Vandaag waren we er weer over aan het praten en omdat ik niet zo heel zeker was of de pony wel echt weg zou gaan had ik iets van: stel dat ik hem niet koop ... Dan zou de eigenaar dus op zoek gaan naar andere kopers (zou dan waarschijnlijk wel een tijd duren want ik kan niet voorstellen dat die pony met de eerste de beste meegaat
) en die zouden dan waarschijnlijk zelfs meer dan 1.500 voor zo'n pony willen geven. Kan misschien wel, maar ik ben er toch eens nieuwsgierig naar 
De reden waarom dat zou zijn is omdat het een brave pony is, een superrecreatiepaard. Je kan er uren en uren mee het bos in, alleen of met groep. Zal niet snel bokken en al helemaal geen andere rare dingen, is superverkeersmak, loopt alleen de trailer op, is braaf met kinderen/beginners, ...
Maar ik denk er het mijne van

Ok, het is inderdaad een superpony en voor in het bos te hobbelen echt een topknol. Maar ik heb in het begin veel problemen met hem gehad, qua rijden. Zal niet in detail treden maar ik kon er vrij weinig mee, en bv. dressuurmatig in de weide dat was al helemaal niet aan te beginnen. Pony is braaf met kinderen, maar dan moet er wel iemand bij zijn die baas is over de pony. Nu doet de pony alles als de eigenaar erbij is, maar als die wegvalt (wat dus bij verkoop is) dan twijfel ik eigenlijk of alles wel zo super gaat. Kan natuurlijk, er zit niks kwaads in de pony, maar ik weet het zo niet ..
Dus, vandaar ... zouden jullie meer geven voor zo'n pony? Of vind je 1.500 al ruim voldoende?
Pony is een New Forest van 1.45m, een ruin van 1996 (nu dus 12 jaar). Kan alles een beetje maar niks echt goed
Is niet in de sport uitgebracht, behalve een aantal enduranceritten (20-30 km). Voor TREC is hij wel echt ideaal. Heeft dus zijn eigen karakter en is dominant naar andere paarden, al is dit wel goed in de hand te houden tijdens het rijden (maar ik zou er niet zomaar een paard bijgooien in de weide ofzo). Heeft heel licht zomereczeem maar dat is met een deken helemaal in orde. De enige "last" die je dus hebt is dat je het deken moet erop doen in de lente/zomer, voor de rest heb je er geen omkijken naar.Om een beetje een idee te krijgen wat hij nu eigenlijk echt waard is .. want ik heb er eigenlijk geen idee van
Dus: 1.500 of zeker meer?
. Zou niet willen dat ze ergens anders zou heen gegaan zijn. Er wordt nietmeer met haar gereden, omdat ze haar niet vooruit gereden krijgen (pony is nogal aan de luie kant). Dus ze gaan er mee wandelen aan de hand, springen kleine sprongetjes met haar aan de hand, poetsen haar elke dag, één keer in de week mag ze onder de douche,...
kortom; mijn mening is dat dit geen slechte prijs is.