mensen die hun afspraak niet nakomen(ivm verkoop)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

mensen die hun afspraak niet nakomen(ivm verkoop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 14:46

Hallo allemaal,

Ik erger me een beetje groen-geel aan het feit dat nu bij het verkopen mensen hun afspraken niet na komen. Van de week was er één afspraak op de dag zelf afgezegt omdat ze toch een ander had, daar was ook nog vroeg voor gebeld. Daarintegenover hadden mijn ouders toen dus vrij voor niks. Nu vandaag zouden er weer mensen komen kijken, ze waren super enthousiast en er was vandaag NK carroussel maar dat maakte niks uit dan konden ze haar in ieder geval vast zien. Ik vanochtend om 8 uur mijn bed uit om voor énen mijn paard te wassen, poesten etc. Komt er vervolgens niemand opdagen, wij dachten slim te zijn door het telnr op te slaan maar die wordt gewoon niet opgenomen. Weer een dag bezig geweest voor niks. Wij zijn daar van 8 tot half 11 bezig geweest met het paard schoonmaken en van 13:00 tot 15:00 geweest in de hoop dat die mensen toch nog kwamen (zouden rond 14:00 komen). Meer mensen ervaring hiermee? En wat kun je nog meer doen dan iemands telefoonnummer geven en vragen of ze op willen bellen als het toch niet doorgaat?

moonsparkle

Re: mensen die hun afspraak niet nakomen(ivm verkoop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 15:33

Jullie gaan me niet vertellen dat ik de enige ben die dit meemaakt? Tong uitsteken

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:32

het zijn er blijkbaar zoveel dat ze geen moeite nemen om in je topic te reageren.....
Helaas komt dit heel erg vaak voor, ik snap dat je je kapot ergert en het vervelend vindt dat je zoveel moeite hebt gedaan om m netjes klaar te zetten maar het zij zo....
Persoonlijk zou ik afbellen maar helaas denken velen daar anders over.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:40

Ik heb niet zoveel ervaring met verkopen, ik heb wel 2 keer bemiddeld voor een ander. 1 keer naar alle tevredenheid van beide partijen, de andere keer kwam de kopende partij niet opdagen. Ze had afgemaild gemaild nogwel! Ze had mijn tel nummer, wat is er mis met even bellen, dat durfde ze vast niet. Gevolg was dat 4 mensen 1,5 uur kwijt zijn Boos! .

Ik snap ook niet dat je niet even het fatsoen op kunt brengen om even te bellen. Toen ik op zoek ben geweest naar een paard heb ik ook altijd bedenktijd gevraagd, je moet nooit beslissen tijdens de eerste bezichtiging. Van alle "misschien paarden" heb ik dezelfde week de eigenaren gebeld dat het niet het paard is wat ik zocht en ze succes gewenst met de verkoop.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 13:44

Naja die van jou had tenminste nog gemaild, ik ontving helemaal niks. Wij hebben nog geprobeerd diegene terug te bellen maar dan krijgen we een soort engelse voicemail.

ClassicClay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:46

Ik heb dus precies hetzelfde. dan mailen ze dat ze die dag en die tijd willen komen kijken en de trailer meenemen bla bla bla. en dan horen we helemaal niks meer van ze en komen ook niet meer opdagen.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:02

tsja het bekende probleem. geloof dat iedereen daar minstens 1x last van heeft als je je paard wilt verkopen. maarja wat doe je eraan. het schoonmaken achterwege laten Knipoog ben ook ooit naar een paard gaan kijken wat helemaal gepoetst en gevlochten klaar stond. Is natuurlijk heel netjes, maar ik persoonlijk wil weten hoe ie op stal is, met het poetsen enzo..dus dat schoonmaken gewoon pas doen als die mensen er zijn. scheelt je dus iig al een paar uur.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:06

Ook eens voorgehad en ik was me toen zo lastig omdat ik 2,5 uur heb zitten wachten dat ik haar opgebeld heb, toet gooide gewoon de telefoon neer. Uiteindelijk nog achterna gemaild dat het op z'n minst zo beleefd was van iets te laten weten.

edit: ik wil inderdaad ook zien hoe een paard met poetsen is, heb er 1 gehad die ook helemaal gebandageerd klaar stond, opstappen en rijden maar. Achteraf wou ik de bandages af doen en nog wat kijken hoe ze was in de stal. Beest bleek losse benen te hebben en enorme last van voernijd dus daar pas ik altijd voor op.

