Chippen & paspoort. Hoe lang wachten op papieren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dani_

Chippen & paspoort. Hoe lang wachten op papieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 16:20

Ik hoop dat ik het hier goed plaats.

Ik ben dus benieuwd hoe lang je moet wachten op het paspoort nadat de aanvraag is gedaan.
Mijn paardje is 4 maanden geleden gechipt, dat vind ik heeeel lang terug en ik heb al die tijd braaf zitten wachten op papieren die gewoon níet op m'n deurmat willen vallen.... Huilen
Op het moment van chippen en paspoort aanvragen stond paardlief nog bij de vorige eigenaresse en ik heb er dan ook niet echt zicht op gehad.
Nu 4 maanden én een aantal telefoontjes met vorige eigenaresse en betreffende veearts verder blijven ze stug in herhaling vallen: "Het is een kwestie van geduld, meisje!".

Moet ik nog wat langer achterover gaan zitten? Of moet ik het niet vertrouwen? Kan ik al iets achterhalen door een veearts de chip te laten lezen?

Ik dank jullie alvast voor een eventueel antwoord Haha! !

aslo

Re: Chippen & paspoort. Hoe lang wachten op papieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:27

Nou das wel erg lang, mijn ervaring is dat e.e.a. binnen 2 weken de papieren binnen zijn.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:13

Hahaha, 2 weken Sigaar !?
Ach, ik ben ook vééls te goed van vertrouwen merk ik al weer Knipoog .

*Zucht*

Kan ik nu gewoon de chip laten lezen en zo achterhalen hoe of wat? Er zit namelijk wél een chip in mijn paard maar ik heb de papieren er niet van... Die zijn zogezegd nog in behandeling.

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:15

wonder is 31 maart gechipt.. binnen 2 weken had ik de rekening, en toen vrij snel mijn paspoort Lachen

mara1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:18

ik heb ook wel 2 maand moeten wachten maar toen was mijn DA het vergeten op te sturen..
vind 4 mnd wel erg lang!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:24

Heb je rekening van het paspoort al gehad?

Waar is het paspoort aangevraagd?

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 17:46

Vanwege een misplaatst vertrouwen in de veearts weet ik niet waar het paspoort is aangevraagd. Ik krijg daar ook geen direct antwoord meer op van de veearts. Maar je brengt me op het idee het eens aan de vorige eigenaresse te vragen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maarrr....... Ja, alles is al betaald Nerd Bloos! (aan de veearts dus, dus ik heb alleen een rekening van haar gezien.)
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 18-06-08 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:47

Ik heb er 3 maanden op moeten wachten. Er was van alles mis gegaan daarzo.

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:03

Als ik het goed begrijp, ivm topic waar goede iberische paarden te koop, heb je een Spaans paard gekocht. Is het een Pura Raza Espanola en zijn de papieren naar Spanje opgestuurd? Dan kan het best heel lang (soms wel 1 jaar) duren voor het paspoort binnen is. Ik weet niet hoelang het duurt als het in Belgiè is aangevraagd. In Nederland is het inderdaad een kwestie van een paar weekjes.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 18:10

Ooooh nee, zó erg is het ook weer niet Knipoog. Ze is geen PRE. En ik heb haar ook niet net gekocht maar al een jaar geleden.

Het gaat er puur en alleen om dat ik al 4 maanden achter het paspoort aan loop. Ik moest even m'n gal spuwen in het Iberische topic Duivel .

Het gaat ook niet om heel veel geld en het kan zelfs geen kwaad als ze een tijdje paspoortloos blijft, maar het gaat me om het principe dat mensen zo a-behulpzaam kunnen zijn, ik vind het jammer dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Dus ik ben benieuwd of het zo lang kan duren en of ik gewoon een zeurkous ben Koe !

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 22:32

Citaat:
het kan zelfs geen kwaad als ze een tijdje paspoortloos blijft
nou, dan hoop ik wel voor je dat je geen wedstrijden wilt gaan rijden en niet bijv metje paard op vakantie wil. Paard hoort verplicht in het bezit te zijn van een paspoort dus ik zou het maar eens gaan navragen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 08:32

cissy schreef:
nou, dan hoop ik wel voor je dat je geen wedstrijden wilt gaan rijden en niet bijv metje paard op vakantie wil. Paard hoort verplicht in het bezit te zijn van een paspoort dus ik zou het maar eens gaan navragen.

Ja, Cissy, dat weet ik wel. Paspoort wordt ook wel geregeld, het duurt alleen zooo lang Huilen .

(Paard is 10mnd, dus nee, ik rijd geen wedstrijden Haha! .)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 08:59

ooooo, maar dát zei je er niet bij Lachen nee dan rij je nog geen wedstrijden inderdaad, maar toch maar even een belletje aan gaan wagen, voor het zelfde geld heeft die VA de spullen nog niet opgestuurd.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 02:39

Ik zou die lui gewoon plat bellen als ik jou was, 4 maand is wel heel erg lang ja

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:37

Bij de kwpn en KNHS betaal je als eigenaar direct het paspoort aan die instantie en je betaald alleen de chip ed. aan de DA.

Je krijgt (zelf als eigenaar) een rekening thuis gestuurd van het paspoort.

Of je gaat zelf naar de KWPN/KNHS en dan kun je gelijk betalen en krijg je het paspoort in een paar dagen thuis gestuurd.

Ik weet helaas niet hoe het in belgie zit.....
Maar zal er toch even achteraan bellen waar alles is heen gestuurd.