Systeem om makkelijk alleen te laden (stangen laten zakken)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Systeem om makkelijk alleen te laden (stangen laten zakken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 09:05

Ik heb via via begrepen dat er een soort systeem bestaat waardoor je je paard alleen kan laden terwijl je toch mee naar voren loopt.

Je zou dan zowel de voor- als de achterstang tegelijk naar beneden doen zodat het paard niet met dezelfde vaart de trailer weer uit kan lopen voordat de achterstang vast zit.

Kent iemand dit en zo ja, waar is dit te koop?

Klara16

Re: Systeem om makkelijk alleen te laden (stangen laten zakken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:06

Dat ken ik niet. Ik doe het als volgt:

-trailer oplopen met het paard
- paard los leten staan en naar achter lopen om de stang vast te doen
-paard vastzetten
-schot dicht

Een paard dat probeert achteruit te lopen is imo nog niet ver genoeg getraind om alleen geladen te kunnen worden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:08

Stipje... Ben heel benieuwd naar dit systeem...

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:09

Ik doe het op dezelfde manier als klara16. Ik zou gewoon nog even oefenen en dan kan je zonder aanpassingen je paard alleen laden op elke trailer. Is reuze handig!

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:12

ik heb het helemaal voor elkaar Knipoog ik loop met paard naa de trailer,ik loop langs de klep paard erop( touw los over de hals) doe de stang achter m dicht en loop naar voren om m vast te maken Clown eruit hetzelfde, maak m eerst los, touw over de hals. loop naar achter maak de stang los en mnr komt met mijn hand op zijn kont rustig naar achter en ik pak t touw Tong uitsteken

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:16

girlyggirl schreef:
ik heb het helemaal voor elkaar Knipoog ik loop met paard naa de trailer,ik loop langs de klep paard erop( touw los over de hals) doe de stang achter m dicht en loop naar voren om m vast te maken Clown eruit hetzelfde, maak m eerst los, touw over de hals. loop naar achter maak de stang los en mnr komt met mijn hand op zijn kont rustig naar achter en ik pak t touw Tong uitsteken

Ja, zo laad ik mijn paarden ook, maar dat is helemaal de vraag niet! De vraag is met welk systeem je de stangen kunt laten zakken.

Men insinueerd nu maar direct dat het paard of de paarden van TS niet goed laden, maar daar gaat het hele topic niet over en is het ook niet voor bedoeld.

Ben nog steeds nieuwsgierig naar welk systeem hier bedoeld wordt.

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:21

Ik heb nog nooit van het systeem gehoord. Ik kan me er wel een voorstelling bij maken een beetje dan.
Maar waar blijven de stangen dan als ze gezakt zijn? in de bodem ofzo? Of liggen die op de bodem? Want anders moeten ze er toch over heen stappen? en als ze achteruit willen rennen (vluchten) struikelen ze toch over die stangen??

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 10:28

hm als de stangen naarbeneden zakken moet je goed opassen een paard zal er wel van schrikken
ik denk (tenminste van het beeld dat ik in mijn hoofd hiervan heb) het een erg ongemakkelijk
systeem is. en je het beter kan houden op klara verhaal
maar anders kan je altijd nog even bij zown bedrijf zoiets vragen

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:14

ik denk dat het systeem is dat de stangen van boven naar beneden zakken en niet andersom, heb het echter ook nog nooit gezien en ben wel benieuwd wat het is. Kan me niet voorstellen dat het 'handig' is anders was het allang een veel gebruikt systeem.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-08 13:26

Idd gaat het mij puur om het systeem en niet om manieren van laden.
Ik weet heus wel hoe ik paarden in m'n eentje moet laden Knipoog , ben alleen heel benieuwd naar dit systeem.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:31

Ik heb er nog nooit van gehoord maar het klinkt mij ook heel interessant in de oren. Ik lees even mee dus.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 16:32