Toen mijn eigen paard te koop stond plukte ik haar gewoon van de wei en liet de mensen alles mee doen, rij wel even voor maar dat is het ook.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:09

herken dit idd maar al te goed. heb hier ook zo'n GIGAhekel aan!
heb pas een e-pony verkocht, meisje dolenthousiast, zou met de bus komen en ik zou haar van de bus halen, iedereen stapte uit behalve zij dus natuurlijk. als ik haar belde drukte ze me nog weg ook!
ook als ik nog eens een paard ga verkopen is de les die ik al wel eerder geleerd heb, dat ik het paard niet meer vasthoud voor iemand, je mag er van mij een nachtje over slapen en als je het dan nog niet weet, prima, maar komt er een ander die het paard graag wil hebben, die gaat dan toch mooi voor!

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 23:28

Joh, ik heb wel eens meegemaakt dat ze er plots 1 uur vroeger waren. Geen probleem, was vast om te controleren of ik niks raars uithaalde met het beest. Maar ik moest vanuit Rotterdam naar Gelderland toe crossen met de auto, paard stond op op boerderij bij kenissen (die verder niets met de verkoop te maken hadden). Of de kopers alvast bij de wei mochten kijken. Tuurlijk, geen probleem. Kom ik uiteindelijk aan (kwartier vóór het afgesproken tijdstip): kopers verdwenen, paarden door het lint heen gegaan en stond tussen andere in verkeerde wei. Was daarvoor nog nooit gebeurd, en er waren ook geen vreemde paarden in de koppels erbij gezet.
Nu weet ik welhaast zeker dat ze het dier in de wei hebben opgejaagd. En toen dat mis is gegaan gelijk het hazepad kiezen, zonder iemand te waarschuwen..
Nog geprobeerd na te bellen, maar natuurlijk wordt er niet opgenomen.

Je zou ze zo op hun bek willen slaan zo af en toe...

Of een super dominant probleempaard met enorme gerbuiksaanwijzingen (allemaal vermeld in de advertentie en correspondentie!)t e koop aanbieden, die al op diverse professionele africhtingsstallen heeft gestaan: komt daar mama en dochtertje van 16. Voor het dochtertje, omdat die op de manege altijd zo goed op de 'moeilijke' paardjes kan rijden. En ze had al een demonstratie van Emiel voest gezien, dus ging allemaal goed komen. Ja, dus ook weer voor niets op en neer gecrosst, zijn die mensen gek en willen ze van hun dochter af ofzo?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:14

is heel erg vervelend, helaas gebeurd het vrij vaak

maar ik ga ook niet erg vel moeite doen bij verkoop,
ik ga ene paard niet wassen en tot in den treuren oppoetsen daar pas ik voor, ik zorg bij een bezichtiging dat het dier gewoon netjes is,
dus gepoetst, en netjes , maar vlechten, wassen etc , sorry, dat doen ze maar lekker als ze het beestj gekocht hebben Clown

op dressuur/handels stallen waar ik geklust heb deden we wel meer aan toilleteren, maar ja, daar hielden we de paarden toch al standaard in councour conditie kwa uiterlijk
dus allemaal een handbreedte manen, een recht afgeknipte staart en geschoren voetjes etc , werden na het trainen standaard afgespoeld, solariumpje en deken weer op , dan hoef je verder ook niet echt bar veel mer te doen bij bezichtiging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:16

dit hebben wij ook gehad, we hadden een merrie mee naar de markt, duitsers hadden intresse in haar, dus wij hebben haar voor hun gereserveerd, maandags zouden ze haar komen halen, nooit meer wat van gehoord.. telefoon stond op voicemail, dus hebben we haar een week later weer te koop gezet..

edit: en later nog met een haflingerruin, mensen hadden gereden en zouden laten weten of ze hem kochtten of niet, ook niets weer van gehoord, nou rijden ze bij een kennis (of neef) van mijn staleigenaar, dus die zal ze er nog wel op aanspreken Haha!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-06-08 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 13:50

Pannie schreef:
tsja het bekende probleem. geloof dat iedereen daar minstens 1x last van heeft als je je paard wilt verkopen. maarja wat doe je eraan. het schoonmaken achterwege laten Knipoog ben ook ooit naar een paard gaan kijken wat helemaal gepoetst en gevlochten klaar stond. Is natuurlijk heel netjes, maar ik persoonlijk wil weten hoe ie op stal is, met het poetsen enzo..dus dat schoonmaken gewoon pas doen als die mensen er zijn. scheelt je dus iig al een paar uur.

