Trailer en auto, advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Trailer en auto, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 13:16

We hebben nu een Peugeot 405 van 1995 en Norstar trailer (al wat ouder, volgens mij een jaar of 25) Opzich nog prima om een beetje mee in Nederland rond te crossen, maar mijn enduranceplannen gaan nu wel iets verder dan alleen Nederland Haha! Bovendien is de auto ook niet helemaal goed meer en zitten er zowel bij de auto als bij de trailer flinke kosten aan te komen.

Ik heb er niet zo heel veel verstand van en we hebben er ook geen haast mee (gewoon tzt), maar ik ben wel eens benieuwd wat jullie aanraden.

Een nieuwe auto en nieuwe trailer is te duur voor ons, dus het wordt iig tweedehands. Wat voor soort auto en trailer (iig tweepaards), waar op letten (behalve dat de trailer niet verrot is) Gewoon wat praktische tips. Merk, type...
In het dagelijks leven wordt de auto niet veel gebruikt. Af en toe van Kortenhoef naar Lunteren en terug en wat korte ritjes in de buurt, zeker niet dagelijks.

sdi

Re: Trailer en auto, advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:21

Allereerst een keus die je zelf moet maken wat is je budget voor beide

Trailer
Een 2e hands trailer 1,5 paards die een beetje goed is, vanaf 1500 - 2000 euro. Nieuw vanaf 4000.
Goede trailer merken, Weijer, Westfalia, Bockmann, Hotra, Brenderup
Een beetje trailer weegt 600 - 700kg + je paard

Auto's
Ben uitgegaan van circa 7500,-
Neem aan een benzine auto, die voldoende trekvermogen (1400kg is het minimum) heeft en zelf een fatsoenlijk eigengewicht (minimaal 1300kg). Slim Slim

Kom je al gauw uit op de grote middenklassers of terreinwagens. Meestal is de basis motor (vaak 1.6 of 1.8)uitvoering te beperkt qua vermogen. Ford Mondeo, Peugeot 406, VW passat. Citroen C5 etc.
Een mooi trekapparaat is en blijft een Subaru Forester of Legacy.

Let bij benzine motoren goed op de versnellingsbakverhoudingen en vooral de beschikbaarheid van het motorvermogen en koppen (bij lage toeren rijdt dit veel makkelijker). Pling

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:44

Vrachtwagen; de rest is voor mietjes.
Zeker als je niet op korte terijn plannen ehbt; haal je C-rijbewijs; koop een vrachtwagen en daarna wil je nooit meer iets anders.
Zoekcriteria: 9500 TMM en 200pk motorvermogen (koppel is er altijd genoeg, don't worry)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 15:25

Probleem met een vrachtwagen is dat we altijd een groomauto mee moeten, dus dan zouden we een nieuwe auto en een vrachtwagen moeten en moeten ze beide mee op wedstrijd.
Dus dat vind ik minder handig.

Subaru Forester vind m'n vader een mooie auto.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:35

Met je endurance plannen, is een vrachtwagen wel erg gaaf/ handig etc. Ook zijn er meer C rijbewijs vrachtwagens te vinden, dan B rijbewijs vrachtwagens.

Zag in je profiel dat je een niet al te groot/ zwaar paard hebt. Dan kunnen genoemde auto's wel.

Zie dat je in Lunteren woont, er staat in Renswoude aan de doorgaande n224, nog een mooie rode forester te koop.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:50

Lenneke_ schreef:
Probleem met een vrachtwagen is dat we altijd een groomauto mee moeten, dus dan zouden we een nieuwe auto en een vrachtwagen moeten en moeten ze beide mee op wedstrijd.
Dus dat vind ik minder handig.

Subaru Forester vind m'n vader een mooie auto.

Daar heb je hele handige, kleine autootjes voor, kost wat zoekwerk, maar dit voldoet goed:
Haha! Haha!
Afbeelding

(en nee, deze is niet van mij)