Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waratje schreef:Wanneer dat niet het geval is, zie ik geen reden voor een halster. Als de stalhouder de paarden niet te pakken zou krijgen zegt dat wat over de relatie die hij met de paarden heeft.....
Mijn ervaring is dat als je normaal omgaat met de paarden je ze allemaal met een touwtje om de hals geslagen mee kunt nemen uit de groep. Kun je bij wei of stal aangekomen gewoon de ene kant loslaten en het volgende paard halen.
Sizzle schreef:Waratje schreef:Wanneer dat niet het geval is, zie ik geen reden voor een halster. Als de stalhouder de paarden niet te pakken zou krijgen zegt dat wat over de relatie die hij met de paarden heeft.....
Mijn ervaring is dat als je normaal omgaat met de paarden je ze allemaal met een touwtje om de hals geslagen mee kunt nemen uit de groep. Kun je bij wei of stal aangekomen gewoon de ene kant loslaten en het volgende paard halen.
De stalbeheerder al ook te maken krijgen met paarden die helaas wat minder goed opgevoed door het baasje zijn ben ik bang. Je kunt nog zo'n prima paardenman zijn, maar als een paard van zijn eigen baas naar ieder verdwaald graspolletje mag lopen of toegestaan is door te denderen dan is ie niet ineens braaf bij een ander persoon.
, het hele jaar. Uitbreken lijkt me wat lastig daar:D , dus daar maak ik me helemaal geen zorgen om. Voor mijn paard is het helemaal fijn dat hij niets om zijn hoofd heeft hangen
. Niemand hoeft hem binnen of buiten te zetten en als hij ziek is, doe ik dat zelf wel. Bovendien komt hij meteen naar me toe, zodra hij me hoort/ziet, dus.......
Waratje schreef:Valt wel mee, hoor, paarden leren heel snel de belangrijke mensen kennen en weten donders goed bij wie ze welke grappen kunnen uithalen.
) cissy schreef:er zijn halsters met klittenband en veiligheidssluitingen die af gaan als er veel druk op wordt gezet, is dat een optie?
Dan hebben ze toch een halster om maar er kunnen geen ongelukken mee gebeuren.
Als er echter echt een keer wat gebeurt en er ligt er eentje in de sloot heeft zo'n halster geen enkele zin want ook dán gaat ie los (maar dan is wel je stalhouder blij)