Weer opknapvragen (Weijer)trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickelientje

Weer opknapvragen (Weijer)trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 08:56

Inmiddels hebben wij onze trailer helemaal gesloopt en het was hartstikke leuk om te doen Haha!
Ding zat zo simpel in elkaar, dat ik het zelfs kon Vork . Alleen sommige bouten moesten we doorslijpen en dat mocht manlief doen.

De bodem ligt er nog even los in ter bescherming van de bedrading. Bodemplaat is inmiddels besteld en komt wrs vlg wk binnen. Achterklep hoeven we gelukkig niet te vervangen. Die is nog in perfecte staat (vast al eens eerder vervangen).

Nu m'n vragen;

1) Op het frame zitten hier een daar wat oppervlakkige, roestige plekken (waar straks het houtwerk weer overheen komt). Kunnen we dit ook bijwerken met zinkcompoundverf (heeft Ikke ooit genoemd tegen mij, maar weet niet meer of dat was voor alleen de wielkassen of voor het hele frame)? Of moet het met iets anders?

2) Zijn er nog andere klusjes die we nu kunnen doen/ die we niet moeten vergeten te doen, waar we straks niet meer bijkunnen bv?

Alle tips en ervaringen zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door Tanja op 24-06-08 05:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Links naar niet werkende foto's verwijderd.

ikke

Re: Weer opknapvragen (Weijer)trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:48

Roest goed schuren en daarna zinkcompound erop smeren (niet spuiten, te dunne laag!!)
Vervang de elektrische installatie volledig, inkl alle stekers en verdeelpunten.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:33

Oke! Bedankt! OK dan!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 17:25

Nog een vraag; welke kit kunnen we het beste gebruiken voor het afkitten van de naden?
(trailer wordt opgebouwd uit betonplex platen)

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:36

Wat grappig, mn vader heeft afgelopen week onze weijer trailer opnieuw opgebouwd, ook met betonplex platen.

Wij hebben bruine Rubson seal and fix Polymer gebruikt.

Succes met de opbouw!

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:41

Oja de wielkasten en alle sluitingen, van de klep en van het deurtje, heb ik geverfd met Hammerite metaallak hamerslag zilvergrijs H115. Dit geeft ongeveer hetzelfde effect als gegalvaniseerd metaal. Dit spul kan direct over roest e.d. Heel handig!

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 22:23

Majo_B schreef:
Wat grappig, mn vader heeft afgelopen week onze weijer trailer opnieuw opgebouwd, ook met betonplex platen.

Wij hebben bruine Rubson seal and fix Polymer gebruikt.

Succes met de opbouw!

He wat leuk Haha! heb je ook een foto van het resultaat toevallig?
Bedankt voor je reacties. Het metaal hebben we al behandeld Knipoog

Majo_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 10:54

Ik zal snel foto's maken, hij is alleen nog niet helemaal af.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 15:48

Ik meld me hier ook even. De bodem van mijn 11 jaar oude Weijer vertoond een slecht plekje. Na veel wikken en wegen besloten geen andere trailer te kopen dus ook ik ga de vloer vervangen. Nou ja, niet ik maar de staleigenaar gaat het doen. Haha!

Ik heb nog niet echt naar info gezocht, jullie topic is het eerste wat boven kwam bij mijn zoek opdracht. Ik ga eens goed rondsnuffen naar info, maar als ik nog vragen heb kom ik hier zeker even terug! Lachen

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 15:24

ikke schreef:
Roest goed schuren en daarna zinkcompound erop smeren (niet spuiten, te dunne laag!!)

Waar koop je dat ergens Bloos Hebben ze dat bij de (bijvoorbeeld) Gamma of moet je dat écht bij een speciaalzaak kopen?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 17:33

Zilly schreef:
ikke schreef:

Waar koop je dat ergens Bloos Hebben ze dat bij de (bijvoorbeeld) Gamma of moet je dat écht bij een speciaalzaak kopen?

Bij een speciaalzaak zeker, maar de betere hobbywinkel heeft het ook wel. De Decorette hier in het dorp heeft het bijvoorbeeld gewoon op het schap staan. Het is ook niet nodig om een blik van 2ltr te kopen, een 1/2 litertje is veelal ruim voldoende.