Wie helpt er even denken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uthrick

Wie helpt er even denken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 11:23

Hay Hay

Ik heb in april dit jaar mijn arabiertje verhuisd van een hele drukke pensionstal met beperkte weidegang en redelijk slechte bak, geen uitrijmogelijkheden naar een kleine (pension) stal.

De eigenaresse van de (pension)stal waar ik nu sta heeft 2 eigen paarden waar ze wedstrijden mee rijdt en 2 die ze beleerd/keuringsklaar maakt.
Ik ben de enige pensionklant dus lekker rustig. Mooie en goede bak, onbeperkte weidegang ( ook in de winter) veel uitrijmogelijkheden en ruime lichte stallen.
Mijn paard staat hier in vol pension en daarvoor betaal ik 175,- en dan staat mijn trailer ook onder een afdak.

Nu is de eigenaresse dit weekend met haar vriend weg dus ik doe dit weekend de paarden en stal ( buiten zetten, binnen halen, mesten, voeren, rijden) en hun hond logeert ook bij mij.

Volgende week heb ik 4 weken vakantie en over 2 weken willen zij 10 dagen weg met hun boot. Ik heb aangeboden om de stal en de paarden dan te doen en dat aanbod hebben ze dankbaar aangenomen. Nu is het alleen zo dat zij er per sé wat voor willen geven of betalen.
Wat mij betreft hoeft dat niet want ik heb het prima naar mijn zin op stal en ze zorgen echt heel goed voor mijn paard, ze wisselen bijv naar eigen inzicht van deken in de deken periode en toen het nog kouder was kon ik mijn paard na het rijden met zweetdeken op stal zetten, die wisselde zij dan met de avondronde weer om voor zijn staldeken, perfect dus.

Nu "moet" ik dus bedenken wat ik wil hebben voor mijn hulp en ik mag van hun niet met iets banketstaaf als een bosje bloemen aankomen en ik ben aardig inspiratieloos Nagelbijten / Gniffelen

Hmmm wat zouden jullie doen?

Lisette03

Re: Wie helpt er even denken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:27

wat dacht je van bijvoorbeeld een leuk dekje, dit kun je altijd gebruiken en in prijs varieren ze nogal waardoor de eigenaresse zelf kan kijken hoeveel ze uiteindelijk uitgeeft.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:32

Een maand stalgeld? Of halvering maand stalgeld?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:36

Idd, gratis stalling voor een paar weken, hoeft er geen geld te wisselen en heb je er toch wat aan.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 11:40

idd. lijkt mij ook een goede... korting op stalgeld ofzo...

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:06

maar als ze zoveel voor je doet zou ik echt geen korting op stalgeld durven vragen, als het al zo laag is. Maar hier in de buurt is stalling gewoon duur, ms dat dat bij jullie anders ligt?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 13:08

Ik durf ook geen korting op stalgeld te vragen Bloos . Denk dat ik dan maar voor het sjabrakje ga

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:12

Ik heb dat ook afgesproken met iemand.
Ik rijd de eigenaar zijn paarden (waar mijn paard staat) maar omdat we nog een ander paard hebben in een ander dorpje, zetten we mijn paard bij die van me vriend op de wei.
eert betaalde ik dan een bep. bedrag om te stal te reseveren maar omdat ik nu zijn paarden rijd hebben we afgesproken dat ik dan niks hoef te betalen voor die 2 maanden.

Dus misschien die 10 dagen gratis stalling. Zo duur is dat voor hun niet en jij bespaart je iets.
Of idd een dekje wat je in verschillende prijsklasses hebt.
Of een vvv bon of restaurant bon...

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 13:15

Ik zou gaan voor bijv die 10 dagen gratis stalling. Als je dat niet wil zou ik gewoon zeggen; iets leuks voor mijn paard. Kunnen ze zelf kiezen wat ze geven en wat ze eraan willen besteden.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:13

Ik weet niet hoe het met de hoefsmid is geregeld, maar misschien een keer de kosten voor de hoefsmid laten betalen? Of een ontwormpakket, of, of, of.... tja, er is zoveel te bedenken!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 15:14

Lastig hoor Haha!

Ik zou niet voor een dekje kiezen als je bij jezelf denkt, die heb ik al genoeg.

