Chippen KWPN paard --> Belgische registratie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

katje27

Chippen KWPN paard --> Belgische registratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 19:56

Hallo iedereen,

Ik ben een stille meelezer op bokt, maar vond het tijd om zelf eens een topic te openen. Ik heb namelijk nogal een aantal vragen over het chippen.

MIjn paard Katinka behoort tot het KWPN stamboek (Wolfgang X Voltaire) en moet dringend gechipt worden. Ik zou ze graag een Belgisch paspoort bezorgen en ze dus in België laten registreren maar dat zou nogal ingewikkeld zijn omdat ze tot een buitenlands stamboek behoort. Klopt dit?
Een andere mogelijkheid is ze te laten registreren in Nederland. Dat kan aangezien ze in 't Waasland dicht bij de Nederlandse grens staaten de veearts op de manège uit Nederland komt.Mijn eigen veearts is wel een Belg.

kan er mij iemand wat uitleg geven?

bedankt, Katje

berpie

Re: Chippen KWPN paard --> Belgische registratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:06

Weet je zeker dat je paard nog steeds niet gechipt is dan, ik kan het mis hebben hoor maar volgens mij moeten kwpners bij inschrijving in het stamboek tegenwoordig gechipt zijn, je kun het altijd even nalaten kijken of er al een chip in zit.

Neem over het paspoort even contact op met het kwpn stamboek, ik weet zeker dat zij op al jou vragen een antwoord hebben.

Adres en telefoonnummer staan op je stamboekpapieren.

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:52

nee, ze is niet gechipt, ze is 16 jaar oud en toen bestond die regeling niet. Ik zal alvast eens bellen.... Zijn er nog mensen die een paard in België hebben laten registreren met een niet-Belgisch stamboek? hoe ging dat dan?

Bedankt, Katje

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:19

Je kunt verschillende dingen doen:
- paard laten chippen door een DA uit de Belgische grensstreek, met een Nederlandse chip ed. Papieren opsturen naar het KWPN en een KWPN-paspoort erbij. Dat weer laten controleren door een erkende Belgische DA voor opname in de databank.
- paard laten chippen door een Belgische DA die ook de registratie in de databank mag doen. Paspoort aanvragen bij het KWPN.
- Paard laten chippen door Belgische DA die de controle voor de databank mag doen en gelijk BWP (oid )-paspoort aanvragen (dan is het paard NIET BWP erkend! Daarvoor moet ze naar de keuring en voldoen aan de eisen van het BWP. Ze heeft gewoon KWPN-papieren)

katje27

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 20:07

ok, bedankt voor de reactie. Ik probeer het zo snel mogelijk in orde te brengen want blijkbaar moest ze al geregistreerd zijn. Ik had iets gehoord van een gedoogperiode....

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:12

Ja, per 1 juli moeten ze in orde zijn (mijne staan ook nog niet in de databank trouwens Lips are sealed )

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:04

nee per 1 juli moet je aktie ondernomen hebben en dat houd in dat je bij de vlaco paard een aanvraag hebt ingedient.
als je paard al een paspoort hebt kan je dat als het goed is op het formulier invullen.