Paard emigreren naar spanje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

phoenix4ever

Paard emigreren naar spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 20:24

Hoi Iedereen,

Ik verblijf nu bijna een jaar in Spanje en ben nu seriues bezig een leven op te bouwen hier en tja daar horen mijn schattjes bij Lachen
Ik heb ze pas laten chippen en enten, maar wat moet ik nog meer doen? Moeten ze tegen rhino geent zijn?

Ook zoek ik een verblijf plek voor ze in frankrijk. Uiteindelijk moeten ze in Barcelona belande. We hebben uitgerekend dat het z´n 15 uur rijden is met trailer. ik vind dat ik ze niet langer dan 7 uur op de wagen kan hebben. eigelijk liever korter, dus 1 of 2 overnachtings plaatsen heb ik wel nodig.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast heelveel dank Pling

Flabbergast

Re: Paard emigreren naar spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 20:27

Wij rijden tot bovenaan spanje al 16 uur dus kan met de trailer nooit 15 uur zijn lijkt me.. Als je vanuit Nederland komt tenminste?

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-08 20:33

Ezumii schreef:
Wij rijden tot bovenaan spanje al 16 uur dus kan met de trailer nooit 15 uur zijn lijkt me.. Als je vanuit Nederland komt tenminste?

hmm moet ik even me schatje vragen Knipoog
any way ik had sowieso al 1 overnachting bedacht en zat al aan een tweede te denken.
ik zit met een oude merrie daar moeten we het rustig aan voor doen.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:06

Het is met een auto zonder aanhanger al minstens 15 uur rijden naar Barcelona. Dus met trailer kan je er nog aardig wat uurtjes bij optellen.
Zover ik weet hoeven paarden alleen geent te zijn en een chip te hebben. Rhino is niet verplicht.
Ik heb mijn paard door een transportbedrijf laten vervoeren. We hadden uitgerekend dat het niets eens zo heel veel duurder was dan zelf rijden.
Waar ga je precies naartoe met je paarden?

sinadama

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 22:23

probeer achter adressen te komen van boeren in frankrijk
daar kun je vaak voor weinig overnachten met paarden.
met het vliegtuig kan natuurlijk ook is maar een korte tijd en er gaan regelmatig paarden met het vliegtuig. Ken iemand die de paarden begeleid in het vliegtuig

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 20:22

sinadama schreef:
probeer achter adressen te komen van boeren in frankrijk
daar kun je vaak voor weinig overnachten met paarden.
met het vliegtuig kan natuurlijk ook is maar een korte tijd en er gaan regelmatig paarden met het vliegtuig. Ken iemand die de paarden begeleid in het vliegtuig

Het vliegtuig is heel erg duur, dus het moet met de wagen. Ik wil ze in de buurt van Barcelona hebben, dus dat is gelukkig niet helemaal onder in hihi.

Aah goed idee van die boeren, maar hihi hoe kom je aan die adresen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:08

Is het een optie om een professionele transporteur in te schakelen? Die heeft veel ervaring met paarden over lange afstanden vervoeren, en wellicht is het qua kosten ook interessant Lachen Ik vind het persoonlijk namelijk nogal als een onderneming klinken. Zo'n enorme afstand met een auto en trailer af te leggen. Ik vraag me ook af of een vrachtwagen wellicht voor de paarden comfortabeler reizen is Lachen

Gelissen, Potijk zijn enkele Nederlandse namen. Je kan ook verder doorzoeken voor Johannsmann of John Parker International.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:41

Ik heb mijn pony vorig jaar naar Spanje laten verhuizen
en uiteindelijk weer terug om dat het niet beviel maar dat
terzijde.

Er zijn sinds 2008 een heleboel regeltjes verbonden aan het vervoeren van paarden buiten de benelux om.

Een paard moet verplicht gechipt zijn, een paspoort hebben en
ingetekent zijn in het paspoort.
En uiteraard dient je paard ontwormd en ge-ent te zijn.

Daarnaast heb je een gezondheidsverklaring nodig van een dierenarts. Deze verklaring is 10 dagen geldig en je dient dus
ook op plaats van bestemming te zijn binnen deze 10 dagen.

Daarnaast dien je een reis-schema te hebben.
Hier op dient te staan wanneer en hoe laat je vertrekt, hoe laat en waar je pauze houd, waar je overnacht en hoe laat en wanneer je op je bestemming aankomt.

Nu heb ik met dat reisschema een hoop gezeik gehad toen ik van Spanje terug naar Nederland wou omdat je paard persé moet overnachten op een door de EU aangegeven en gecontroleerde slaapplek en ze daar ook verplicht 24 uur moeten blijven.

Mijn advies is ga niet zelf met een trailertje aanmodderen maar huur een professioneel bedrijf in. Dit is voor jou en voor je paard prettiger.

Ik heb mijn pony 2 keer door Gelissen laten transporteren wat me prima beviel. Mooie fijne vrachtwagen met een tal boxen erin zodat de paarden tijdens transport gewoon los kunnen staan en wat hooi kunnen eten.

Mocht je meer willen weten mag je altijd pb-en.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:20

Chocotof schreef:
Een paard moet verplicht gechipt zijn, een paspoort hebben en
ingetekent zijn in het paspoort.

Paspoort met schets is verplicht, chip niet, mag namelijk ook DNA-bepaling zijn. Dat laatste moet dan wel op de juiste manier vastgelegd zijn in het paspoort (sticker met barcode en stempel eroverheen, net als met het chipnr gebeurt).

Chocotof schreef:
En uiteraard dient je paard ontwormd en ge-ent te zijn.

Die enting oke, maar hoe wordt die ontworming gecontroleerd (lees: vastgelegd dus controleerbaar)?

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 11:14

Ik zou inderdaad voor vervoer op de vrachtwagen gaan. De transporteurs zoals Potijk gaan ook onderweg een nacht op stal. Vaak in Zuid-Frankrijk en dan door.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 16:13

Dorien, DNA mag inderdaad ook maar het gaat erom dat het
paard dat je vervoert ook daadwerkelijk bestaat op papier.

Ontwormen is niet te controleren, weet nog wel dat ik
7 euro verplicht moest betalen aan mijn transporteur
zodat hun mijn pony zouden ontwormen.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 09:50

Poe wat een gedoe zeg, ik wilde mijn paard zelf naar Portugal rijden maar ik denk dat ik dan toch maar voor transport ga ookal is dat echt een rib uit mijn lijf.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 09:59

Schimpie dat rib uit je lijf valt best mee.
Denk bijvoorbeeld eens aan je benzine kosten met een
trailer achter je auto, je overnachtingskosten, tol, etc.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:03

inderdaad chocotof daar heb je gelijk in, om nog maar te zwijgen van alle stress die erbij komt kijken als ik haar zelf zou rijden

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:05

wij hebben kort geleden een paard naar zuid frankrijk gebracht met de trailer, idd de papieren zijn een hoop geregel maar wij konder gelukkig zo doorijden overal. ik zou voor een nog langere reis denk ook een vervoersbedrijf inschakelen, vergeet niet dat zij dan ook de gezondheidsverklaring en alles regelen en dat dat ook bij de prijs in zit, maar het is uiteindelijk wel duurder ja.. maar ik denk niet dat dat opweegt tegen de voordelen.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:08

nee denk ik ook niet

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:11

wat een onderneming eigenlijk. Succes er mee! Hou je ons op de hoogte van hoe en wat?