het punt is dat ik erg twijfel,omdat een ziektekosten verzekering icm een uitgebreide verzekering (want anders dekt de ziektekosten verzekering nog erg weinig) toch al gauw op kan lopen tot een premie van € 40,- per maand,terwijl ik dat bedrag ook opzij zou kunnen zetten voor haar ipv aan premie te betalen,stel dat ze nooi wat heeft dan ben je dat geld wel kwijt...maar als ze is wat heeft dan is je spaarpot ook zo leeg natuurlijk....
toch vind ik wel het punt dat een verzekering ook niet meer uitkeerd dan een X bedrag per jaar (verzekerde waarde van je paard toch?) en ik zit nu te denken om haar op deze manier te verzekeren,ik zou graag van jullie willen weten of je wel iets hebt aan zo'n verzekering,of dat jullie (in mijn situatie) toch zouden kiezen voor een zo'n uitgebreid mogelijke verzekering.
1. equine risk de beperkte verzekering
Deze verzekering kunt u afsluiten voor alle paarden en pony's (m.u.v. trekpaarden, dravers en renpaarden) met een waarde tot en met € 15.000,--.
Uw paard is verzekerd tegen plotselinge en onverwachte dood of noodzakelijk doden door:
- ziekte,
- ongeval,
- kwaadwilligheid van derden,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.
De dekking geldt als de plotselinge dood of het noodzakelijk afmaken plaatsvindt als acuut gevolg van de gebeurtenis of binnen 48 uur na vertoning van de eerste ziekteverschijnselen De schadevergoeding bedraagt bij deze gebeurtenissen 100% van de verzekerde waarde.
Uw paard is ook verzekerd tegen diefstal, vermissing of verduistering.
De schadevergoeding bedraagt in dit geval 100% van de verzekerde waarde.
Bij verlies van een foetus of veulen bij uw verzekerde merrie ontvangt u ook een vergoeding.
De schadevergoeding bij verlies van een foetus of veulen bedraagt 10% van de waarde van uw merrie met een maximum van € 500,00.
Omdat we graag meedenken in geval van een calamiteit, wordt ook een gedeelte van de gemaakte behandelingskosten bij open verwondingen, koliekoperaties en acute fracturen vergoed
De schadevergoeding in geval van behandelingskosten bij open verwondingen, koliek-operaties en acute fracturen, bedraagt 80% van de ziektekostennota's, tot maximaal 75% van de waarde van uw paard, maar nooit meer dan € 1500,00.
Uw eigen risico bedraagt alléén in dit geval € 175,00 per schadegeval.
of deze
2. bij de standaard verzekering:
Deze verzekering kunt u afsluiten voor alle paarden en pony's (m.u.v. trekpaarden, dravers en renpaarden) met een waarde tot en met € 15.000,--.
Uw paard is verzekerd tegen dood, noodzakelijk doden of blijvende volledige ongeschiktheid voor het gebruik door:
- ziekte,
- ongeval,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.
Bij blijvende volledige ongeschiktheid naar aanleiding van een ongeval dient er sprake te zijn van uitwendig lichamelijk letsel met een oorzakelijk verband.
Kreupelheden door peesaandoeningen, peesscheuringen, een verstuiking, verdraaiing of verstapping vallen niet onder het begrip 'Ongeval' De schadevergoeding bedraagt bij deze gebeurtenissen 100% van de verzekerde waarde. (Dus ook bij blijvende volledige ongeschiktheid.)
Bij verlies van een foetus of veulen bij uw verzekerde merrie ontvangt u ook een vergoeding.
De schadevergoeding bij verlies van een foetus of veulen bedraagt 10% van de waarde van uw merrie met een maximum van € 500,00.
Omdat we graag meedenken in geval van een calamiteit, wordt ook een gedeelte van de gemaakte behandelingskosten bij open verwondingen, koliekoperaties en acute fracturen vergoed.
De schadevergoeding in geval van behandelingskosten bij open verwondingen, koliek-operaties en acute fracturen, bedraagt 80% van de ziektekostennota's, tot maximaal 75% van de waarde van uw paard, maar nooit meer dan € 1500,00.
De premie bedraagt 5,50% van de verzekerde waarde.
of deze
3.Equine Risk Uitgebreide verzekering
Uw paard is verzekerd tegen dood, noodzakelijk doden of blijvende volledige ongeschiktheid voor het gebruik door:
- ziekte,
- orthopedische aandoeningen, (kreupelheden ontstaan als eigen gebrek vanuit het paard)
- ongeval,
- vergiftiging,
- transport,
- castratie,
- brand,
- storm,
- blikseminslag.
De schadevergoeding bedraagt bij deze gebeurtenissen 100% van de verzekerde waarde. (Dus ook bij blijvende volledige ongeschiktheid.)
Omdat we graag meedenken in geval van een calamiteit, wordt ook een gedeelte van de gemaakte behandelingskosten bij open verwondingen, koliekoperaties en acute fracturen vergoed.
wat voor verzekering zouden jullie kiezen voor een paard welke niet zo'n hoge verzekerde waarde heeft (rond de € 2000,-/3000,-) en waarbij je dus ook niet meer dan dat bedrag per jaar vergoed krijgt?
als ik haar verzeker voor een bedrag van € 3000,- dan ben ik het volgende aan premie kwijt:
1.€ 122,- per jaar,hierbij kan je geen ziektekosten verzekeren
2. € 187,- excl ziektekosten, € 375,- incl ziektekosten
3. € 251,- excl ziektekosten, € 466,- incl ziektekosten
als ik geen ziektekosten zou meeverzekeren krijg ik dit evengoed wel vergoed bij alle 3 de verzekringen:
dit is de ziektekosten verzekering:
Om er zeker van te zijn dat niet alleen de waarde van uw paard goed is verzekerd, maar dat u uw dier ook te allen tijde de beste zorg kunt geven, kunt u een Equine Risk Ziektekostenverzekering afsluiten.
Dit kan in combinatie met de Equine Risk Standaard verzekering of de Equine Risk Uitgebreide verzekering.
Met deze Ziektekostenverzekering is uw paard prima verzekerd voor kosten van noodzakelijke diergeneeskundige hulp die het gevolg is van een gedekte gebeurtenis op de in combinatie gesloten Standaard- of Uitgebreide verzekering. De schadevergoeding is het bedrag van de ziektekosten dat in rekening wordt gebracht door een erkende dierenarts. De maximale uitkering per verzekeringsjaar bedraagt 100% van de verzekerde waarde van uw paard met een maximum van
€ 5.000,00. Uw eigen risico per gebeurtenis bedraagt 20% met een minimum van
€ 40,00. Voeding en stallingkosten zijn per schadegeval gemaximeerd tot 30 dagen.
terwijl ik als ik wel ziektekosten verzeker misschien een bedrag van € 3000,- ipv 1500,- per jaar terug zou kunnen krijgen als er wat ernstigs is,maar daavoor betaal je wel weer een superhoge premie......
wat zouden jullie kiezen?wat zijn jullie ervaringen met verzekeringen?
ik kom er echt niet meer uit!
sorry voor dit ellenlange verhaal,maar zo kunnen jullie goed meedenken en vergelijken!