Wat te doen met dit paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Wat te doen met dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:00

Hallo,

Ik zit een beetje met iets in mn maag..
Ik vindt een paard erg leuk, er zitten alleen erg veel haken en ogen aan.
Dit paard is rond de 10jaar, 1.65m ongeveer en een kwpn'er.
Ik weet vrij weinig van dit paard, en hoop in het verloop van de weken meer te horen. De eigenaresse is er nooit, dus de meiden van stal verzorgen hem. Hij heeft best een verleden al achter zich. Er heeft een tijd een man op gereden, en die heeft hem best mishandeld. Slaan, trekken aan de teugels tot de mond tot bloedens toe open is. Ook heeft hij schijnt een zeer slecht zadel. Ik was vandaag op stal, en heb hem in de weide even zitten bestuderen. Hij vind het absoluut niet fijn als ik druk zet op zijn rug. Ook voeld zijn rug strak en gespannen aan. Dus hij heeft waarschijnlijk erg last van zijn rug. Het is in de omgang verder een lief dier, en met rijden schijnt hij ook erg lief te zijn. Maar doordat die jongen zo heeft lopen plukken en rukken is hij erg stug in zijn mond geworden. Wat is een reeele prijs voor zo'n paard? Let wel er wordt nooit wat mee gedaan nu. Hij staat alleen te eten, is miss wel 100kg te zwaar. Hij staat voor op ijzers dat wel. Ik had al eerder tegen de stal eigenaar gezegt dat ik een paardje zocht. Hij kwam toen met het verhaal dat dit paard te koop stond. Omdat ik hem zo leuk vond heb ik de prijs gevraagd en die bedroeg toen 3000euro. Nou wil ik dat paard best een betere eigenaresse geven, liefde en aandacht. Maar dat geld is gewoon echt teveel. Paard heeft een blauwe maandag Deurne gelopen, en zij heeft hem gekregen. Dus hij heeft haar nooit aankoop geld gekost. Verder heeft ze hem al een aantal jaar, en dan rijdt iemand hem weer en dan weer niet. Maar er is eigenlijk het laatste jaar vrij weinig mee gedaan. Wel zo nu en dan gereden, maar niet echt doorgetraint. Ben echt benieuwd wat ik met zo'n eigenaresse aanmoet. Ik wil hem best overnemen, maar voor een normale prijs. Ik zou graag willen weten wat jullie max aan zo'n paard zouden spenderen, en wat voor een bod ik het beste kan doen.
Sorry voor het lange verhaal! Bloos

Edit: Het is een ruin, dus zit ook geen fokwaarde aan

Succubi

Re: Wat te doen met dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:03

Ik zou eerst zijn rug na laten kijken voordat ik uberhaupt aan kopen zou denken.
Althans, ik neem aan dat je hem graag zou willen berijden?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:03

Nou ik wil hem een goed tehuis bieden. Maar mocht die rug een probleem zijn dan alsnog wil ik hem overnemen alleen voor een veeeeel kleiner bedrag haha.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:04

jeetje ja is een beetje lastig.
je hebt dus vraag tekens of het paard wel gezond is,omdat hij last heeft van zijn rug,heb je hem al eens onder het zadel gezien?
vr groetjes saskia

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:08

nee dat niet, maar een vriendin wel. Die heeft hem heel vaak onder het zadel gezien. Ik mag er miss wel zo opstappen als ik dat zou willen. Maar wil niet laten weten dat ik hem wil hebben. Dat doet de prijs stijgen.. Alles moet dus een beetje stiekem nu. Want anders zal ze er zeker een slaatje uit willen slaan natuurlijk.. Paard is sowieso gezond, die tijd dat ie er staat is hij nog nooit ziek geweest. Alleen het zadel is niet goed, maar daar heeft hij nu ook geen last van omdat hij nooit meer gereden wordt

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:12

Heb je misschien een foto?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:13

je moet niet kijken wat zei er voor heeft gegeven al is het niks.
dit zegt niks over de prijs waar zij hem voor kwijt wil.

