teruggaverecht verkoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

angy1982

teruggaverecht verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 21:16

Hallo

wie weet iets over het teruggave recht van de verkoop van een paard?
hier mijn verhaal ben echt ten einde raad....

Ik heb mijn oude pony verkocht omdat deze te rustig voor mij was en ik toch iets zocht met wat meer pit. Job is (was) 100% betrouwbaar zowel in de bak als Buiten en helemaal gezond. Ik heb hem dan ook verkocht als rekreatie pony waar verder dressuurmatig nooit iets mee gedaan is, en ook als pony wat liever buiten rijd als in de bak. Nou goed er komen mensen naar hem kijken proefgereden zowel in de bak als buiten en meteen verkocht. nu 2 weken later krijg ik in een keer een boos telefoontje ze willen job terug brengen want hij zou alleen maar bokken enzo ik gevraagd hoe dat kon want zo ken ik mijn pony helemaal niet. zijn ze hem haver aan het voeren en met een dikke stang in de mond in de krul t trekken ja na mijn menig is het normaal dat een pony dan gaat protesteren. Nu heb ik al met verschillende mensen gebelt oa een handelaar en iedereen zegt dat ik de pony niet terug hoef te kopen ( zit namelijk ook met een aangekocht nieuw paard ) Dit is niet mijn fout job heeft bij mij nog nooit gebokt ik reed hem zonder zadel en hoofdstel alleen maar aan een halstertje met touw en heeft echt nooit iets gedaan. Ook is hij geen type dressuurpony hij is een haflinger/trekpaard kruising ja je weet toch ook van te voren dat dit geen pony`s zijn die netjes lopen enzo of licht dit dan nu echt aan mij....????? wie o wie weet wat ik moet doen ben echt vertwijfelt hierover.

xx angy

Vjestagirl

Re: teruggaverecht verkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:19

Ik zou hem terugkopen en een goed nieuw baasje voor hem zoeken... Niet voor die mensne maar voor de pony

angy1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 21:20

dat is ja juist het probleem in eerste instantie ging alles goed heb de mailtjes nog van die mensen dat het super was en wat voor te gekke pony job wel niet was. dus nu heb ik een ander paard gekocht maar heb gewoon het geld niet voor hem terug te kopen Boos!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:23

jeetje wat vervelend..
En die mensen verwachten ook dat een paard geen last van verhuizen kunnen hebben en meteen braaf loopt net als bij jou thuis..
Misschien eens langsgaan en proberen met jouw hulp ze op het goede pad te brengen..
Stang eruit en haver weg, zou al een begin zijn maar daar willen ze misschien niet naar luisteren..
sterkte ermee..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:25

ik zou terugkopen en verder ander baasje zoeken voor hem
als iemand mijn paard gek voert met haver en met stang gaat rijdne ( is niet gewoon ongebroken bitje, is juist vriendelijker he ) liet ik hem daar geen dag langer staan

angy1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 21:28

dat is ja juist het probleem daar heb ik geen geld meer voor heb een ander paard gekocht omdat ik d8 dat alles goed ging ze hebben me bijna dagelijks mailtjes gestuurt hoe goed het wel niet gaat en nu dit in een keer
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-05-08 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 21:33

Zelf heb ik ook een pony verkocht die in het begin heel vervelend deed met haar nieuwe baasjes, terwijl ze hier altijd superbraaf was. Gelukkig waren die mensen wel goed voor haar, maar ze had wat aanpassingsproblemen.

Enfin, die mensen wilden toch van haar af, en hoe vervelend dat ik het ook vond, heb hun toch telkens geholpen met de 'problemen' op te lossen.

Nu zijn ze een half jaar verder en het klikt ondertussen heel goed! Mensen zijn heel tevreden met de pony!

Maar ja, gelijk jij het beschrijft zijn die nieuwe eigenaars de pony heel om zeep aan het helpen ... kan je ze echt niet de goede weg tonen?

angy1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 21:50

dit wil ik wel maar krijg de kans niet want krijg alleen maar boze telefoontjes en sorry als ze mij aanvallen ga ik er niet heen om ze vervolgens weer uitgescholden te krijgen :S Nogmaals job is echt een lieve pony en als hun alleen de haver al weg zouden laten was het al grotendeels opgelost (dit gaan ze nu ook doen) en dresuurmatig rijden tjah dat wisten ze van te voren heeft hij nog nooit hoeven te doen
Laatst bijgewerkt door Tanja op 27-05-08 08:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:04

Aan boze telefoontjes heb jij en die nieuwe mensen niks hé! Ik zou me ook niet zo laten behandelen. Misschien nog eens vriendelijk zeggen dat je best wel wil helpen (je kent de pony tenslotte) als ze er tenminste voor open staan en beleefd tegen je zijn!

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 07:41

of een mailtje sturen en het er uitgebreid inzetten..Kunnen ze je niet itschelden of wat dan ook via de telefoon en zijn ze misschien beter voor rede vatbaar als ze het lezen..

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 07:46

Ik dacht dat er was een wet waarin stond dat je hem wel terug moest nemen binnen een bepaalde periode. Iets van 6 maanden dacht ik. Wat zei de handelaar hierover?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:07

Michelle99, dit is bij commerciele verkoop, particulier is een ander verhaal, maar je hoeft hem niet terug te nemen.

Ik zou hem niet terug nemen, je bent dan voorlopig weer bezig om Job op te knappen en als je daar geen geld voor hebt en plaats wordt dit erg lastig en kostbaar.

Als ze in de buurt wonen kan je voorstellen om ze een paar keer te begeleiden met hem, ze uitleggen hoe jij hem altijd hebt gereden en behandeld. Desnoods ga je nog een keer langs, maar dan houdt het ook op.
Desnoods leg je in een nette brief uit dat haver geen goed idee is evenals de stang. Dat jij niet verantwoordelijk kan zijn voor een totaal andere manier van houden en de reactie die Job daarop geeft. Ook zou ik vermelden dat je een recreatie/buitenrij paard heb verkocht en geen dressuur topper.

angy1982

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:15

Bedankt voor al jullie reakties
ik heb net met een advocaat gesproken ook hij zegt dat ik job niet terug hoef te nemen,. Ik heb hem alles netjes uitgelegt en ook gezegt dat ik nog de e-mails heb van die mensen dat alles super goed ging en dat ik hem als rekreatie pony verkocht heb wat dressuurmatig niks kan. Hun hebben hem proefgereden en hem zo genomen ze wisten dat het geen dressuurpony was. Ik vind het echt erg voor Jobje maar kan hem gewoon niet terug nemen een vriendin van me gaat hem nu rijden en kijken of ze hem rustig dressuurmatig iets aangeleerd kan krijgen. zo hoop ik toch dat jobje weer hersteld en die mensen alsnog plezier met hem kunnen krijgen.

viv77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:19

fijn dat je het toch nog redelijk goed hebt kunnen oplossen en dat het steeds wat beter gaat..