Maar je paard gewassen, gevlochten en in de bandages voorstellen scheelt zo een paar duizend euro Clown De eerste klap is een daalder waard hoor!

Ik heb bij Wrangler zelf de bandages afgehaald, voeten opgetild, even gekeken of er geen wonden of littekens onder zaten en daarna terug gebandageerd.

Hij stond aangebonden toen ik aankwam en de eigenaar was er nog niet dus ik heb gekeken of hij zich overal aan liet raken, dat was geen probleem. Dorst had ie ook niet (de zonderwaterzettentruc was dus niet toegepast). Dus dan ga ik ervanuit dat we door een deur kunnen qua omgang.
(ook zelf even gemonsterd en uiteraard laten monsteren, eigenaar heeft hem op vrachtwagen en trailer gezet voor me dus laden deed ie ook. Veel meer kun je niet doen met een tweejarige Clown )

TS, ik heb echt geen idee, hoogstens nog extra vragen of mensen af willen bellen als ze niet komen maar mensen hebben tegenwoordig echt geen fatsoen meer. Het is gewoon rot als dat gebeurd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 13:52

Ik ben niet iemand die m'n paard vlecht in bandangeerd. Daar hou ik idd wel rekening mee omdat ze dan de benen niet goed kunnen zien. Maar ik wil wel dat ze er op haar mooist bijstaat (gewassen, manen getrokken, staart gedaan etc). Gister zijn er nog mensen van Bokt wezen kijken en vandaag komt er iemand uit belgie.

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 23:10

wat dacht je van een paard willen kopen aan de andere kant van het land, waarbij over de mail alles in orde is wat betreft papier, entingen, keuring en foto's etc. Mailtjes waren uiterst correct en over de telefoon ook (Bij nota bene een dressuur/handelstal want dat is professioneler en wellicht betrouwbaarder.) Je op het punt staat om in de auto te stappen en dan bellen ze af dat het paard van zaterdagavond op zondagochtend ineens verkocht is op een nogal botte manier. Misschien een beetje naief om netjes zaterdagavond te bellen dat je een dierenarts meeneemt..?!
en de grap is dan ook nog dat het paard al bijna 2 weken daarvoor al verkocht was. Tja, internet is een fantastisch medium. Je begrijpt dat dit mijn eerste en laatste ervaring was met een handelstal.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:24

Laten we het eens omdraaien. Ik vond het ook niet leuk toen wij naar een paard gingen kijken (op 2 uur reisafstand). Zij hadden ons gsm nummer. En toen we er aankwamen ('s avonds) zeiden ze dat ze hem zo rond 12 uur verkocht hadden aan iemand anders.
En dat is me meerdere keren gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:31

Scum schreef:
Laten we het eens omdraaien. Ik vond het ook niet leuk toen wij naar een paard gingen kijken (op 2 uur reisafstand). Zij hadden ons gsm nummer. En toen we er aankwamen ('s avonds) zeiden ze dat ze hem zo rond 12 uur verkocht hadden aan iemand anders.
En dat is me meerdere keren gebeurt.

dat is idd ook heel onbeschoft!

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:32

Ja, zo reden wij eens naar Dendermonde, heeeel eind van hier. Er waren al eerder mensen geweest die hem graag wouden (wij konden vanwege afstand niet eerder dan het weekend) maar goed wij kregen eerste keus. Vond ik wel netjes. Ja Ik was vrij weg van het paard, oke om te rijden maar vooral goed verkeersmak, dus voor mij was het eigenlijk in orde. Afgesproken dat ik het 's avonds zou laten weten. Enfin, ik bel dat het voor mij in orde is, moet hij ineens 250 euro meer kosten, want de andere mensen boden dat ook en aangezien het beide een goede thuis was, maakte het verder niet uit. Hadden ze dat op voorhand aan de telefoon gezegd hadden wij niet eens de moeite gedaan om helemaal tot in Dendermonde te rijden, want ik vond hem zo echt al aan de prijs voor een 11-jaarse ruin zonder papier. Paard dus niet gekocht, mensen zo voor een blok zetten eigenlijk, doe ik niet aan mee, hoe jammer misschien ook.

Vervolgens het volgende paard waar we naar gaan kijken, doen we ook heel dat verhaal van Dendermonde, en krijgen we een 'amai maar zo zijn wij niet'. Koop bijna rond, vraag wanneer ze paard brengen, komt er ineens €400 BTW bij! Terwijl dat paard eigenlijk niks met de verkoper zijn zaak te maken had en het het paard was van een meisje dat daar kwam rijden. Hij had dan ook een twijfelachtige bokhoef dus dan bedank ik wel. Paard staat nog steeds te koop, wij zijn weest kijken eind oktober. Had vlak daarna een lager bod gedaan, nooit reactie op gehad tot 3 maand geleden, of ik nog interesse had... *LOL*

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 10:34

Sja mensen zijn asociaal...