ik zou denk niet meer dan 1750,- voor zo'n paard geven.
niet omdat hij stug is of wat dan ook maar omdat hij last heeft van zijn rug. dit hoeft niet chronisch te zijn, maar het paard heeft er wel onder geleden en doet het nu nog, dit kan natuurlijk weer goed worden maar het blijft zwak.

en een paard met een zwakke rug die verkoop je niet voor veel.
oke nu kun je wel zeggen ja maar dit weet je nooit van te voren. dit klopt soms weet je dit niet maarjah jij weet het wel, dus dat doet de prijs al dalen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:14

kan niet misschien zit die vrouw hier wel op bokt. Maar het is wel een mooi gebouwd paard. Staat goed op de benen en heeft geen rare dingen aan zijn lijf verder.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:16

ik vind 1750 euro nog best aan de dure kant voor een paard dat dag en nacht op het land staat eigenlijk.. Hij heeft nooit iets behaald of wat. Er zit op dit moment sowieso al een kostenplaatje voor de dierenarts bij om die rug na te laten kijken. En natuurlijk een klinische keuring.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:17

Sunrise19 schreef:
nee dat niet, maar een vriendin wel. Die heeft hem heel vaak onder het zadel gezien. Ik mag er miss wel zo opstappen als ik dat zou willen. Maar wil niet laten weten dat ik hem wil hebben. Dat doet de prijs stijgen.. Alles moet dus een beetje stiekem nu. Want anders zal ze er zeker een slaatje uit willen slaan natuurlijk.. Paard is sowieso gezond, die tijd dat ie er staat is hij nog nooit ziek geweest. Alleen het zadel is niet goed, maar daar heeft hij nu ook geen last van omdat hij nooit meer gereden wordt

hoe weet je of een paard gezond is als hij niet werkt? Paard met zware peesblessure kan best aardig op de wei wandelen, maar zet m aan t werk en je krijgt toch problemen.
Gezond zijn ze pas als ze goedgekeurd zijn en dan nog weet je niet alles zeker, maar "nooit ziek" vind ik persoonlijk geen graadmeter.
Verder is een dier waard wat de gek ervoor geeft. Een paard dat de laatste tijd als grasmaaier gediend heeft.. bod van 1500 euro max? En dan moet ie dus minstens klinisch goedgekeurd worden

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:19

Ja... Moeilijk...
Stel dat het paard geen blijvende schade heeft opgelopen en door wat training en fysio er weer bovenop komt is het misschien nog wat waard.
Maar mocht er wel blijvende schade zijn dan zou ik er persoonlijk niet veel voor geven (max 1000,- misschien nog niet eens).
Wat is een paard waard? Eigenlijk slachtprijs + emotionele waarde Lachen

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:19

@Noukie: Ik bedoelde met ziek meer op het gebiedt van koliek e.d Paard heeft de tijd dat hij gereden werd nooit kreupel gelopen. Maar ik vind jou prijs idd reeler tot max 1500euro en dan klinisch goed. Zo had ik het zelf ook een beetje in gedachten

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:32

Maar wie kan mij vertellen wat ik het beste kan doen met de eigenaresse enz? Wat is een mooi start bod? Ik wil dit allemaal natuurlijk nog eens goed overdenken. En dit is geen paard die je vandaag even snel koopt. Vandaar dat ik ook info vraag. Hoe pak je zo iemand aan? Haha veel vragen I know. maar heb nog nooit zo'n situatie meegemaakt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:44

zou vragen of ze het paard verkoopt zojah, wat vraag je ervoor en jij gaat dan automatisch lager zitten. vraagt ze bijv: 1500 vraag jij 1000 .. gaat ze akkoord probeer je nog bijv 150 eraf te trekken.

