Welke ziekte verzekering?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Samir

Welke ziekte verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 09:38

Hallo,

Voor mijn paard wil ik graag een ziekte verzekering afsluiten, maar weet niet welke ik moet doen!
Ik wil het liefst een die alle DA kosten betaalt, en eventueel kliniek erbij.
Crematie of dood verzekering is eigenlijk geen pré.
Nou ben ik benieuwd welke vezekering jullie hebben afgesloten, hoeveel jullie er voor betalen en waarom jullie voor deze verzekering hebben gekozen.

Alvast bedankt! Haha!

Silence

Re: Welke ziekte verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:39

Je kunt beter zelf een spaarpotje maken i.p.v. een verzekering.
Ik ben me daar ook in gaan verdiepen, maar straks krijgt je paard nooit iets ernstigs, maar jij hebt daar wel ontzettend veel premie voor betaald. Dus eigenlijk altijd voor niks betaald.
Als je zelf een flink spaarpotje aanlegt, geef je niet meer uit, dan dat echt nodig is.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 09:51

Hm, daar zit ook wel weer wat in..

Maar toch, met de verzekering dan weet ik het zeker, en kan ik het niet 'per ongeluk' uitgeven aan andere dingen. Clown

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 10:16

Weet je wat je dan moet doen..heb ik ook gedaan.
Een internetrekening afsluiten, daar kun je niet zomaar aan met een pinpasje. Moet je eerst vanalles omboeken enz Knipoog

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 12:56

Die heb ik al maar werkt ook niet echt mee. Schijnheilig

Zijn er verder nog mensen die wel een verzekering hebben?

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 17:22

ik zou helemaal geen verzekering nemen, vaak zit er toch een addertje onder het gras en verzekeren ze niet eens alles. dus mocht je het el doen, lees de polis goed! het geld wat je elke maand als premie betaald kan je beter gewoon zelf sparen, dan is het nooit weggegooid geld Knipoog

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:26

Ik zelf vind een verzekering toch wel een goed plan, ik heb net een nieuw paard die volgend weekkend hierheen komt, en die bij mij ook direct verzekerd wordt.

Uiteraard heb je vaak paarden ertussen lopen die jaren niks krijgen en je intussen een aardige vette pot heb gespaard. Maar stel je paard krijgt in 3 maanden (mits wat langer) een flink been probleem(bijv) moet kliniek in etc, heb je in 1x een mega kosten aan je broek hangen wat jij in die kleine tijdperk echt nog niet in je teerpotje heb zitten.

Ik vind het een goed besluit van ts.. Ik heb erg goede verhalen efo paardenverzekeringen gehoort, er is een website van google even op efo en je ziet hem direct staan.

want stel je krijt een mega dure kosten wat je niet kan betalen op dat moment zit je mooi met je handen in het haar.

maarja zo zijn de meningen verdeelt hier over en heb ik respect voor iedereen zijn voorkeur

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:19

Ik zit met dezelfde vraag.
Kunnen mensen misschien voorbeelden geven wat ze betalen en waarvoor. Ik twijfel nog heb wel de discipline om niet aan het gespaarde geld te komen.

Gr M

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:29

Ik zit bij Hippozorg. Een ziektenkostenverzekering kan niet zonder doodverzekering, andersom wel.
Voorbeeld: mijn paard is voor dood verzekerd voor 6.500 euro. Met de ziektenkosten erbij betaal ik nu 70 euro per maand. Dat is idd een hoop geld. Aan de andere kant was de bodem van mijn spaarpot wel in zicht toen ik hem en zijn spulletjes kocht.
Ik had dus geen grote reserves meer. en ja hoor, na vier maanden eerste knieblessure, rekening van alles bij elkaar ruim 800 euro, waarvan ik er 200 moest betalen. Weer een half jaar later protesteerde de andere knie, dit keer een rekening van bijna 1000 euro.
Ik heb hem om diverse redenen maar oa deze blessures verhuisd naar een andere stal met agterbergbodems en toen was het verder rustig aan dit front. Helaas had meneer afgelopen winter hoeflederzoolontstekingen vanwege overcorrigeren bij het beslaan.
Het duurde even voor we dit ontdekten en het totaal aan rekeningen was 1000 euro, inclusief 2x speciaal beslag.
Oh ja, dan vergeet ik nog even de spoedvisite plus injecties omdat hij door een virus ineens met hoge koorts stond. Geintje van ik meen 120 euro of zo.

Ik heb hem nu drie jaar, maar ben allang blij dat ik hem verzekerd heb. Alle declaraties zijn trouwens keurig afgehandeld.
25% moet ik zelf betalen, is voor mij al meer dan genoeg.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 21:45

ik ben ook erg blij dat ik mijn paarden altijd verzekerd heb Ja

deze pony heb ik nu 4 jaar en heb een boekwerk van rekeningen Clown
ik heb haar laag verzekerd [ 2000 euro] omdat ze toch bij me blijft als ze iets mankeert waardoor ze niet meer gereden kan worden en heb al heel vaak gedeclareerd Ja
ik ben bij Equinerisk verzekerd en betaal ong 365 euro per jaar dat is incl 200 euro aan ziektekosten.
ik betaal dan 40 euro per nieuw geval en dan 20% van de rest van de rekening.
en heb al duizenden euro`s geclaimd bij hun.
en soms proberen ze eronder uit te komen ,maar nog steeds is alles netjes betaald.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 21:48

Ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen, want ik ken haar eigenlijk al heel lang en heeft nooit iets gemankeert.
Maar aan de andere kant, wat niet is kan nog komen..

Word toch nog een tijdje piekeren denk ik. Scheve mond

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 22:04

Samir schreef:
Ik begin nu toch wel een beetje te twijfelen, want ik ken haar eigenlijk al heel lang en heeft nooit iets gemankeert.
Maar aan de andere kant, wat niet is kan nog komen..

Word toch nog een tijdje piekeren denk ik. Scheve mond

dat had ik met het paard wat ik van mijn vriendin overnam.
zij heeft hem 6.5 jr gehad en nooit echt kosten gehad
ik koop hem en hij krijgt een trap tegen z`n hoofd scheurtje in de kaak
paar mnd later blijkt hij een gebroken kies te hebben met 2 zwaar ontstoken wortels ernaast[ aan de andere kant van de kaak]
na ong ruim 1 jaar ging hij rot lopen en na foto`s bleek hij Desmitis te hebben aan beide achterbenen
na 3x elke 6 weken terug op de kliniek en steeds foto`s maken zat daar geen verbetering in
ook bleek hij hoge overhoef te hebben aan beide voorbenen en toen was het eind verhaal voor hem
in die 1,5 jr dat ik hem gehad heb,heeft hij zo`n 1700 euro aan ziekte kosten gehad.

was erg blij dat ik hem wel verzekerd had Haha!

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:34

VSW-->TAO

mailhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:59

Wij hebben zelfs een fries en wij sparen dus ook gewoon voor het geval dat. stel je paard komt te over lijden je krijgt er wel geld voor terug maar je paard dus niet

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 09:59

mailhorse schreef:
Wij hebben zelfs een fries en wij sparen dus ook gewoon voor het geval dat. stel je paard komt te over lijden je krijgt er wel geld voor terug maar je paard dus niet

en als je zelf geld spaart wel? wat bedoel je te zeggen?