Dus mijn vraag is kun je nieuwe barcode stikkers aanvragen? Want we kunnen echt onmogelijk een paspoort krijgen
Alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Helma_Amber schreef:Kun je geen contact met de toenmalige eigenaresse opnemen? Misschien dat er een reden is of dat ze ze nog ergens heeft liggen? Een nieuw paspoort lijkt me niet nodig, want als de stickers kwijt zijn staan ze er niet in en zul je de stickers er later zelf in moeten plakken (dat moest ik ook toen ik een paard had laten chippen)
Hoe je aan nieuwe stickers kan komen weet ik niet.
Vicktor5 schreef:Helma_Amber schreef:Kun je geen contact met de toenmalige eigenaresse opnemen? Misschien dat er een reden is of dat ze ze nog ergens heeft liggen? Een nieuw paspoort lijkt me niet nodig, want als de stickers kwijt zijn staan ze er niet in en zul je de stickers er later zelf in moeten plakken (dat moest ik ook toen ik een paard had laten chippen)
Hoe je aan nieuwe stickers kan komen weet ik niet.
Contact opnemen met de vorige eigenaresse is echt geen mogelijkheid![]()
Maar het probleem is eigelijk dat hij nog geen paspoort heeft!
flyfly schreef:Hoe heb je de pony op de plek gekregen dan?? Als je hem of haar over de weg vervoert moet je immers een paspoort bij je hebben, niet dat dat wordt gevraagd , maar toch.
Dit waren er 5
flyfly schreef:Het zal die stal worst wezen of je pony een paspoort heeft of niet. Je mag hem gewoon niet per trailer over de weg vervoeren als hij niet in het bezit is van een paspoort.
5 Stallen zeg je?? In wat voor tijdsbestek moet ik dat zien. Waren die vorige stallen niet goed genoeg??
Een paspoort hoor je mee te krijgen als je de pony betaald en ophaalt , dat hoort er immers bij.
En sinds we het zelf proberen krijgen we steeds iets anders te horen! Dan missen we weer iets dan is het goed maar dan zeggen ze later dat we weer iets missen? En in 2004 werden de paspoorten pas verplicht geloof ik en dat je ze moest chippen? flyfly schreef:Als de pony een chip heeft dan kun je met een reader toch het nummer aflezen?? Dan kun je toch bellen met dat buro dat dat chippen regelt. Kun je ze toch uitleggen hoe de vork in de steel zit??
Weet alleen niet zo gauw hoe die instantie heet, heb er wel een foldertje van gehad.
flyfly schreef:Ik ga even op zoek , als ik hem vind ben jij de eerste die het weet.
Heeft de pony bij de vorige eigenaresse wedstrijden gelopen?? Zo ja , dan zit er waarschijnlijk een paspoort bij die is uitgegeven door de KNHS.
flyfly schreef:Is hij niet aangemeld bij het Fjordenstamboek??
flyfly schreef:Ik heb de folder niet gevonden maar hij staat wel op het internet.
https://bedrijfsnet.pve.agro.nl/pls/pbs ... FOLDER.PDF
Dit is ook erg interssant ;
https://bedrijfsnet.pve.agro.nl/pls/pbs ... p_pfe_id=0
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, succes!!!!
PS Ik hoop ook dat de links het doen.
hokke schreef:Gewoon aanvragen bij de dierenarts ik had ook geen barcodestickers, maar wel een gechipt paard kreeg gewoon een paspoort heb ook een jaar op een paspoort gewacht en toen maar zelf aangevraagd (ik dacht dat hij er wel een had)
En volgens mij als hij wel een paspoort heeft gehad dan krijg je een telefoontje of brief van de uitgevende instantie en kan je een duplicaat aanvragen. (info van topics op bokt)