dat zijn echte handelpraatjes Knipoog.. (zit zelf namelijk daarin)
neem mischien iemand mee die daar ook inzit,

maar dat het paard niks doet wil verder niks zeggen, dat het iets behaald heeft natuurlijk wel maarjah je hebt hem ook nog niet zien lopen dus dat maakt het er niet makkelijker op.

je kan ook tegenkomen bijv dat je voor een weidepaardje 2000 biedt en als je hem ineens ziet lopen zou je er gerust 1000 boven op willen doen.

vraag anderrs of ze hem even willen laten zien

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:50

Ze vraagt er dus 3000euro voor. Maar heb haar nog nooit gesproken of gezien. Aangezien het veel is als ze er 4x per jaar is. Het is een heel gewoontjes paard. Heb hem natuurlijk weleens los gezien, en in de wei zien lopen. Voor het springen heeft hij naar schijnt wel een beetje talent. Maar goed, de laatste x dat erop gesprongen is werd ie in zn mondje getrokken en geslagen met de zweep. Als die vrouw nu dus ook lucht krijgt dat ik hem zou willen hebben, wordt hij gewoon ontzettend duur. Daarom moeten we even kijken hoe we het gaan aanpakken allemaal. Ik wil eerst zijn echte leeftijd weten. De vrouw schijnt ook vaak geroepen te hebben dat hij levensgevaarlijk was met rijden. Dus zijn wel allemaal dingen die erbij komen om hem goedkoper te maken. Maar vind het moeilijk om haar te benaderen, zeker omdat ze er nooit is.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 22:58

Nou, als ze er zo weinig is heb je misschien wel de kans om het beestje beter te leren kennen of evt te rijden om te kijken of het wat is.
En verder, als je het paard wilt hebben zou je hoe dan ook een keer contact met haar op moeten nemen Knipoog
Misschien kan de stal eigenaar het aan haar doorgeven dat je interesse hebt in haar paard en dat zij contact met jou opneemt.

Verder kan zij vragen wat ze wil. Als jij het er niet voor over hebt dan heeft ze pech.
Je hebt genoeg redenen om er geen hoofdprijs voor te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:03

3000 euro is een doodnormale prijs voor een goeie gebruiks KWPN er die er ook nog goed uitziet, hoor. Voor minder vind je echt geen paard waar je ook nog op kunt rijden.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:05

Ik zou gewoon vragen aan n vriendin of zij geen "intresse" kan tonen! (haar laten bellen voor n afspraak) zodat jullie hem "samen" kunnen bekijken! en dan gewoon laten zeggen dat hij dat geld egt niet waard is! daarna n bod doen van ik wil hem n goed tehuis geven?!?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 23:52

@Suleilitha: Oh? Sorry maar ik heb bijna een jaar op een handelsstal gewerkt waar ik zo nu en dan nog eens kom. De meeste paarden daar zijn rond de 2000euro. En die zijn klin. en ront. gewoon goed.. Ik vind dat 3000euro veel is voor een 10jarige die niks kan.. Heeft niks gepresteerd, enige is dat hij braaf is. Maar dit kan ook flink tegenvallen als hij weer aan het werk moet. Voor 2000euro heb je zat goede gebruikspaarden. Maar ik ga voor een grasmaaier en misschien als dat kan recreatiepaard geen 3000euro neertellen. Dan kan ik net zo goed een onbeleerd paard nemen van 3jaar. Dit wil ik dus niet.
@Bellenadie: Dat is wel een goede van je! Ik ga iig proberen haar nummer te achterhalen. Want de stal eigenaar zal vast en zeker ook wel een graantje willen meepikken. Zo'n man is het namelijk wel. En naar verhalen die ik heb gehoord is dit weleens voorgekomen. Ik wil dit paard voor zover mogelijk een goed tehuis bieden. En ik wil niet al die mensen erbij die een graantje willen meepikken. Er zijn al zat mensen op stal die achter mij staan. Dus van hun kan ik alle negatieve dingen horen en die tegen gaan gebruiken. Het is niet zo dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Maar er zitten sowieso dierenarts kosten aan. Dit weet ik nu al. Dus ga ik er gewoon niet de hoofdprijs voor neerleggen. Mij is aangeraden straks een startbod van 1250euro te doen. En dan kijken wat eruit komt. Maar wil eerst meer info hebben. Morgen ga ik weer naar hem toe Haha! Het enige voordeel aan dit alles is, is dat ik hem wel gewoon kan borstelen en doen. Omdat dit heel normaal is en de gehele stal zo ongeveer hem als adoptie-kind heeft genomen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 23:55

