Op 18 juni hebben de oude eigenaren hem in de vrachtwagen naar mij toegebracht, tijdens deze rit is hij waarschijnlijk gevallen, want hij kwam de vrachtwagen uit met een schaafwond op zijn heup, verder liep hij oke.
De volgende dag heb ik hem rustig gelongeerd en dat ging goed, de dag erna ben ik erop gegaan en toen liep hij kreupel aan die heup.
Dierenarts erbij gehaald en die constateerde een gekneusde heup.
Dat leverde 4 weken rust op voor hem, maar nu zijn we dus een tijdje verder en hij gaat alleen maar slechter lopen en deze week gaat hij naar de kliniek voor verder onderzoek.
Nou is dus mijn vraag.... welk recht heb ik om hem eventueel terug te brengen? Aangezien hun dus zeg maar een "ondeugdelijk product" hebben afgeleverd.
Liefst wil ik natuurlijk dat alles goed komt, maar wat nou als dat niet het geval is, zijn hun dan verplichthem terug te nemen en mij het geld terug te laten betalen? of zit dat niet zo??
Graag alleen reacties van mensen die weten hoe het wettelijk in elkaar steekt, "" ik vind dit" en "ik vind dat" hoor ik helaas al genoeg op de manege en schiet ik niets mee op.
Iemand juridisch goed onderlegd? help me dan please!