Ik heb er ook nog nooit van gehoord.
Hoe zou dat in zn werk moeten gaan dan?
En kun je dan nog wel kiezen "op welk gaatje" je hem dicht wil hebben?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 18:24

De trailer van mij is uitgerust met zo'n 'systeem'. Ik vraag me af van wie jij dan gehoord hebt dat dit systeem algemeen bestaat??? Ik praat nl over een zelfbouw, gemaakt door mn franchisegever DHP. Wanneer je de voorste stang ervoor doet, gaat de achterste automatisch mee. Welk 'gaatje' je de stang wilt hebben is nog steeds regelbaar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 07:40

Ik begreep dat het ontwikkeld werd, dus hoopte meer informatie erover te vinden.

Als jij het hebt, kun je misschien uitleggen hoe het werkt en waar het te verkrijgen is?
Mag van mij ook via PB.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:50

fautras heeft zo'n systeem bij een van hun modellen

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:51

Ja, zo laad ik mijn paarden ook, maar dat is helemaal de vraag niet! De vraag is met welk systeem je de stangen kunt laten zakken.

Men insinueerd nu maar direct dat het paard of de paarden van TS niet goed laden, maar daar gaat het hele topic niet over en is het ook niet voor bedoeld.

Ben nog steeds nieuwsgierig naar welk systeem hier bedoeld wordt.[/quote]

ik denk dat de mensen ( in ieder geval ik!) alleen maar bedoelde te zeggen dat er mss een andere mogelijkheid is als een mss duur systeem en volgens mij heb ik niet gezegd dat ts haar paarden niet goed laad! het is meer een tip om mss eens te proberen. maar sorry dat het je zo vreeeeeselijk irriteert Knipoog

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 08:55

Fitzroy schreef:
Ik begreep dat het ontwikkeld werd, dus hoopte meer informatie erover te vinden.

Als jij het hebt, kun je misschien uitleggen hoe het werkt en waar het te verkrijgen is?
Mag van mij ook via PB.

Als je het per PB doet kan je dan ook eentje naar mij sturen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:14

Citaat:
Citaat:

Ben nog steeds nieuwsgierig naar welk systeem hier bedoeld wordt.

ik denk dat de mensen ( in ieder geval ik!) alleen maar bedoelde te zeggen dat er mss een andere mogelijkheid is als een mss duur systeem en volgens mij heb ik niet gezegd dat ts haar paarden niet goed laad! het is meer een tip om mss eens te proberen. maar sorry dat het je zo vreeeeeselijk irriteert Knipoog

Behalve goed quoten, lees je dan ook nog eens niet goed Rolleyes

Neem nou maar van mij aan dat ik mij zeer zeker niet irriteer aan "meisjes" zoals jij.

Ik geef alleen maar aan dat de vrag van TS gaat om welk systeem dit is en niet of ze haar paard wel of niet zelf kan laden.

Duidelijk verhaal toch?!?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 11:25

ook ik ben erg benieuwd naar zo'n systeem.

Mijn paard kan ik niet alleen laden in mijn eigen trailer (1 3/4) maar in een 2 paard wel. Mijn pony is geen probleem.
Maar aangezien ik het geld er niet voor heb om direct een 2-paards trailer aan te schaffen, lijkt me dit een oplossing

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:18

Volgens mij heb ik op de HK zo'n systeem gezien in het strodorp Ja. Was een 2-paards trailer, je kon gewoon je paard naar binnen lopen, druk op een 'knop' (of hendeltje, weet het niet precies meer) en de achterstang klapte dicht. Vanaf opzij, zag er erg solide en betrouwbaar uit. De stang was ook niet echt een stang meer, maar iets van 15cm breed met een zo'n kussentje erop. Open maken ging op dezelfde manier. We hadden ons staan verwonderen dat zoiets 'simpels' pas nu op de markt kwam eigenlijk Haha!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:41

Dat is die van fautras.