Nikitah86 schreef:Misschien heeft de eigenaar wel een band met het paard maar geen tijd meer om ermee actief mee bezig te gaan of is de eigenaar te groot/zwaar voor de pony geworden of passen de eigenschappen van het paard niet (meer) bij de doelen van de eigenaar. De eigenaar kan dan het paard toch in eigen handen willen houden zodat hij/zij weet waar het paard is en de controle over het paard houd maar anderzijds is de eigenaar ook zo eerlijk dat het paard (en de eigenaar zelf) er profijt van hebben dat er iemand anders (fulltime) met het paard bezig is.
Of wil de eigenaar ruiters de kans geven om te leren van zijn/haar opgeleidde paard en zichzelf richten op een andere uitdaging (jong paard).. Het lijkt mij overigens wel gebruikelijk dat je naast de stallingskosten ook een extra bedrag als bijdrage betaald, je huurt immers het paard.. Er zijn ook genoeg paarden die alle dagen van de week door een ander verzorgd worden dan door de eigenaar..
Andere mogelijkheid die me te binnen schiet is dat het paard misschien wel is geweest van een (overleden) echtgenoot of gaat de eigenaar voor lange tijd naar het buitenland voor de studie of werk en zoekt daarom een oplossing waarbij het paard goede verzorging krijgt en haar kosten ook nog eens gedrukt worden maar ze daarna wel weer beschikking kan hebben over het paard?? Genoeg mogelijke redenen dus en ik denk dat die per leasepaard verschillen!
Volgens mij blijft het paard inderdaad meestal gestald staan waar het staat maar in veel gevallen is bij fulltime lease een andere stal bespreekbaar. Dit verschilt natuurlijk ook weer per eigenaar en wat het doel is van de eigenaar door het paard te lease aan te bieden.
goed uitgelegd