welke verzekering kiezen?(vergelijkingen op een rijtje)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

oowie

welke verzekering kiezen?(vergelijkingen op een rijtje)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 10:00

k heb onlangs een bijna twee jarige merrie gekocht,ik zit al een tijdlang na te denken of ik haar zal verzekern,mijn situatie is namelijk zo dat ik wel maandelijks wat opzij kan zetten voor haar,waardoor ik de kleinere dierenartsrekeningen op zou kunnen vangen,maar de duurdere rekeningen niet.

het punt is dat ik erg twijfel,omdat een ziektekosten verzekering icm een uitgebreide verzekering (want anders dekt de ziektekosten verzekering nog erg weinig) toch al gauw op kan lopen tot een premie van € 40,- per maand,terwijl ik dat bedrag ook opzij zou kunnen zetten voor haar ipv aan premie te betalen,stel dat ze nooi wat heeft dan ben je dat geld wel kwijt...maar als ze is wat heeft dan is je spaarpot ook zo leeg natuurlijk....

toch vind ik wel het punt dat een verzekering ook niet meer uitkeerd dan een X bedrag per jaar (verzekerde waarde van je paard toch?) en ik zit nu te denken om haar op deze manier te verzekeren,ik zou graag van jullie willen weten of je wel iets hebt aan zo'n verzekering,of dat jullie (in mijn situatie) toch zouden kiezen voor een zo'n uitgebreid mogelijke verzekering.

1. equine risk de beperkte verzekering

Deze verzekering kunt u afsluiten voor alle paarden en pony's (m.u.v. trekpaarden, dravers en renpaarden) met een waarde tot en met € 15.000,--.

Uw paard is verzekerd tegen plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk doden door:
- ziekte,
- ongeval,
- kwaadwilligheid van derden,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.

De dekking geldt als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt als acuut gevolg van de gebeurtenis of binnen 48 uur na vertoning van de eerste ziekteverschijnselen De schadevergoeding bedraagt bij deze gebeurtenissen 100% van de verzekerde waarde.

Uw paard is ook verzekerd tegen diefstal, vermissing of verduistering.
De schadevergoeding bedraagt in dit geval 100% van de verzekerde waarde.

Bij verlies van een foetus of veulen bij uw verzekerde merrie ontvangt u ook een vergoeding.
De schadevergoeding bij verlies van een foetus of veulen bedraagt 10% van de waarde van uw merrie met een maximum van € 500,00.

Omdat we graag meedenken in geval van een calamiteit, wordt ook een gedeelte van de gemaakte behandelingskosten bij open verwondingen, koliekoperaties en acute fracturen vergoed
De schadevergoeding in geval van behandelingskosten bij open verwondingen, koliek-operaties en acute fracturen, bedraagt 80% van de ziektekostennota's, tot maximaal 75% van de waarde van uw paard, maar nooit meer dan € 1500,00.
Uw eigen risico bedraagt alléén in dit geval € 175,00 per schadegeval.

of deze

2. bij de standaard verzekering:

Deze verzekering kunt u afsluiten voor alle paarden en pony's (m.u.v. trekpaarden, dravers en renpaarden) met een waarde tot en met € 15.000,--.

Uw paard is verzekerd tegen dood, noodzakelijk doden of blijvende volledige ongeschiktheid voor het gebruik door:
- ziekte,
- ongeval,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.

Bij blijvende volledige ongeschiktheid naar aanleiding van een ongeval dient er sprake te zijn van uitwendig lichamelijk letsel met een oorzakelijk verband.
Kreupelheden door peesaandoeningen, peesscheuringen, een verstuiking, verdraaiing of verstapping vallen niet onder het begrip 'Ongeval' De schadevergoeding bedraagt bij deze gebeurtenissen 100% van de verzekerde waarde. (Dus ook bij blijvende volledige ongeschiktheid.)

Bij verlies van een foetus of veulen bij uw verzekerde merrie ontvangt u ook een vergoeding.
De schadevergoeding bij verlies van een foetus of veulen bedraagt 10% van de waarde van uw merrie met een maximum van € 500,00.

Omdat we graag meedenken in geval van een calamiteit, wordt ook een gedeelte van de gemaakte behandelingskosten bij open verwondingen, koliekoperaties en acute fracturen vergoed.
De schadevergoeding in geval van behandelingskosten bij open verwondingen, koliek-operaties en acute fracturen, bedraagt 80% van de ziektekostennota's, tot maximaal 75% van de waarde van uw paard, maar nooit meer dan € 1500,00.

