Wel of geen weefrek in veewagen?!!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Wel of geen weefrek in veewagen?!!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 16:50

Vraagje...

Ik ben bezig met mijn grote opknapproject, oftewel... mijn Volkswagen LT 40 uit 1982...

Een dieselwagentje met slechts 120.000 km op de teller en geschikt voor het vervoeren van 1 paard of 2 pony's.

Inmiddels is technisch gezien, alles vervangen wat je maar kunt bedenken om de wagen een goede quick start te geven, nadat deze enkele jaren had stilgestaan. De wagen verkeerd nu in zeer goede staat.

Nu ben ik druk bezig met de binnenkant en zit ik te dubben waar ik wel of niet goed aan doe.

Door een ongeval, waarbij nav een bumperklevende vrachtwagen, mijn jonge paard over de voorstangen van de trailer was gesprongen, vraag ik mij af of ik er goed aan doe om misschien weefrekken te plaatsen.

Nu is het wel zo dat ze op de veewagen vele malen rustiger en afgesloten staan voor overige verkeer, maar door deze ervaring, vind ik het ergens toch ook wel prettig om te voorkomen dat ze er voor overheen kunnen gaan.

Nu zag ik die Renault Mastertjes ook met weefrekken en dat zag er eigenlijk toch ook wel heel erg safe uit.

Wat vinden jullie ervan?!?

ikke

Re: Wel of geen weefrek in veewagen?!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 18:10

Nope, niet doen. Als het dan mis gaat, gaat het echt mis.
Tegen klevende vrachtwagens is een hele simpele oplossing: gas op de plank! Besef heel erg goed dat wanneer jij denkt dat je 80km/h rijdt (op je teller), je in werkelijkheid nauwelijks 70km/h rijdt en dat zien vrachtwagenchauffeurs met hun geijkte teller wel. Trappen dus, 90km/h op de klok en je hebt nergens last van. Ik weet uit ervaring waar het over gaat, ik heb een vrachtwagen en heb dus met regelmaat van die "moraalridders" voor me, die met net meer dan 70km/h over vaderlands wegen rijden.

Daarnaast heb je met een gesloten wagen geen enkele last van het overige verkeer, al gaan ze aan je trekhaak hangen, je paard weet er niks van.

Nog wat: let op wat je er allemaal in timmert, alles wat je inbouwd gaat af van je laadvermogen en aangezien dat al niet zo best is........ Beetje afhankelijk van de constructie van de bak, denk ik dat ik zonder problemen 150 - 200kg kan besparen, zonder de degelijkheid van de constructie aan te tasten.