Ik heb heel erg getwijfeld of ik dit zou plaatsen, maar ik doe het toch maar. Ik zet er geen foto's bij want ik heb hier geen toestemming voor gevraagd.Op dit moment rij ik alleen nog maar op de manege, een keer in de week, en rij ik hier en daar soms nog wat bij. Nu staat er op dit moment een paardje op onze manege, die nog niet te koop staat maar misschien wel te koop komt staan.
Een ruin, 14 jaar oud, lijkt in goede gezondheid, lief karakter wat precies bij mij past, ik kan er zo mee weg rijden.
Echter heeft dit paardje wat problemen. Hij heeft singelvrees wat hem soms echt paniek bezorgt maar met rustige benadering prima mee om te gaan is. En hij zet zich vast in de rug, zodat hij vaak stijf loopt en soms zelf kreupel omdat hij zich helemaal blokkeert. Zodra je hem echter over de rug rijdt en er voor zorgt dat hij zich kan ontspannen is het weg. Maar omdat hij in de manege lessen meeloopt is hij 'verprutst', hij weet bijna niet meer hoe hij ontspannen kan lopen.
Als ik hem zou kopen wordt hij van te voren klinisch en rontegelogisch (?) gekeurd. Je weet maar nooit wat je tegenkomt.
Ik wil geen wedstrijden met hem rijden, maar wel lekker dressuren en buitenrijden en misschien eens een sprongetje. Ik weet dat hij al 14 is, maar dat is voor mij geen belemmering. Ik weet hoe ik moet omgaan met zijn singelvrees, dus dat is ook geen probleem. Voor mij zou hij wel ideaal kunnen zijn maar dat ligt ook aan de keuring af.
Maar aan jullie dus de vraag, is dit wel een goed idee, of ben ik te bevooroordeeld in mijn keuze?
.