De premie bedraagt 5,50% van de verzekerde waarde.

of deze

3.Equine Risk Uitgebreide verzekering

Uw paard is verzekerd tegen dood, noodzakelijk doden of blijvende volledige ongeschiktheid voor het gebruik door:
- ziekte,
- orthopedische aandoeningen, (kreupelheden ontstaan als eigen gebrek vanuit het paard)
- ongeval,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.
De schadevergoeding bedraagt bij deze gebeurtenissen 100% van de verzekerde waarde. (Dus ook bij blijvende volledige ongeschiktheid.)

Omdat we graag meedenken in geval van een calamiteit, wordt ook een gedeelte van de gemaakte behandelingskosten bij open verwondingen, koliekoperaties en acute fracturen vergoed.

wat voor verzekering zouden jullie kiezen voor een paard welke niet zo'n hoge verzekerde waarde heeft (rond de € 2000,-/3000,-) en waarbij je dus ook niet meer dan dat bedrag per jaar vergoed krijgt?

als ik haar verzeker voor een bedrag van € 3000,- dan ben ik het volgende aan premie kwijt:

1.€ 122,- per jaar,hierbij kan je geen ziektekosten verzekeren
2. € 187,- excl ziektekosten, € 375,- incl ziektekosten
3. € 251,- excl ziektekosten, € 466,- incl ziektekosten

als ik geen ziektekosten zou meeverzekeren krijg ik dit evengoed wel vergoed bij alle 3 de verzekringen:

dit is de ziektekosten verzekering:

Om er zeker van te zijn dat niet alleen de waarde van uw paard goed is verzekerd, maar dat u uw dier ook te allen tijde de beste zorg kunt geven, kunt u een Equine Risk Ziektekostenverzekering afsluiten.
Dit kan in combinatie met de Equine Risk Standaard verzekering of de Equine Risk Uitgebreide verzekering.

Met deze Ziektekostenverzekering is uw paard prima verzekerd voor kosten van noodzakelijke diergeneeskundige hulp die het gevolg is van een gedekte gebeurtenis op de in combinatie gesloten Standaard- of Uitgebreide verzekering. De schadevergoeding is het bedrag van de ziektekosten dat in rekening wordt gebracht door een erkende dierenarts. De maximale uitkering per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van uw paard met een maximum van
€ 5.000,00. Uw eigen risico per gebeurtenis bedraagt 20% met een minimum van
€ 40,00. Voeding en stallingkosten zijn per schadegeval gemaximeerd tot 30 dagen.

terwijl ik als ik wel ziektekosten verzeker misschien een bedrag van € 3000,- ipv 1500,- per jaar terug zou kunnen krijgen als er wat ernstigs is,maar daavoor betaal je wel weer een superhoge premie......

wat zouden jullie kiezen?wat zijn jullie ervaringen met verzekeringen?

ik kom er echt niet meer uit!
sorry voor dit ellenlange verhaal,maar zo kunnen jullie goed meedenken en vergelijken! Clown

ikke

Re: welke verzekering kiezen?(vergelijkingen op een rijtje)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:45

oowie schreef:
k heb onlangs een bijna twee jarige merrie gekocht,ik zit al een tijdlang na te denken of ik haar zal verzekern,mijn situatie is namelijk zo dat ik wel maandelijks wat opzij kan zetten voor haar,waardoor ik de kleinere dierenartsrekeningen op zou kunnen vangen,maar de duurdere rekeningen niet.

het punt is dat ik erg twijfel,omdat een ziektekosten verzekering icm een uitgebreide verzekering (want anders dekt de ziektekosten verzekering nog erg weinig) toch al gauw op kan lopen tot een premie van € 40,- per maand,terwijl ik dat bedrag ook opzij zou kunnen zetten voor haar ipv aan premie te betalen,stel dat ze nooi wat heeft dan ben je dat geld wel kwijt...maar als ze is wat heeft dan is je spaarpot ook zo leeg natuurlijk....

Verzekeren doe je datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of betalen. Besef daarrnaast dat de wijze waarop je je paard houdt en je kennis omtrend ziektes voor een belangrijk deel bepalen wat je aan kosten hebt.
Een gezond paard waar je verstandig mee omspringt hoef je in principe niet te verzekeren.
hoeveel paarden ken je, hoe wordt daarmee omgesprongen en hoeveel kosten hebben ze daaraan? Weeg dat eens af tegen de premie.
Ik heb al 20 jaar paarden en heb daar nooit medische kosten aan gehad anders dan wat iedereen wel heeft. Ik heb best wel koliek meegemaakt en ook wel andere dingen, maar de kosten daarvan zijn in die jaren de 1000 euro echt niet overstegen. Dat afgezet tegen de 10.000 euro die het me aan premie gekost zou hebben...............

