gebruik AUB de Edit-knop