Als je afspreekt, er vanuit gaan dat ze een uur te vroeg kunnen komen, dus spreek evt wat later af, dat je zeker weet dat je er bent.

Vraag hun volledige naam en schrijf deze op, samen met telefoonnummer "voor geval er wat tussen komt"

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:52

Ja dat komt indd vaak voor ....zoo irritant is dat

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:55

crossmonster schreef:
Sja mensen zijn asociaal...
Als je afspreekt, er vanuit gaan dat ze een uur te vroeg kunnen komen, dus spreek evt wat later af, dat je zeker weet dat je er bent.
Vraag hun volledige naam en schrijf deze op, samen met telefoonnummer "voor geval er wat tussen komt"

Met paarden verkopen heb ik nog niet gehad, wel met andere spullen die te koop stonden.
Waar het fatsoen is gebleven Rolleyes

Nothing

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 19:56

Wij hebben het precies andersom meegemaakt Knipoog
Kwamen we voor een pony kijken, na 2 uur rijden zijn we daar aangekomen. 'Sorry, we hebben de pony net verkocht'

Das knap l.ullig, aangezien ze de pony voor je vast zouden houden, en ze niet eens even gebeld hebben dat ie überhaupt verkocht is Nors opkijken
Laatst bijgewerkt door Nothing op 07-06-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-08 20:00

Heb op een handelsstal gewerkt, en dit probleem kwam ook héél vaak voor

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 20:41

Zo heb ik het ooit gehad dat ik op een manege ging kijken, omdat daar weleens het paardje voor mij tussen kon staan. Nou, er was 1 dier wat me wel aansprak, maar die was eigenlijk al gereserveerd. Toch proefgereden, en dat ging goed. Dus ik had wel interesse. Ik wilde alleen wel graag zijn papieren nog wel even zien. Die moesten gezocht worden. En de tweede keer dat ik ging kijken waren ze er nogsteeds niet. En de derde keer ook niet.

De andere mensen zouden ondertussen informatie aanvragen bij het stamboek over exporteren. Ik ken mensen bij het stamboek, en die hebben me verteld dat er helemaal geen informatie aan was gevraagd.

Toen was het zo dat ik maar een bod moest doen, en dan zouden die andere mensen dat ook doen. En dan zou zij besluiten naar wie hij zou gaan. Het gevolg daarvan zou zijn dat je dus 2x een hoog bod krijgt, namelijk het maximale wat mensen kunnen/willen geven, zonder enige ruimte voor onderhandeling. Dat is ook al niet echt mijn stijl.

Later heeft ze me gebeld, om me te vertellen dat ze toch dacht dat het paard niet helemaal bij mij paste. Dat vond ik dan wel super eerlijk van haar. Zo heeft ze me ook andere paardjes geweigerd omdat ze zomerexeem hadden en ze vond dat je eerste eigen paard perfect moest zijn...

Er zal vast een reden achter gezeten hebben, maar destijds was het heel vreemd. Overgens kom ik haar nu nogweleens tegen op ABOP proeven en keuringen, en dan is ze heel vrolijk en positief over mijn paard en wat we kunnen. Dus ach...

En een keer gehad dat ik kwam kijken bij een paard 'geen gebreken' die een scheur in haar hoef had zitten van de grond tot haar kroonrand. Foto's van gemaakt, naar een bijzonder goede hoefsmid gestuurd. Die vertelde me dat het me verschikkelijk veel geld zou kosten om dat goed te krijgen. Laat maar zitten.

Oh ja, en ooit eens 'licht aangereden'. Bleek 1x met een zadel op een rondje rond had gestapt. Eerlijk is eerlijk, ik stapte erop en ik stapte weg, geen enkel probleem... Maar toch... Overgens is deze meneer ook nogsteeds heel vriendelijk tegen mij als ik hem tegenkom op keuringen.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:29

moonsparkle schreef:
Jullie gaan me niet vertellen dat ik de enige ben die dit meemaakt? Tong uitsteken

nee dit heb ik ook 2x in 1 dag gehad. Zo zou er zondag iemand van bokt komen kijken, en die smste!!! me een paar uur van te voren af! Echt onbeschoft!