Ik zit een beetje met iets in mn maag..
Ik vindt een paard erg leuk, er zitten alleen erg veel haken en ogen aan.
Dit paard is rond de 10jaar, 1.65m ongeveer en een kwpn'er.
Ik weet vrij weinig van dit paard, en hoop in het verloop van de weken meer te horen. De eigenaresse is er nooit, dus de meiden van stal verzorgen hem. Hij heeft best een verleden al achter zich. Er heeft een tijd een man op gereden, en die heeft hem best mishandeld. Slaan, trekken aan de teugels tot de mond tot bloedens toe open is. Ook heeft hij schijnt een zeer slecht zadel. Ik was vandaag op stal, en heb hem in de weide even zitten bestuderen. Hij vind het absoluut niet fijn als ik druk zet op zijn rug. Ook voeld zijn rug strak en gespannen aan. Dus hij heeft waarschijnlijk erg last van zijn rug. Het is in de omgang verder een lief dier, en met rijden schijnt hij ook erg lief te zijn. Maar doordat die jongen zo heeft lopen plukken en rukken is hij erg stug in zijn mond geworden. Wat is een reeele prijs voor zo'n paard? Let wel er wordt nooit wat mee gedaan nu. Hij staat alleen te eten, is miss wel 100kg te zwaar. Hij staat voor op ijzers dat wel. Ik had al eerder tegen de stal eigenaar gezegt dat ik een paardje zocht. Hij kwam toen met het verhaal dat dit paard te koop stond. Omdat ik hem zo leuk vond heb ik de prijs gevraagd en die bedroeg toen 3000euro. Nou wil ik dat paard best een betere eigenaresse geven, liefde en aandacht. Maar dat geld is gewoon echt teveel. Paard heeft een blauwe maandag Deurne gelopen, en zij heeft hem gekregen. Dus hij heeft haar nooit aankoop geld gekost. Verder heeft ze hem al een aantal jaar, en dan rijdt iemand hem weer en dan weer niet. Maar er is eigenlijk het laatste jaar vrij weinig mee gedaan. Wel zo nu en dan gereden, maar niet echt doorgetraint. Ben echt benieuwd wat ik met zo'n eigenaresse aanmoet. Ik wil hem best overnemen, maar voor een normale prijs. Ik zou graag willen weten wat jullie max aan zo'n paard zouden spenderen, en wat voor een bod ik het beste kan doen.
Sorry voor het lange verhaal!

Edit: Het is een ruin, dus zit ook geen fokwaarde aan
.. (zit zelf namelijk daarin)
Het enige voordeel aan dit alles is, is dat ik hem wel gewoon kan borstelen en doen. Omdat dit heel normaal is en de gehele stal zo ongeveer hem als adoptie-kind heeft genomen.