Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. Het is maar net wat je afspreekt! ikke schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat wie wil keuren ook maar betaald. Wil de kopende partij dat niet, jammer dan, volgende liefhebber...........
Redrumfox schreef:fokfanaat: maar dan kan het de verkopende partij ook idioot veel geld gaan kosten, dat lijkt me ook niet de bedoeling. De koper is degene die wil keuren dus imo moet diegene ook betalen.
fokfanaat schreef:Redrumfox schreef:fokfanaat: maar dan kan het de verkopende partij ook idioot veel geld gaan kosten, dat lijkt me ook niet de bedoeling. De koper is degene die wil keuren dus imo moet diegene ook betalen.
neehoor, das maar 1 keer, en moet zelf toch ook weten of 'je product" goed is.
Als je als partikulier ene paard koopt en je loopt drie keer tegen een veroote aan, ben je 1500,- kwijt en heb je nog geen paard.
Yorghos schreef:De prijsklasse van het paard zal ook meespelen. Voor een paard van zeg €2000, zal de verkoper geen hoge rekeningen willen opvangen bij afkeur. Dat zou ik in ieder geval niet doen. Heb je het over een dier van €10.000 dan wordt dat al een ander verhaal, voor mij althans.
fokfanaat schreef:dus als jij een paard koopt, en hij wordt bij keuring afgekeurd, betaal je 500,- en ga je op zoek naar een andere?
sokje87 schreef:Ik vind net als fokfanaat dat de situatie het eerlijkst is wanneer de koper betaald bij goedkeuring en de verkoper bij afkeuring. (mbt op de foto zetten)
Als verkoper heb je dan m.i. niet steeds hoge kosten wat je paard hoeft niet elke keer op de foto.
ikke schreef:Als je als koper twee keer tegen een "afkeurdierenarts" aanloopt ben je 1000 euro verder en heb je óók nog een paard op stal staan. En ja, ik KEN dierenartsen die 90% van de paarden afkeurt, terwijl dat nergens over gaat! Daarnaast heb ik geen dierenarts nodig om te weten wat de staat van mijn paard is, ik teken dat uit voor die dierenarts........
Waratje schreef:en daarmee zelf al besluiten dat keuren al niet meer nodig is omdat het paard naar alle waarschijnlijkheid niet door de keuring komt.