ik ben wel benieuwd hoe het afloopt! maar hoop weldat je dalijk wel n paardje heb die geheel gezond is! want het lijkt me wel heelmoeilijk n paardje te kopen waar je dalijk alleen maar naast kan lopen!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 00:01

Ik houd nu al in gedachten dat ik er misschien nooit op zal kunnen rijden. Maar ik denk dat dit allemaal wel mee zal gaan vallen. Ik heb het er graag voor over dit paard een leuk tehuis te geven. Ookal blijft hij op dezelfde stal staan. Ik ga morgen even overleggen met de stal eigenaar of ik hem een beetje mag gaan verzorgen. Misschien dat ik er zo een keer op kan gaan rijden, en leer ik hem qua karakter ook goed kennen. Qua type is het absoluut mijn paard niet haha. Ik hou van smal en klein. Hij is nogal breed gebouwd en is voor mijn doen aardig groot. Ik ben zelf een aantal maanden geleden gevallen van een paard, dus moet sowieso nu rustig opbouwen met rijden. Morgen weet ik hopelijk meer over iig zijn leeftijd. Rijden is voor mij niet echt belangrijk, ik hecht er niet echt veel waarde aan. Rijden kan ik ook op de manege of desnoods op een paard van een ander. Voor mij betekend een eigen paard niet dat ik er ook op moet rijden. Voor mij betekend het dat ik een maatje heb, waar ik lekker mee kan tutten en een goede band mee kan opbouwen.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 00:03

heb je n foto? (ben niet nieuwschierig or) maar d staleigenaar weet wel dat je intresse heb?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 00:08

Foto heb ik nog niet, maar wil ik liever niet openbaar maken. Wil echt niet dat mensen hier gebruik van gaan maken. De staleigenaar weet dat ook niet, het is 4maanden geleden dat ik het erover gehad had. Zodoende kwam hij met dit paard aan. En hoorde ik ineens aan alle kanten dat hij wel graag een graantje meepikt. Niet van pension klanten, maar van eerdere bemiddelingen met de verkoop. Vandaar! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 01:41

Sunrise19 schreef:
Foto heb ik nog niet, maar wil ik liever niet openbaar maken. Wil echt niet dat mensen hier gebruik van gaan maken. De staleigenaar weet dat ook niet, het is 4maanden geleden dat ik het erover gehad had. Zodoende kwam hij met dit paard aan. En hoorde ik ineens aan alle kanten dat hij wel graag een graantje meepikt. Niet van pension klanten, maar van eerdere bemiddelingen met de verkoop. Vandaar! Knipoog

En jij wilt graag voor een dupppie op de eerste rang, ja kan ik me voorstellen!!! (zo ben ik ook aan een getalenteerd (fries) sportpeerd gekomen)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-08 17:07

Ik ben vandaag achter meer info gekomen Haha! Hij is iig 12jaar. Verder heb ik toch tegen de staleigenaar mijn verhaal gedaan. Blijkt achteraf alleen maar geroddel te zijn, dat hij graag ook wat ervan wilt. Verder zei hij als je 2000euro biedt heb je hem denk ik wel. Ik hoor van de week of ik hem mag gaan verzorgen. Dus dan heb ik iig een leuke proefperiode zolang als ik wil om hem goed te leren kennen. Ik ben echt heel blij Haha! Er komen wel steeds meer verhalen aan het licht over dit paard. Gelukkig zijn er ook een aantal meiden geweest die wel goed voor hem gezorgt en gereden hebben.