Ik heb de mogelijkheid aangeboden gekregen om een gedeelte van een stal te huren. Ik krijg dan een "zelfstandige unit" van 5 boxen en daarbij een eigen zadelkamer en spoelplaats. De accommodatie kent een binnen- en buiten rijbaan, stapmolen, longeerbaan en weilanden.
Ik kan deze boxen als "volpension" huren, maar heb ook een optie om kale boxen te huren, waarbij ik ruwvoer en stro kan inkopen van de eigenaar. Voerbeurten worden door de eigenaar verzorgd, mijn partner en ik zullen zelf de boxen moeten mesten en de paarden binnen- en buiten moeten zetten. Gebruik van de accommodatie moeten we ook in de prijs verrekenen.
Wat is een realistisch tarief? Volpension kost hier 245,- op mijn huidige stal E240,-
Ik heb 3 eigen paarden en rijd daarnaast regelmatig 1 of 2 paarden voor derden. Ik krijg de boxen dus wel vol, dat is het probleem niet. Voordeel van een "kale" huur is dat voor mij wat voordeliger is als ik eens een box een maand leeg heb staan. Op dit moment werk ik als freelancer en compenseer ik dus de tijd die ik uitspaar door de volledige verzorging door wat meer te werken. Ik zou liever mijn onkosten wat omlaag brengen en wat meer tijd op stal doorbrengen.
Wat is wijsheid?