Ik zou gaan voor VVV of ruitershop bon. Dan kunnen ze zelf bepalen hoeveel ze willen geven!

jonatands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 20:43

ik zou gewoon zeggen dat ze mogen kiezen wat ze geven of doen.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 12:37

Een keer gezellig BBQ-en op stal? Of ergens lekker uit eten gaan? Vork

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:16

Ik denk dat ondanks dat ze hartikke aardig is het ook een beetje zakelijk wil houden met je, zodat je straks niet kunt roepen, ja maar ik heb dit allemaal voor je gedaan.
Heel verstandig vindt ik zelf maar dan vindt ik ook dat je er best iets voor kunt aanpakken.
reken gewoon uit hoeveel tijd je er mee kwijt bent of bv benzinekosten voor het extra heen en weer rijden.
Je hoeft jezelf ook niet te kort te doen.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:20

Een cadeaubon van b.v. een paardenwinkel bij jullie in de buurt, idd dei dagen gratis stalling, immers jij doet al het werk waarvoor je normaal gesproken betaald en je doet ook hun paarden er bijen de hond.
Oké ik snap heel goed dat je het daar reuze naar je zin hebt en dat is wederzijds, gelukkig maar, maar goed er mag ook wel iets tegenover staan................
Ook al snap ik je heel erg goed hoor.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:22

ik zou een beetje nonchalant zeggen; doe maar een kado bon van de ruitershop ofzo, daar heb ik altijd wat aan.... wie weet waar ze mee aankomen! jij hoeft niks te bedenken en zij geven jou wat ze willen (in geld dan)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:10

ik sta ook op een kleine stal 2 pensionpaardjes en 3 shetjes en 2 paarden van de stalhoudster
toen zij op vakantie was heb ik haar geblesseerde paard en shetjes op stal [ s`nachts ] verzorgt en de paarden op de wei bewaterd en de weiden gemest
en toen ze terug kwam kreeg ik een fles paardenshampo [ uit Amerika] en een flinke korting op mijn maand stalling Haha! [ ze was 10 dagen weg geweest]
dat heb ik met dank ontvangen.
ik had toch flink werk met uitmesten en weinig tijd voor mijn eigen dier, ze moesten toch ook wat aandacht en poetsbeurt hebben.
ik heb het met liefde gedaan,maar haar gebaar heb ik met beide handen aangenomen. Ja

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:55

Het ligt inderdaad, zoals barbara1970 al zei, aan de relatie die je met haar hebt.
Een vriendschappelijke(re) relatie geeft de mogelijkheid voor een etentje met z'n tweeën, drieën bij haar thuis of een lekker restaurant etc.
Bij een wat zakelijker ingestelde relatie zou ik het bij iets onpersoonlijkers houden. Iets voor je paard, of vraag een souvenier mochten ze ergens aan land gaan. Bonnen zijn ook altijd leuk, of het nou voor een kuuroord is, film, paard of waar jij ook maar van houdt. Misschien is er wel een leuke cursus waar je (met of zonder je paard) naartoe wil, of wil je al eeuwen iets nieuws in huis. (spiegel?). Als laatste is het ook altijd heel leuk om een foto te vergroten. Met of zonder lijst, ligt dan weer aan de prijs enzo.
Hopelijk kom je eruit!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:29

Met gratis stal zou ik niet beginnen, dat kan achteraf alleen maar discussie geven.

Als ik jou was ging ik gewoon voor paardenspullen of een cadeaubon van een ruitersportzaak. Is voor iedereen leuk toch?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 08:33

Zo te horen is de staleigenaar behoorlijk ervaren. Misschien eens een lesje? Als je daar wat aan hebt natuurlijk

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:06

paardenspullen een lesje van iemand.
dat hun voor je koken en jij mee eet zonder te helpen,
gratis rondje hoefsmit???

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 11:26

Kan je het niet gewoon aan hen zelf overlaten wat ze je willen geven?

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 12:21

Zou het gewoon aan hun zelf overlaten wat ze wilen geven. Misschien is het wel fijn als je zelf op vakantie gaat, dat zij dan ook op jouw paard passen en de stal mesten en zo. Dan gaat het gewoon over en weer.