Wat te doen aan lage stang in traier?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaikea

Wat te doen aan lage stang in traier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 08:52

Sinds een week ben ik in het bezit van een tweedehands trailer (door vader gekocht) Toen ik de trailer zag, viel het me niet op. Maar toen ik mijn paard in de trailer zette viel me op dat de stang wel erg laag was. Hij komt ongeveer tot aan de onderkant van zijn borst. Nu geloof ik niet dat mijn paard zo snel over de stang kruipt, maar het risico is er natuurlijk wel.
Welke oplossingen zijn er nog meer, dan de stang te verhogen (is dat uBerhaupt mogelijk?

Liezel1

Re: Wat te doen aan lage stang in traier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 08:53

het is wel mogelijk, ik ken iemand die 2 hoogtes mogelijk had...
1 voor haar ijslanders en 1 voor de shetten.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:59

Zie trouwens nu wel een hele grote fout in de titel *oeps*

@Liezel1, had ze dit zelf gemaakt?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 10:04

Merk en type trailer?
In principe kun je de stang op elke hoogte monteren; kwestie van verzetten van de bevestigingspunten. Beetje handig iemand doet dat zelf.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 12:16

een Wesco, geen idee welke type. Hij is van 1989.
Daarnaast is het geen veiligheidsstang, is dit mogelijk om dat te maken, maar de veiligheidspal gewoon binnen in de trailer te houden?

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 08:32

Heb een wesco uit die periode gehad. Maak eens wat foto's van de trailer en de bevestigingspunten. Kunnen we op basis daarvan wel wat advies geven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 11:51

veiligheidspal zou ik juist aan de buitenkant vd trailer willen hebben, simpelweg om zelf niet in een gevaarlijke situatie te komen als paard met benen over de stang hangt en in het wilde weg aan het schoppen is.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:53

Ik heb een trailer van Ifor Williams, die heeft ook 2 hoogtes voor de stangen. Idd als je een beetje handig bent kun je het zelf doen, maarja dan moet je er wel zeker van zijn dat het goed gebeurt...
Andere oplossingen zou ik eigenlijk niet weten...

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 01:27

maikymouse3 schreef:
Daarnaast is het geen veiligheidsstang, is dit mogelijk om dat te maken, maar de veiligheidspal gewoon binnen in de trailer te houden?

Alles is mogelijk, maar of het kan is ten 2e

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 09:37

MSQuincyTE schreef:
maikymouse3 schreef:

Alles is mogelijk, maar of het kan is ten 2e

De gevleugelde uitspraak in Land Rover land is dat je zelfs een V12 in een Series kunt bouwen, als je maar genoeg tijd, geld en moeite investeerd. Ik zie dus niet in waarom je geen veiligheidsstang zou kunnen monteren; als je maar genoeg...........

Reëel gezien: kun je aan de losse onderdelen komen? Zo ja, dan kun je het ook monteren, immers de bouwer van een trailer kan het ook, dus waarom zou ik (of jij) dat dan niet kunnen.

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 16:45

Ik zal van de week even foto's maken van de stang. Waarschijnlijk laat ik de trailer wel wegbrengen om het te laten gebeuren. Vind het onverstandig om mijn vader er aan te laten werken, die is wel handig, maar weet niet of het dan veilig genoeg gebeurd.
Aan stangen etc, daar is toch wel makkelijk aan te komen. Of verkijk ik me daar nou op?

nienkemoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 19:36

Nieuwe stang kopen of andere stang erbovenop lassen Knipoog en dat is idd wel goed te doen hoor, die worden gewoon in verschillende maten gemaakt

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 07:23

maikymouse3 schreef:
Ik zal van de week even foto's maken van de stang. Waarschijnlijk laat ik de trailer wel wegbrengen om het te laten gebeuren. Vind het onverstandig om mijn vader er aan te laten werken, die is wel handig, maar weet niet of het dan veilig genoeg gebeurd.
Aan stangen etc, daar is toch wel makkelijk aan te komen. Of verkijk ik me daar nou op?

Is goed aan de materialen te komen. Bij de betere trailerhandel (bv Heja uit Garderen) of de witte smid kun je dit gewoon bestellen/ kopen. Wel goed op maatvoeringen letten.

Heb je al foto's gemaakt?

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 09:20

*oeps*, ben ik helemaal vergeten. Trailer staat nml in Deurne waar ik doordeweeks ben, maar door de drukte ben ik het straal vergeten! Deze week maak ik ze dus Lachen

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:58

Wij hadden ook een te lage stang bij onze oude trailer (ook een wesco volgens mij), die heeft mijn vader losgehaald en gewoon 15 cm hoger er weer ingezet (nieuwe gaten geboord).
Zit alleen geen beveiliging op.
Nu wordt ie eigenlijk alleen nog gebruikt om bloemen naar de veiling te brengen en staan de paarden lekker in een 2 paards (wel met veiligheidsstang).

Ik zou gewoon even langs gaan bij een trailer handelaar en daar info inwinnen, misschien doen ze het voor een redelijke prijs!