sterren in polyester kap ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

sterren in polyester kap ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 13:35

een paar weken geleden is er een verzorgpony van mn vriendin in mijn trailer gaan paniekeren. die heeft dus met haar hoeven tegen het dak van mn trailer aangezeten. nu heeft mijn trailer(net 1 jaar oud) dus schade opgelopen (pony had niks)
het is zo dat aan de voorkant van de kap de hoef er goed instaat het licht van buiten valt er dus doorheen maar je kan er nog niet doorheen kijken. aan de binnenkant is weinig te zien aan de buitenkant zie je dat het beschadigt is. ook is er over de rest van de kap hele kleine sterren in het polyester tenminste aan de buitenkant kan je het zien als je er op een bepaalde manier opkijkt. stel we laten dit zo is mn kap dan niet zwakker? wil niet hebben dat volgend jaar de gaten erin vallen zeg maar.

wie kan mij hier iets meer over vertellen?

ikke

Re: sterren in polyester kap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:53

Ik zou in eerste instantie die vriendin aansprakelijk stellen. Kans is best groot dat haar AVP de schade gewoon vergoed. Onder het motto: niet geschoten is altijd mis, zou ik dat eerst doen. Denk erom: je deed het als vriendendienst, anders heb je namelijk wel een probleem.

Het is te repareren, maar dat komt neer op de kapotte plek eruit peuteren, nieuw stukkie glasmat, polyester erop en dan maar schuren totdat het weer helemaal glad is. Vervolgens de boel opnieuw (laten) spuiten.
De sterren kun je waarschijnlijk uitkrabben en dn opnieuw polyester erin doen. Vervolgens schuren en spuiten.
Bedenk wel dat polyester geen simpel goedje is. als je er geen ervaring mee hebt of iemand kent, kun je het waarschijnlijk beter aan de vakman over laten.

Je kap is wel iets zwakker, maar er zullen niet spontaan gaten invallen. Bij eventuele inruil zal de geboden prijs wel lager zijn.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:26

met de verzekering enz is alles geregeld
repareren gaan we dus echt niet zelf doen aangezien dat je het nooit van zn leven weggespoten gaat krijgen

hosies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:51

Dat is heel makkelijk zelf te repareren.. kost ook niet bakken vol met geld.. en voor de constructie het is niet zwakker.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 16:56

ehm mijn kap krijg ik dus op geen enkele manier goed gespoten oo0k niet door profesionele spuiter hebben ze al naar gekeken als er iets aan gedaan gaat worden moet er een nieuwe op maar daar twijfelen we dus over of hij zo niet gewoon stevig genoeg blijft

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:59

ikke20 schreef:
ehm mijn kap krijg ik dus op geen enkele manier goed gespoten oo0k niet door profesionele spuiter hebben ze al naar gekeken als er iets aan gedaan gaat worden moet er een nieuwe op maar daar twijfelen we dus over of hij zo niet gewoon stevig genoeg blijft

Als de verzekering betaald, zet je er toch gewoon een nieuwe op (laten doen Haha! ) of begrijp ik het nu te kort door de bocht?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 17:35

@ikke je hebt pb