Van uiterlijk spreekt een paard je aan, komt door karakter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Avonturier

Van uiterlijk spreekt een paard je aan, komt door karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 16:10

Tja, ik had geen idee hoe ik de titel anders zou moeten formuleren. Ik heb het ook maar hier neer gegooid, zou niet weten waar het anders moet..

Goed, dat vroeg ik me dus laatst af. Stel je zoekt een nieuw paard, dus kijkt foto's of marktplaats, of op HAW/ITP ofzo. Natuurlijk, een foto kan vertekenen, maar het eene paard spreekt je meer aan als het andere. Sommige paarden zijn gewoon mooier, maar toch is het heel persoonlijk denk ik. Dus vroeg ik me af, als je er vanuit gaat dat je het karakter van een paard deels in zijn bouw kunt lezen (zoals bv. Superroos doet, toch?) zou je dat automatisch de paarden waarvan je het karakter leuk vind, ook mooier vinden? Zouden die je meer aanspreken? Het is maar iets dat zomaar in mijn hoofd opkwam Clown Als je alleen al naar het hoofd kijkt, de vorm daarvan kan zoveel verschillen. Nouja, genoeg gezwam, wat denken jullie?

friesiszwart

Re: Van uiterlijk spreekt een paard je aan, komt door karakter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:39

Het is een band die je met een paard hebt wat mede bepaald of je een paard mooi vind of niet.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:44

Ik moet zeggen dat ik bij mijn paard (zie in me profiel Acapulco) toch echt op zijn hoofd gevallen ben. Hij heeft zo'n aansprekend groot hoofd, mooie lange oren, hele lieve grote ogen, en een super lief karakter. Ja ik denk dat het uiterlijk van een paard je heel erg aan kan spreken en zeker weten dat je op die ene blik echt verliefd kan worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:48

ik zie vaak al in een oogopslag wat voor een vlees ik in de kuip heb........

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 06:55

Ik heb bij de keus van mijn paard meerdere paarden en pony's gezien, maar bij hem was het gewoon gelijk patss dat is hem. Op het eerste oog was hij nieuwschierig, straalde ook vriendelijkheid uit. Die twee samen is natuurlijk hét schattigste paard. Zijn karakter klopte met wat ik dacht want hij is heel nieuwschierig en enorm lief..maar hij kijkt wel overal van op en vind alles eng.

Ik denk dus dat zijn karakter in zijn uitstraling zit, maar ik denk ook dat dit niet alles verteld.