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:46

Ik heb mijn paarden ook niet meer verzekerd. Mijn oudste nog wel, maar die wordt dit jaar opgezegd. Waarom?
- hij is eigenlijk te beperkt verzekerd om ook maar ene cent terug te verwachten van de verzekering.
- en ik heb meer premie betaald als dat ik ooit kwijt ben geweest aan ziektekosten en nou heeft deze best al wel wat gehad.
Al onze paarden hebben niet een dusdanige hoge aanschaf waarde dat er enorme bedragen vergoed zouden worden. Dus als het iets zeer ernstigs is dan krijg je nog maar een beperkt gedeelte uitgekeerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 14:50

Wat dacht je van een spaarrekening openen en daar gewoon elke maand €100 tot €125 op storten voor het 'geval dat'. Knipoog

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 15:00

Hou overigens ook rekening mee met de keuzevrijheid van dierenarts en kliniek. Het moet veelal om een paardenDA gaan en bij beperkte dekking vaak ook maar een paar klinieken waar je naar toe mag gaan.

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 16:43

ik heb net de eerste verzekering afgesloten,zonder ziektekosten.

deze:

Uw paard is verzekerd tegen plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk doden door:
- ziekte,
- ongeval,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.

De dekking geldt als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt als acuut gevolg van de gebeurtenis of binnen 48 uur na vertoning van de eerste ziekteverschijnselen De schadevergoeding bedraagt bij deze gebeurtenissen 100% van de verzekerde waarde.

Omdat we graag meedenken in geval van een calamiteit, wordt ook een gedeelte van de gemaakte behandelingskosten bij open verwondingen, koliekoperaties en acute fracturen vergoed

deze verzekering vergoed dus wel het overlijden van het paard en een deel bij koliek,fracturen en openwonden,tot een bedrag van 1500,- krijg ik dan uitbetaald.
ik heb ook de aansprakelijkheid meeverzekerd.
ik heb voor deze gekozen omdat ik zelf wil weten wat ik met mijn apard doe als hij ongeschikt zou worden,en omdat je meestal toch de ziektekosten niet vergoed krijg (of maar voor een klein gedeelte (dus bijv de verzekerde waarde van 3000,-) kan ik dat net zo goed op gaan sparen,maar met deze verzekering ernaast heb ik net wat meer zekerheid en hij kost me maar € 154,- per jaar,zo heb ik wat zekerheid maar ook nog de ruimte om een extra aparte spaarpot te maken voor mn paard!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 20:19

Aansprakelijkheid?? Waarvoor? Leg eens uit.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:47

Ik heb zelf de meest uitgebreide, het ligt aan het bedrag waar je je paard voor verzekert. Mijn pony is voor een niet al te hoog bedrag verzekerd, waardoor ik geen megapremie per jaar betaal.
Ik heb mijn pony nu 2 jaar verzekerd, vanaf zijn 2,5e jaar. En elk jaar haal ik mijn premie er ruim uit.
Hij heeft echt in het eerste jaar ontzettend veel gehad, als er maar ergens een virusje was kreeg hij dat wel. Ook een uitgebreid kreupelheidsonderzoek gehad. Zulke dingen tikken allemaal lekker aan..
Afgelopen jaar dure antibiotica kuur gehad. En dan is het gewoon fijn dat je maar 40 euro hoeft te betalen en soms dan iets meer, omdat het meer dan 200 euro wordt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 07:47

Dit is de verzekering waar je het minst aan hebt. Een paard van 2-3 jaar zal zelden dood neervallen in de wei of een ongeluk krijgen waardoor het dood zal gaan.

Het is wel goedkoop, maar ja, keert ook bijna niet uit. Je kan dan beter geen verzekering nemen en het geld in je spaarpotje stoppen. Mijn persoonlijke mening hoor.

Persoonlijk zou ik voor de laatste verzekering gaan. Overigens ben ik iets van €250 kwijt per jaar voor een dergelijke verzekering incl beperkte ziektekosten. Scheelt nogal. Wel een andere verzekeringsmaatschappij overigens.

Overigens aansprakelijkheid, heel leuk, maar bijna iedereen heeft een WA verzekering die alle aansprakelijkheid van je paard dekt. dit is dus dubbelop, klinkt dus leuk, maar ook hier heb je niets aan. Waarschijnlijk gaat deze verzekering jouw persoonlijke WA verzekering aanspreken als er wat gebeurd.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:25

Dit is de verzekering die ik ook voor 1 paard heb lopen en er dus uit gaat. Het addertje onder het gras is deze namelijk

Citaat:

oowie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 15:40

sjakie schreef:
Dit is de verzekering die ik ook voor 1 paard heb lopen en er dus uit gaat. Het addertje onder het gras is deze namelijk

Citaat:

hmm ja .... moeilijk hoor,ik heb ze nog even gemaild of het nog mogelijk is om de verzekering te wijzigen,kan ik er nog even over nadenken want ik begin toch wel weer te twijfelen!