Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

laura1986 schreef:Misschien staat het nog niet duidelijk genoeg in de OP: er wordt nog neit op mijn pony gereden en dat gaat ook nog niet gebeuren. Is hij te jong voor, er moet ook eerst een goede basis zijn. Voordat ik hem had is hij weinig in de hand geweest en kende in feite niks.
Maar mijn moeder springt nog geregeld bij hoor, vooral omdat ze ziet hoe gelukkig ik word van mijn paard. Maar ik begrijp jouw gevoel hoor, ik voel me daar ook altijd schuldig om.

laura1986 schreef:Wat me tegenvalt is dat ik veel geld kwijt ben voor lessen en dat ik minder zelf kan dan ik had verwacht. Niet leuk, maar geen ramp.
.
Daarnaast zou je misschien kunnen kijken of de wijze van stalling goedkoper kan?? Geen idee hoe je dat nu hebt, maar er is wellicht op te besparen door verderweg te staan, of op een andere wijze. Liever dat, als je pony verkopen lijkt me? nikkigioa schreef:Erg kinderachtig (mag nog best op je 21ste) maar erg effectief: Gewoon gaan janken bij je vader dat je je allerliefste ponyvriendje moet gaan verkopen wanneer je zelf van alles moet gaan betalen.
Als dat niet werkt: Zeggen dat hij je dwingt te kiezen tussen je studie en je pony. Dreigen dat je dan met je studie moet stoppen omdat je toch niet van plan bent je pony te verkopen.
Als dat allemaal niet werkt: gewoon de allerhoogste lening bij de IB-groep afsluiten!
Succes!!

laura1986 schreef:Wat me tegenvalt is dat ik veel geld kwijt ben voor lessen en dat ik minder zelf kan dan ik had verwacht. Niet leuk, maar geen ramp.
Ik kan geen bijrijder of verzorger gaan zoeken die een eigen bijdrage betaald, omdat mn pony nog niet veel kan en er wordt sowieso nog niet op gereden.
)
Nynnnke schreef:Kan je je pony niet ergens anders stallen? Waar het goedkoper is?